Tavaly novemberben is emelkedett a vezetékes szélessávú internet-előfizetések száma

forrás Prim Online, 2012. január 6. 08:23

A vizsgált hónapban a hagyományos telefonvonalon szélessávú xDSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma 800 ezer volt. A gyorsjelentésben szereplő – legnagyobb – kábelszolgáltatók előfizetései novemberben 813 ezerre nőttek.

Az FTTx, vagyis az (épületig, lakásig, irodáig) optikai szálon nyújtott szolgáltatás esetében 258 ezer előfizetés volt a hónap végén. Összességében 2011 novemberében az adatszolgáltatók vezetékes szélessávú internet-előfizetéseinek száma a teljes piacra vonatkozóan 2,053 millió volt.

A teljes piacra vonatkozóan – valamennyi vezetékes technológiát figyelembe véve – a Magyar Telekom a piacvezető, piaci részesedése 34,8 százalék, a második a UPC, piaci részesedése 20,9 százalék, a harmadik a sorban a Digi 12,5 százalékos részesedéssel, ezt követi több száz kisebb szolgáltató együttes részesedése, amely 12 százalékot tesz ki, majd az Invitel következik 9,8 százalékkal.

A teljes hangcsatorna-számon belül - a beérkezett adatok alapján - a hagyományos vezetékestelefon-vonalak száma a hónapban 2,097 millió (az előző hónapban 2,111 millió), a kábeltelevíziós hálózaton működő hangcsatornák száma 685 ezer (az előző hónapban 677 ezer), míg az IP-alapú hangcsatornák száma 129 ezerre nőtt az előző havi 124 ezerről. A teljes piacra vonatkozó hangcsatornák becsült értéke 2,970 millió volt november végén (az előző hónapban 2,972 millió).

A vezetékes hangszolgáltatások esetében, a teljes piacot alapul véve a legnagyobb piaci részesedése a Magyar Telekomnak van, ez 62,3 százalékot jelent november végén. Második helyen az Invitel áll 13,1 százalékkal, ezután a UPC 10,5 százalékkal, majd a Digi 7,8 százalékkal következik a sorban.

Novemberben a száz főre jutó vezetékes hangátviteli csatornák száma 29,22 darab, a háztartások vezetékestelefon-ellátottsága pedig 60,81 százalék volt. Az előfizetők hagyományos telefonvonalon 366 millió, IP-alapon pedig 104 millió percnyi hívást kezdeményeztek. A vizsgált hónapban az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 161,3 perc volt.

A novemberi adatok szerint az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004. január óta közel 638 ezer számot hordoztak.
 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09