A Samsung gyárában jártunk – betekintés a kulisszák mögé
Tegnap látogatást tettünk Jászfényszarun, a Samsung ottani gyáregységét jártuk be. Reggel buszra szálltunk, majd meg sem álltunk a gyárig, ahol nemcsak a termelési folyamatokkal ismerkedtünk meg, hanem a digitális lekapcsolás virtuális pillanatát is megélhettük.
Talán sokak számára ismerősen cseng a település – Jászfényszaru – neve, hiszen itt található Európa legnagyobb televíziós gyáregysége, ahol 19-42 hüvelykes modelleket gyártanak, és amely mintegy 3 ezer ember számára biztosít megélhetést. Ez a szám önmagában sem kevés, de – ahogy a látogatás elején kiemelték – szeptemberben még tovább bővül a számuk a kormánnyal való együttműködés okán. Jelenleg is fejlesztések zajlanak, így nem is tudtuk az egész gyárat körbejárni, ám a fontos termelési folyamatokat testközelben ismerhettük meg.
A színfalak mögött
Először a V2-es épületbe mentünk, ahol már csak a végső összeszerelési folyamatok zajlanak. Itt 13 munkaállomás van, melyből 5-ön már csak a csomagolási folyamatokat végzik. Minden folyamat automatizált, a gépeket és módszereket pedig saját kollégák fejlesztették, melyeket a világ számos helyén használnak.
A kérdés sokakban felmerülhet, ha gépek végeznek egy rakás feladatot, minek van szükség emberi erőre? Nos, a válasz egyszerű: a gépek nem tökéletesek. Mint ahogy azt megtudtuk, gyorsabban is megy a munkavégzés, ha emberi erő támogatja, és van kifejezetten olyan állomás, ahol csak a munkások helyezik be a különféle alkatrészeket.
Az egyik résznél például a gép 3-4 csavarral rögzíti a készülék hátsó részén, majd egy monitoron látja a dolgozó, melyik csavar nincs megfelelően rögzítve. Emellett pedig még emberek is helyeznek el csavarokat. Itt persze újra felvetődött bennünk a gondolat, hogy az rendben van, hogy a gépek nem tökéletesek, na de miért nem végez el mindent a gép, amit aztán a dolgozó ellenőriz?
Erre azt a választ kaptuk, hogy így sokkal hatékonyabb a munkavégzés. 6-7 csavar esetén már jócskán lelassul a gép teljesítménye, ezáltal a végzett munkafolyamat is. Ennek szétbontása azonban gyorsítja a gyártási folyamatot.
A hatékonyság pedig a számokból is tükröződik, ugyanis évente több mint 15 millió TV készüléket gyártanak csak a jászfényszarui gyárban, és mindössze csak egy műszakban dolgoznak a munkások.
Rá is kérdeztem, hogyan lehet a téli, ünnepek előtti hajrában bírni a tempót? Természetesen erre is megkaptuk a választ: a nyári „uborkaszezonban” többletet termelnek, amivel a téli keresletet kényelmesen ki tudják szolgálni. Igaz, hogy mindehhez 3 ezer ember megfeszített munkája járul hozzá, de ne felejtsük el, hogy Európa legnagyobb TV- gyáráról beszélünk.
Részlet a V2-es gyáregységből
A biztonság az alapja mindennek
Mi is megtapasztalhattuk, hogy a Samsung nem csak szónokol a minőségről, tesz is érte. A gyártási folyamatok során számos biztonsági előírást be kell tartani a dolgozóknak. Ám ez nem csak a gépek érdekében történik, hanem a dolgozók védelme is alapvető.
Minden munkatársat földeléssel és kisülés elleni védelemmel – ez utóbbi a V1-es épületben történik – látnak el, valamint a helyiségek páratartalmára is odafigyelnek. Itt is kettős elvvel találkozunk: ami a gépnek nem jó, az a dolgozónak sem.
A V1-es épületben még szigorúbb előírások vonatkoznak a dolgozókra. Itt biztonsági munkaruházat viselete is kötelező, sőt, bizonyos helyeken plusz overáll és csizma használata is. Itt azért helyeződik nagy hangsúly minderre, mert ebben a fázisban történik a kijelző beépítése a keretbe. Nagyon fontos, hogy nem kerülhet semmilyen por vagy szennyeződés bele.
Mi is magunkra öltöttük a biztonsági ruházatot, hogy bemehessünk a V1-es gyáregységbe
Bár mi nem mehettünk a „falak mögé”, csak üvegablakon követhettük a gyártási folyamatot, mégis, nekünk is bele kellett bújni az elsőre viccesnek tűnő védőfelszerelésbe. Ennek oka, hogy már az előkészítő tér is tiszta tér, hogy valóban semmilyen szennyeződés ne kerüljön az alkatrészekbe.
Ebben az egységben minden „just in time” elven működik, vagyis semmi nem kerül raktárra, hanem egyenesen az összeszerelési, csomagolási részbe vándorol, majd onnan kerül tovább, szükség esetén a raktárba.
Ami innen kikerül, annak nyoma van
A minőség és biztonság mellett van még egy fontos dolog, amire nagy figyelmet fordít a Samsung: a rendszerregisztráció. Minden készüléket ellátnak egy sorszámmal, majd ezeket beiktatják a rendszerbe, így minden egyes modell historyja (története) visszakövethető, vagyis minden lényeges információ: mikor és hol gyártották stb.
„Európa minket néz”
Ez a szlogen talán sokak számára ismerősen cseng. Volt időszak, amikor Európa egyetlen Samsung gyára a jászfényszarui volt, amely azóta is töretlenül halad előre, és még mindig őrzi vezetői helyét. Az ünnepségen ezt a gyár elnöke, Kyu Jin is elismerte, aki beszédében kiemelte, hogy Magyarország a színes TV-k hazája, majd hozzátette:”Nincsenek minőségi LED TV-k az itt dolgozó kollégák erőfeszítése nélkül”.
A digitális átállás jászfényszarui ünnepségéről bővebben itt olvashattok.
Kapcsolódó cikkek
- Indul az első magyar 3D csatorna
- A Samsung együttműködik a kormánnyal
- A Moto X gyáregysége a Google utcanézetén
- Reklámringben az online média és a tévé
- Ma 12.30-kor zárul a digitális átállás első üteme
- Az Antenna Hungária felkészülten várja a digitális átállás hajráját
- Egyre jobban teljesít a Samsung
- NMHH: új átjátszó adók segítik a digitális tévéadások jobb vételét
- Folyamatosan ellenőrzi a digitális vételi eszközöket az NMHH és az NFH
- NMHH: tizenegy helyi tévé 72 millió forintos támogatást kapott a digitális átálláshoz
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
DEUTSCHE TELEKOM innovációk az idei Mobil Világkiállításon
A Deutsche Telekom a Mobile World Congress (MWC) idei eseményén az emberközpontú technológiát helyezi a középpontba. A "Giving Technology a Heartbeat" mottó alatt a vállalat 2023. február 27-től Barcelonában mutatja be a hálózatok és a digitális világ izgalmas innovációit.
Megszervezik Magyarország első leginnovatívabb fejlesztői versenyét
A Hack3 hackathon rendezvény egy izgalmas esemény a technológiai szakértők és a kreatív gondolkodású emberek számára. A rendezvényt február 24. és 26. között tartják, amely során a résztvevők közösen dolgoznak új technológiai megoldások kialakításán. A versenyzőknek lehetőségük van bemutatni kész megoldásaikat a zsűri előtt, és a legjobbak értékes nyereményeket nyerhetnek. A megbízó cégek pedig rövid idő alatt tudnak az általuk lefejleszteni kívánt termékhez közel kerülni.
A Google vezérigazgatója jelentette be a Google Bard indulását
A cég hivatalos blogoldalán közzétett nyilatkozat szerint a Google Bard egyelőre felhasználók válogatott csoportjának lesz elérhető, de heteken belül a széles nyilvánosság számára is megnyílik majd.
Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2022 díjazottjai!
21. alkalommal rendezték meg a digitális marketing szakma legrangosabb hazai eseményét, Az Év Honlapja pályázatot. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre 227 nevezés érkezett. A szakmai zsűri 68 pályaművet díjazott. Az Év Honlapja Abszolút díj győztese a Virágbéke lett.
Látássérülteknek fejlesztett eszköz nyerte az LG versenyének fődíját
Az LG Electronics (LG) a Life’s Good díjjal olyan globális innovátorokat támogat, amelyek vállalják, hogy segítenek jobb életkörülményeket teremteni mindenki számára. A verseny fődíját a dél-koreai Dot Inc. kapta.