Egyre inkább az olcsó táblagépeket keresik

Czipperer Dia, 2013. március 25. 10:26

Az elmúlt időszakban több felmérés is igazolja, hogy a táblagépek népszerűsége folyamatosan növekszik, és egyre inkább megtörik a notebookok dominanciáját, valamint már az olcsóbb modellek hódítanak.

A GfK adatai szerint a táblagépek jelentik az elektronikai piac egyik húzóágazatát. Nemcsak az eladások száma változott - növekedett jelentősen, hanem ezek ára pedig csökkenő tendenciát mutat.

 
Egyre több márka igyekszik megküzdeni a felhasználók kegyeiért, ezáltal a vásárlók folyamatosan bővülő kínálattal szembesülnek. A piacon maradáshoz azonban a márkáknak is tisztában kell lenniük azzal, hogy nem tarthatják az egekben az árakat, hanem igazodni kell a felhasználói elvárásokhoz. 
 
Úgy tűnik, a piaci szereplők jó úton haladnak, hiszen a tavalyi év második felében már 180%-os növekedést tapasztalhattunk az eladások tekintetében, és az év utolsó negyedében már túl is szárnyalta a notebookok eladását. 
 
Érdekes, hogy míg az eladott darabszám 180%-kal, addig ezek értéke az előző évhez képest csak 80%-kal nőtt. Ez az árak csökkenésének tudható be, és mégis azt jelzi, hogy jelentősen több táblagépet adtak el. 
 
A felmérés rámutat az árak elmozdulására is, amely a tavalyi évet elnézve jelentős változást mutat. Míg januárban az eladott készülékek átlagára 140 ezer forint volt, addig decemberben már csak 55 ezer forint. Ez a belépő új márkáknak köszönhető, ugyanis év elején még csupán két nagy brand prémiumtermékei uralták a szegmenst, szépen lassan azonban sorakoztak az új belépők, és hódították meg célközönségüket. Decemberben már több mint 40 gyártó képviseltette magát a palettán.
Az adatok szerint valóban az alacsonyabb árkategóriás készülékek uralják a szegmenst: 2012 decemberében a piac 70%-át tette ki a 60 ezer forintig terjedő eladott készülékek száma.
 
Az pedig, hogy lenyomná a notebookokat a piacról, így szó szerint nem igaz. Tény, hogy sokkal több volt az eladott táblagép, de ez inkább annak tudható be, hogy ez utóbbival még viszonylag kevesen rendelkeznek.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32