Internet akkor és most - 10 év távlatából
Egy évtized alatt sokat fejlődött az internet - azt hiszem ez nem is kérdéses. Érdekes belegondolni, milyen változások zajlottak ez idő alatt. Míg 2002-ben még csak milliós számokban gondolkozhattunk az internethasználók tekintetében, addig 2012-ben már jócskán milliárdos nagyságokkal álltunk szemben.
569 millió vs. 2,27 milliárd - mindez 10 év alatt. Ez sarkítva azt jelenti, hogy jelenleg a Föld népességének ¼-e aktív internethasználó. Gondoltuk volna ezt 10 éve? És ki tudja mi lesz újabb 10 év múlva.
1992-ben indult útjára a World Wide Web - ennek már több mint 20 éve. 2002-ben pedig már az emberek naponta átlagosan 46 percet töltöttek a neten. Tavaly a neten töltött idő egyezett a Gerogre Gerbner által megszállott tévénézők készülék előtt töltött adataival, ami átlagosan napi 4 órát jelentett. Ezzel együtt természetesen a weboldalak száma is gyarapodott: míg 2002-ben 3 millió weboldal létezett, addig tavaly már számuk elérte az 555 milliót.
A trendek változtak
Nem csak számokban gondolkodhatunk, ha az elmúlt éveket vesszük górcső alá, hanem a trendek is jelentősen átalakultak. Az Internet Explorer egyeduralmát kezdik megtörni a versenytársak, a piac diverzifikálódott. Akkor még a felhasználók 95%-a használta, és csupán 5% böngészett más programmal.
A tavalyi adatok azonban már azt mutatják, hogy szépen lassan kezdik letaszítani a trónról. Most már csupán a felhasználók egyharmada (39%) használja, és lassan kezdi lenyomni a Google Chrome, amely a netezők 28%-ának kegyeibe férkőzött már.
A keresések is jelentősen változtak. Régen még a különféle események, sztárok csigázták fel az emberek érdeklődését (pl. Shakira, World Cup), addig most inkább a közösségi oldalak és a technológiai újdonságok a nyerők (pl. iPhone 5, Google+, Pinterest).
A sebesség pedig azt hiszem, magáért beszél. Persze mindez ma már nagyban függ attól, milyen internetcsomagot választunk. De az átlagos adatokat tekintve 2002-ben egy zeneszám letöltése 12 és fél percig is eltarthatott, ma pedig már akár 18 másodperc is elég hozzá.
A közösségi média ekkor (2002) kezdett kibontakozni a Friendsterrel (3 millió felhasználó), ma pedig a Facebook hódít - a 2012-es adatok szerint 900 millió felhasználóval. Azóta pedig már átlépte az egymilliárdos álomhatárt.
10 év múlva vajon mekkora léptekkel szárnyaljuk túl a mostani adatokat? Becslések vannak, de a rohamos fejlődés eredményeket pontosan nem lehet kiszámítani. Kíváncsian várjuk, hogy alakulnak akkor a számok.
Forrás: Netkutatások infografikája
Kapcsolódó cikkek
- Honnan tájékozódnak a fiatalok?
- Mi ösztönzi az online követőket?
- Nem vagyunk őszinték a neten
- Mire használjuk mobilunkat telefonáláson kívül?
- Közösen kutatja a hazai e-kereskedelmet az eNET és az Árukereső.hu
- Nem ismerik a KKV-k a felhőt
- Mit hoz az internetjövő Magyarországnak?
- Uniós kezdeményezés "a jövő internetjének" kifejlesztésére
- Romló üzleti, zuhanó fogyasztói várakozások
- Akár nyolcszor többet költ Amerika kutatás-fejlesztésre Európánál
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.