Februárban közel 1,96 millió volt a szélessávúinternet-előfizetések száma

forrás Prim Online, 2011. április 1. 18:52

2011 februárjában 11 ezerrel folytatódott a növekedés, így a hónapban 1,959 millió volt a becsült vezetékes szélessávúinternet-előfizetések száma, közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).

Az NMHH gyorsjelentése a három inkumbens szolgáltató, valamint a vezető alternatív szolgáltatók (jellemzően a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok) önkéntes adatközlésére épül.

A vizsgált hónapban a hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma az előző havi 804 ezerről gyakorlatilag nem változott. A gyorsjelentésben szereplő – legnagyobb – kábelszolgáltatók előfizetései februárban 759 ezerre változtak, ez 6 ezerrel több, mint az előző hónapban. Az FTTx, vagyis az optikai szálon nyújtott szolgáltatás esetében 225 ezer előfizetés volt a hónap végén. Így összességében 2011 februárjában a vezetékes szélessávúinternet-előfizetések becsült száma 1,959 millió volt (januárban 1,948 millió).

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók által nyilvántartott vezetékes- és kábeltelevízió-hálózatos hangátviteli csatornák száma összességében csökkent, februárban ez az érték 2,942 millió volt. A teljes hangcsatorna-számon belül a hagyományos vezetékestelefon-vonalak száma a hónapban 2,242 millió (az előző hónapban 2,261 millió), a kábeltelevíziós hálózaton működő hangcsatornák száma 619 ezer (az előző hónapban 610 ezer), míg az IP-alapú hangcsatornák száma közel 104 ezer (az előző hónapban 102 ezer) volt.

Februárban a száz főre jutó vezetékes hangátviteli csatornák száma 29,46 darab, a háztartások vezetékestelefon-ellátottsága pedig 59,19 százalék volt. Az előfizetők hagyományos telefonvonalon 344 millió, IP-alapon pedig 96 millió percnyi hívást kezdeményeztek. A vizsgált hónapban az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 149,6 perc volt.

A februári adatok szerint az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004. január óta összesen 606 ezer számot hordoztak.

Kulcsszavak: DSL ADSL NHH

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A HONOR most már Európa 5 legsikeresebb okostelefon márkáinak egyike!

2023 utolsó negyedévében az európai okostelefon-értékesítés mérsékelten ugyan, de 3%-kal csökkent éves szinten, a HONOR azonban bámulatos, 116%-os növekedéssel zárta az évet. 

2024. február 25. 15:39

Az európai és a magyar vásárlók közül is egyre többen választanak high-end okostelefont

Egy friss piacelemzés szerint európai szinten jelentősen nőtt a felső kategóriás okostelefonok eladott darabszáma, tízből négy készülék a tavaly évvégi szezonban már ezek közül került ki. A fejlett fotós-videós, gaming képességeket, nagy tárhelyet, extra hosszú üzemidőt kínáló prémium modellek részaránya a Rejoy.hu-nál is érezhetően nőtt, 2023 utolsó negyedévben minden harmadik vásárló high-end készüléket választott a felújított kínálatból.

2024. február 25. 12:04

A korlátlan e-könyv olvasást hozza el kedvezményesen a Bookmate és a Yettel új együttműködése

Az e-könyveket számos előnye miatt kedveli az olvasóközönség: praktikus hordozhatósága, rugalmassága és környezetbarát mivolta miatt világszerte egyre népszerűbb a formátum. Magyarországon a világ egyik legnagyobb e-könyv szolgáltatója, a Bookmate és a Yettel partnerségének eredményeként a digitális könyvmolyoknak már kedvezményesen is elérhető a Bookmate több millió kötetet tartalmazó e-könyv és hangoskönyv katalógusa, ami korlátok nélkül olvasható, hallgatható.

2024. február 23. 17:50

Autót is vezethetsz a HONOR szemkövető funkciójával!

A HONOR legújabb, mesterséges intelligencia hajtotta szemkövető funkciójával úgy is vezethetsz autót, hogy nem ül benne senki.

2024. február 22. 20:28

A magyar fejlesztésű Chameleon Smart Home segít a hotelek okosításában is

A Smart Hotel Solution Zrt., a rendszerfüggetlen okosotthon-szakértő Chameleon Smart Home stratégiai partnere bemutatta a kifejezetten szállodák számára fejlesztett, okosotthonnal kombinált komplex szállodaüzemeltető rendszert. A Hotelify okoshotel-applikáció, amely az App Store és a Google Play felületein is elérhető, lefedi a szállodai tartózkodás teljes folyamatát a foglalástól a távozásig. A Hotelify segíti a vendégeket, hogy mobiltelefonjukon keresztül elérjék a szállodák szolgáltatását, az üzemeltetőket pedig abban támogatja, hogy komoly digitalizációt és hatékonyságnövelést hajthassanak végre a költséghatékonyabb és professzionálisabb hotelüzemeltetés érdekében.

2024. február 22. 16:04

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

2024. február 21. 16:15

Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP

2024. február 20. 11:27

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2023 díjazottjai!

2024. február 8. 09:30

Számos díjjal jutalmazták az LG innovációit a 2024-es CES-en

2024. január 29. 16:07