A Microsoft egyik üzletága lesz a Skype

forrás Prim Online, 2011. május 10. 22:26

Nyolc és fél milliárd dollárt ért meg a Microsoftnak a Skype 170 millió felhasználója, és az a lehetőség, végre egy ütős internetes márkanév landolt a redmondi szoftvercégnél. Magyar idő szerint késő délután jelentette be Steve Ballmer (Microsoft) és Tony Bates (Skype) San Franciascóban az akvizíciót, amelytől a Microsoft a Windows Phone és X-Box üzlet fellendülését is reméli.

 

A múlt héten még sokan a Facebookot vagy a Google-t tippelték befutónak a Skype kérői közül, de a hétvégén már egyre többen vették biztosra, hogy a nevető harmadik lesz a győztes. Nekik lett igazuk, a jelentős adósságokat felhalmozó és még tavaly is veszteséget produkáló IP-telefonos vállalkozás csak az 50 milliárdos készpénztartalékkal rendelkező Microsoftnak ért meg ennyit. Steve Ballmer kifejezte reményét, hogy az üzlet az év végéig lebonyolítható.

 

A korábbi (egykor a Ciscótól érkezett) Skype-vezérigazgató, Tony Bates, mostantól osztályvezetőként irányítja majd a Microsoft Skype üzletágát, közvetlenül Steve Ballmer beosztottjaként.

 

A legjobban az a befektetői csoport járt, amely 2009-ben a mostani ár negyedéért nagyvonalúan hajlandó volt átvenni a veszteséges Skype-ot  az eBay-től (az aukciós cég egyébként négy év kínlódás után a 2005-ös vételárnál 30%-kal olcsóbban adta el szerzeményét). Nem csoda, hogy az eladók nevében Egon Durban, a Silver Lake ügyvezető igazgatója, kicsit meghatottan köszönte mindenkinek a kitartást: "Nagyon örülünk, hogy a Skype az átalakulás időszakában a mi tulajdonunkban volt, és hálásak vagyunk a menedzsmentnek és az alkalmazottaknak rendkívüli elkötelezettségükért". Dicsérte a vevőt is, akinek a kezében a Skype új csúcsokra juthat, de ilyen vételár és a közel 400 százalékos két év alatti hozam mellett mást nem is tehetett...

 


 

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Friss kutatással jelentkezik a Dell

A Dell Technologies új felmérése szerint, két évnyi gyors digitális átalakulás tapasztalatai alapján, az informatikai vezetők fele úgy gondolja, a cége tisztában van azzal, hogy mire van szükség a munkaerő digitális átalakításához. Azonban sok alkalmazottnak nehezére esik lépést tartani a gyors változással. A kutatás több mint 40 országban zajlott 10 500 válaszadó bevonásával. A megkérdezettek több mint kétharmada úgy gondolja, hogy a cégek az átalakulásra irányuló projektek megtervezésekor nem vonják be kellően az alkalmazottakat. 

2022. november 26. 15:29

Digitalizációból állít követendő példát a hazai cégek elé a Digiméter

Mi a közös a közösségi médiára specializálódott Klausz Social Group ügynökségben, a Hunnia Kristály vendéglátóipari nagykereskedésben és a Lumenet prémium világítással foglalkozó webáruházban? Mind a három cég úgy döntött pár évvel ezelőtt, hogy a digitalizáció segítségével fejlődik tovább, amiben olyan sikeresnek bizonyultak, hogy 2022-ben elnyerték a Digiméter-díjat. 

2022. november 26. 13:25

Kutatás: fontosnak tartjuk az adatbiztonságot, mégsem teszünk eleget a védelem érdekében

Nemcsak a számítógépen, de a mobiltelefonon is szükséges védekeznünk az adatlopás, a hackerek vagy a nemkívánt tartalmak megjelenése ellen. Egy friss kutatás rávilágított, hogy bár a többség fontosnak tartja az adatbiztonságot, a válaszadók jóval kisebb hányada használ bármiféle adatvédelmi megoldást. A Yettel az idei, 10. alkalommal megrendezett Európai Kiberbiztonsági Hónapot követően új, internet-biztonsági szolgáltatást indított.

2022. november 26. 11:40

A Schneider Electric megoldásaival takarékoskodik a CLAAS

A Schneider Electric által szállított hálózatfelügyeleti rendszerrel tette hatékonyabbá energiafelhasználását a CLAAS Hungária Kft. A megoldás a költségek csökkentése mellett a karbantartást is támogatja, és a vártnál jóval gyorsabb megtérülést hozott: egy év, vagy még rövidebb idő alatt visszahozták a befektetett összeget a rendszerek, a fűtésvezérlés például mindössze egy szezon alatt.

2022. november 26. 10:12

Majdnem minden háztartásban van tévé, erre használjuk a legtöbbet

Tízből kilenc háztartásban van tévé, amelyet a magyarok közel fele naponta 1-3 órára kapcsol be – derült ki egy friss kutatásból. A felmérésben részt vevők tévénézésre és streamingre használják leggyakrabban a készülékeket, és az árra a legérzékenyebbek, ha tévévásárlásra kerül a sor. A Hisense kutatásából az is kiderült, hogy sportközvetítéseknél a minél nagyobb képernyőméret és a tévé képfelbontása a legfontosabb, új készüléket pedig mindössze a megkérdezettek 13 százaléka venne az elkövetkezendő egy évben.

2022. november 25. 18:46

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

December 1. éjfélig lehet nevezni 'Az Év Honlapja’ pályázatra!

2022. november 23. 09:55

Az energiatárolás lehet a válság megoldásának kulcsa

2022. november 18. 09:55

Iskolák is lehetnek a kiberbűnözők célpontjai?

2022. november 7. 15:56

A Green Fox Academy a Sandberg Capitallal folytatja nemzetközi expanzióját

2022. október 26. 11:20