Recesszióban IT-eszközökkel növelhető leginkább a hatékonyság
Crowdsourcing: akár óránként 100 000 feldolgozott kérdőív egy nap alatt

A munkavégzés a crowdsourcing esetében otthonról, az interneten keresztül történik, a munkavállalók számára szabad időbeosztásban, kötelezettség-vállalásuk összesen egy-egy részfeladat elvégzésére szól. A munkaadó számára a feladatok szétosztása, kiadása és a minőség-biztosítás komplexitása rejtve maradhat, mivel mindezekre már léteznek hatékony, kulcsrakész megoldásokat szállító cégek hazánkban is.
„Többről van itt szó, mint csupán távmunkáról: a crowdsourcing nagy mennyiségű, jól párhuzamosítható de mindenképpen emberi intelligenciát igénylő feladatok hatékony elvégzését teszi lehetővé.” – állítja Benedek Balázs, az Otthonrol.hu, Közép- Európa legnagyobb crowdsourcing hálózatának vezető fejlesztője, aki a módszerből fakadó vállalati hatékonyságnövelés lehetőségeiről fog bővebben beszélni a február 8-i ICT Day konferencián.
A crowdsourcing rendkívüli hatékonyságát a munkavégzés teljeskörű automatizálása teszi lehetővé, kezdve a munka felosztásától, a több ezer, otthonról dolgozó munkavállaló koordinálásán át a munkavégzés minőségének biztosításáig. Az automatizált crowsourcing rendszer ennek köszönhetően képes 100 000 kérdőív egy napon belüli begépelésére, óránkénti egymillió karakterleütés kapacitásra, általánosságban pedig egyheti munka elvégzésére akár egyetlen éjszaka alatt.
A felhasználási lehetőségek folyamatosan bővülnek, bár már most is igen széles skálán mozognak. Már jelenleg is sikeresen alkalmazzák ezt a produktív munkamódszert, kézzel írt űrlapok gépelésére, digitalizálására, telefonos kutatások elvégzésére, adattisztításra, adatbázis-építésre vagy az Időközben a válság hatására előtérbe került call-center és ügyfélszolgálati feladatokra, valamint érdemes kiemelni az ipari- vagy közterület-figyelő kamerák képének emberi intelligenciát igénylő feldolgozását.
A vállalkozások évek óta tartó hatékonyságnövelési kényszerének köszönhetően egyre inkább előtérbe kerülnek egyes tevékenységek – főként a jelentős élőmunkával járó feladatok – kiszervezésére, az outsourcing. Míg azonban számos vállalatnál még csak a távmunka lehetőségeit vizsgálják, a távmunkát magába foglaló és azt továbbfejlesztő kiszervezési forma, a crowdsourcing, komoly áttörés előtt áll, hiszen folyamatosan nő a képzett, akár több diplomával rendelkező, otthonról végezhető munkalehetőséget keresők száma. Ezeket az embereket minden eddiginél hatékonyabban tudja egy időben mozgósítani az Otthonrol.hu megoldása, a feladatok feldarabolásával, rendszerbe szervezésével, valamint a háttérben működő megbízható informatikai megoldás segítségével.
A rendszer szinte korlátlan mennyiségű munka befogadására, és annak hatékony elvégzésére alkalmas, hiszen csak Magyarországon több mint 5,5 millió lakos használja az internetet napi rendszerességgel, tehát csak elképzelni lehet azt a sokmilliós, távmunkába – azaz crowdsourcingba - bevonható tömeget, akik világszerte számítógépeik előtt várakoznak.
Kapcsolódó cikkek
- A rugalmas munkavégzés összefügg a termelékenységgel
- Crowdsourcing: távmunka még gyorsabban és költséghatékonyabban
- Elenyésző itthon a távmunka
- Új vezeték nélküli eszközök távmunkához
- Országos távmunka-ház program indulhat 2010-ben
- TeamViewer 6.0.1
- Több-százmilliós éves megtakarítás, hatékonyabb, elégedettebb munkavállalók - távmunkával
- Munkaszervezés zöld szemmel
- Innováció, tudás, távmunka
- Magyarországon ma még kiaknázatlan lehetőség a távmunka
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Közösségi finanszírozással segítené az iskolákat a Redmenta
Befektetésért indult a Cápák Közöttbe a digitális oktatás úttörőjeként ismert Redmenta, cápatörténelmi ajánlatot kaptak. Most a közösség erejét hívják segítségül, hogy megoldásukat minél több iskolába elvihessék országszerte.
A növekedés új szakaszába lépett a Huawei hirdetési platformja, a Petal Ads
Huawei hirdetési platformja, a Petal Ads is csatlakozott a több mint 800 tagot számláló, a teljes mobilhirdetési ökoszisztémát összefogó nemzetközi szakmai szervezethez, a Mobil Marketing Szövetséghez (Mobile Marketing Association – MMA). A tagság többek között a platform új növekedési szakaszát is fémjelzi; a Petal Ads 2020-as indulása óta kilencszeresére növelte hirdetői hálózatát, jelenleg naponta közel 4 milliárd hirdetési kérelmet szolgál ki, ami várhatóan akár további 400 százalékkal is növekedhet idén.