Kínában összpontosul az iOS és Android piac
Már nem az Egyesült Államok áll az élen az okos eszközök terén: a Flurry Anlytics februári felmérése rámutatott, hogy Kínának sikerült beelőznie ezen a téren.
A 2013-as év elején érkezett el az a fordulópont, amikor Kína lett a legnagyobb – az iOS és Android táblagépek és okostelefonok terén. Januárban még fej fej mellett haladtak, akkor még USA állt jobban az okostelefonok és tabletek használata terén: 222 millió aktív okoseszköz vs. 221 millió. Most azonban fordult a kocka: a februári adatok szerint Kína vezet 246 vs. 230 millióval.
Harmadik helyen állt januárban – jócskán lemaradva – az Egyesült Királyság 43 millióval. Ők követte Dél-Korea, Japán, Németország, Franciaország (lásd a képen). A másik képen pedig jól látszik, hogy 2 évvel ezelőtt még számottevő különbség volt a két ország között, de Kínának a két év alatt nagyobb eredményeket sikerült produkálnia, míg az USA inkább csak evickélt.
A kép kicsit a Firefox, Internet Explorer csatájára emlékeztet
Meglátjuk, vajon az USA észbe kap-e, és ha igen, sikerül-e újra nyeregbe kerülnie.
Forrás: Businessinsider.com
Kapcsolódó cikkek
- A BlackBerry visszaesése kedvezett a Windows Phone-nak
- A Facebook is az okostelefonpiacon próbál szerencsét?
- Az IDC növelte globális táblaszámítógép-eladási előrejelzését
- Bemutatkozott a Meizu MX négymagos változata
- Bemutatkozott az ASUS PadFone és a frissülő Transformer Pad termékcsalád
- Ice Cream Sandwich alapú tablet 22 000 forintért? – NOVO 7
- Úton a Galaxy Note ellenfele? – Lenovo IdeaTab 5
- Vision okostelefon és a Mediapad tábla PC a Huawei-től
- Megjelent a Tesco új alkalmazása okostelefonokra
- Titokzatos Android mobiltelefon és LifeTab P9514 táblagép a Mediontól
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.