Internet akkor és most - 10 év távlatából

Czipperer Dia, 2013. február 11. 17:19

Egy évtized alatt sokat fejlődött az internet - azt hiszem ez nem is kérdéses. Érdekes belegondolni, milyen változások zajlottak ez idő alatt.  Míg 2002-ben még csak milliós számokban gondolkozhattunk az internethasználók tekintetében, addig 2012-ben már jócskán milliárdos nagyságokkal álltunk szemben.

569 millió vs. 2,27 milliárd - mindez 10 év alatt. Ez sarkítva azt jelenti, hogy jelenleg a Föld népességének ¼-e aktív internethasználó. Gondoltuk volna ezt 10 éve? És ki tudja mi lesz újabb 10 év múlva.
 

1992-ben indult útjára a World Wide Web - ennek már több mint 20 éve. 2002-ben pedig már az emberek naponta átlagosan 46 percet töltöttek a neten. Tavaly a neten töltött idő egyezett a Gerogre Gerbner által megszállott tévénézők készülék előtt töltött adataival, ami átlagosan napi 4 órát jelentett. Ezzel együtt természetesen a weboldalak száma is gyarapodott: míg 2002-ben 3 millió weboldal létezett, addig tavaly már számuk elérte az 555 milliót.
 

A trendek változtak
 

Nem csak számokban gondolkodhatunk, ha az elmúlt éveket vesszük górcső alá, hanem a trendek is jelentősen átalakultak. Az Internet Explorer egyeduralmát kezdik megtörni a versenytársak, a piac diverzifikálódott. Akkor még a felhasználók 95%-a használta, és csupán 5% böngészett más programmal.

 

A tavalyi adatok azonban már azt mutatják, hogy szépen lassan kezdik letaszítani a trónról. Most már csupán a felhasználók egyharmada (39%) használja, és lassan kezdi lenyomni a Google Chrome, amely a netezők 28%-ának kegyeibe férkőzött már.

A keresések is jelentősen változtak. Régen még a különféle események, sztárok csigázták fel az emberek érdeklődését (pl. Shakira, World Cup), addig most inkább a közösségi oldalak és a technológiai újdonságok a nyerők (pl. iPhone 5, Google+, Pinterest).
 

A sebesség pedig azt hiszem, magáért beszél. Persze mindez ma már nagyban függ attól, milyen internetcsomagot választunk. De az átlagos adatokat tekintve 2002-ben egy zeneszám letöltése 12 és fél percig is eltarthatott, ma pedig már akár 18 másodperc is elég hozzá.
 

A közösségi média ekkor (2002) kezdett kibontakozni a Friendsterrel (3 millió felhasználó), ma pedig a Facebook hódít - a 2012-es adatok szerint 900 millió felhasználóval. Azóta pedig már átlépte az egymilliárdos álomhatárt.
 

10 év múlva vajon mekkora léptekkel szárnyaljuk túl a mostani adatokat? Becslések vannak, de a rohamos fejlődés eredményeket pontosan nem lehet kiszámítani. Kíváncsian várjuk, hogy alakulnak akkor a számok.
 

Forrás: Netkutatások infografikája
 

Kulcsszavak: kutatás trend internet

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32