Lealkudtuk.hu: Fontos a takarékoskodás, de üdülésre szívesen gyűjtünk

A nehezebb gazdasági környezetben egyre lényegesebb, hogy megfontoltabban költsünk. A tudatos takarékoskodás jellemzően együtt jár a fogyasztási szokásaink változásával is. Az akciós vásárlási lehetőségeket kínáló portál, a Lealkudtuk.hu spórolásról szóló kutatásában a magyar internetezők megtakarítási szokásainak járt utána:
Az 1500 fő megkérdezésével készült online felmérés szerint a takarékoskodás szinte mindenki számára fontos, minden második válaszadó úgy vallott, kifejezetten törekszik arra, hogy minden hónap végén félre tudjon tenni valamennyit. Ez azonban csak negyedüknek sikerül rendszeresen, 17 % pedig általában az utolsó forintig elkölti a fizetését. Úgy tűnik, az idősebb korosztály, azaz a 60 év felettiek, valamint meglepő módon a férfiak tudatosabban fogják meg a pénzt, viszont a 30 év alattiak általában azok, akiknek módjában is áll rendszeresen megtakarítani.
Arra kérdésre, hogy miért spórolunk, a legtöbben a család számára való megtakarítást említették. A válaszadók 20 %-a kampányszerűen, egy-egy konkrét dolog, például műszaki cikk vagy bútor megvásárlása érdekében fogja meg a kiadásait. Valamivel kevesebben, a kérdőív kitöltőinek 19 %-a említette hosszú távú terveit, - pl. egy-egy nagyobb beruházást, mint lakás- vagy autóvásárlást, - illetve általában az életben való előrébbjutást, mint pénzügyi tudatossága célját. A hosszú távú célok elérése érdekében a fiatal, 30 év alatti korosztály a legtudatosabb pénzügyi tekintetben, míg a kor előrehaladtával egyre nagyobb szerepet kap a család támogatása.
A Lealkudtuk.hu a spórolás mikéntjéről is kérdezte felhasználóit: legtöbben, a válaszolók 60 %-a inkább több helyen is megnéz egy-egy darabot, hogy ott tudja megvenni, ahol olcsóbb. 53% kifejezetten keresi az akciókat is, majdnem minden harmadik kitöltő pedig bízik a kuponokban és pontgyűjtő akciókban. A kuponok, pontgyűjtők adta lehetőségekkel főleg a fiatalabb korosztály és a nők élnek, a férfiak pedig nagyobb arányban említették az internetes tájékozódást és vásárlást, mint lehetőséget a spórolásra. Az internetes vásárlás előnyei közül ennek megfelelően elsőként szerepel, hogy könnyen összehasonlítható a webshopok kínálata, így könnyű megtalálni a legjobban tetsző, vagy a legolcsóbb terméket. Hogy a legmegfelelőbb terméket megtalálják, inkább a férfiak számára fontos, ők úgy vallottak, kifejezetten szeretik netes kutakodással összehasonlítani az egyes eladók kínálatát. Az idősebb korosztályok pedig inkább a legolcsóbb ajánlat felkutatása érdekében nézelődnek internet-szerte – derül ki a Lealkudtuk.hu kutatásából.
Az online kutakodás és vásárlás legnépszerűbb tárgya az üdülés, a megkérdezettek 60%-utazást foglal le interneten keresztül legszívesebben. Ezt követik a műszaki cikkek és számítástechnikai termékek, melyeket a férfiak vásárolnak előszeretettel. A hölgyek virtuális kosarába pedig gyakran kerülnek szépségápolással kapcsolatos holmik és ruhák. Spórolásaik tekintetében a preferenciák is hasonlóan alakulnak: ha konkrét dologra tesznek félre, a válaszolók egyöntetűen legszívesebben üdülésre takarítanak meg (82%), a férfiak műszaki cikkre, a nők inkább ruhákra. Az idősebb korosztály egy-egy kulturális cikk kedvéért húzza meg a nadrágszíjat.
Kapcsolódó cikkek
- NRC: a magyar internetezőknek csaknem a fele egyetért az internet jogi szabályozásával
- Több száz lengyel vizuális művészeti film egy múzeum honlapján
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Leonardo pixelekre bontva
- Disznóvágási demokrácia: szavazás neten a halálba küldendő sertésre
- Elektronikus kereskedelmi mintavárosokkal kísérleteznek Kínában
- Digitalizálják a Szabadkai Városi Könyvtár dokumentumait
- Apróhirdetési körkép: A többség már online csinálja
- Irodalmi hősök fantomképeken
- Újabb civil megmozdulás az ACTA ellen
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Világcsúcs és két arany: tarolt a Széchenyi-egyetem csapata
A kontinens legnevesebb egyetemeit megelőzve az első helyen végzett a győri Széchenyi István Egyetem elektromos járművet fejlesztő hallgatói csapata, a SZEnergy Team Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyén önvezető és városi kisautó kategóriában, az utóbbiban ráadásul saját tavalyi világcsúcsát megdöntve. Az eredmény egyszerre mutatja a győri intézményben folyó gyakorlatorientált képzések és a tehetséggondozás magas színvonalát.
A digitális oktatáshoz tervezett interaktív kijelzőmegoldásokat az LG
Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy piacra dobja a CreateBoard elnevezésű, új, digitális oktatást segítő termékcsaládot. A 86TR3DK, a 75TR3DK, a 65TR3DK és 55TR3DK modellekből álló portfóliót a tantermekbe tervezte a vállalat: a CreateBoard kijelzők 40 pontos* multi-touch érintőképernyővel teszik teljessé az interaktív tanítás és tanulás élményét. Az eszközök ráadásul kényelmesen összekapcsolhatók különféle digitális oktatási alkalmazásokkal, miközben a távoli elérést egy könnyen kezelhető felhőalapú megoldás biztosítja.**
Új, minden szektorra kiterjedő szolgáltatáskereső portál indul Magyarországon
A Brillit.com megújulásával egy új, minden területet lefedő szolgáltatáskereső portál indul Magyarországon, egyfajta interaktív vállalkozói marketplace. Az egyedülálló és ingyenes üzletfejlesztési platform, a Brillit, ezzel egy olyan digitális szolgáltatáskereső felületet hoz létre saját – már most is 4000 céget és vállalkozót tartalmazó adatbázisából –, ahol bárki, legyen az magánszemély vagy cég, könnyen rátalálhat az igényeinek megfelelő szolgáltatásra. Ezzel párhuzamosan az oldalra regisztráló szolgáltatók saját profiljuk kitöltésével erősíthetik online jelenlétüket, és ezáltal jelentősen támogathatják értékesítési törekvéseiket.
Pénz, de honnan? 2023 – Kkv-mentő támogatások
Meghosszabbították a Széchenyi Kártya Hitel Max+ programot!
Az agrárium már ősszel hozzájuthat az EU-pályázati forrásokhoz!
Májustól több mint tízezer kisvállalkozásnak csökken felére a rezsije!
Regionális roadshow Budapest és Pest Vármegye kkv-döntéshozóinak
A TP Vision és az FC Barcelona több évre szóló megállapodást kötött
A Philips TV, Philips Sound és AOC Audio termékeket tervező, gyártó és értékesítő TP Vision bejelentette, hogy új partneri megállapodást köt az FC Barcelonával, melynek értelmében a vállalat lesz a legendás futballcsapat televíziókért, kijelzőkért és audio eszközökért felelős kiemelt partnere. Az FC Barcelona vállalja a világvezető TP Vision TV- és audiotermék-kínálatának népszerűsítését, kiemelt figyelmet fordítva a vállalat saját fejlesztésű Ambilight TV technológiájára, mely a hagyományos tévénézést semmi máshoz nem fogható élménnyé varázsolja. Az Ambilight TV-vel minden más lesz!