A Leonardo da Vinci kiállítás bemutatja a virtuális valóság Mona Lisa-ját

forrás: Prím Online, 2019. október 29. 13:52

A HTC VIVE Arts részlegét az a megtiszteltetés érte, hogy a párizsi Louvre partnerének választotta a múzeum első virtuális valóság (VR) élménycsomagjának kidolgozásához, melynek címe „Mona Lisa: A szemüveg mögül”, és a kiállítás már 2019. október 24-től látogatható. Az élmény átélésének ezen új, és sokkal mélyebb módja lehetőséget ad a látogatóknak, hogy úgy lássák Leonardo da Vinci legismertebb mesterművét, ahogy eddig még soha. Az élmény a Louvre, da Vinci munkásságát áttekintő, korszakalkotó, visszatekintő kiállításán belül érhető el, valamint bárki részese lehet bárhonnan a nagyvilágból a VIVEPORT-on keresztül is.

 

A „Mona Lisa: A szemüveg mögül” kiállításon belül a látogatók egy teljesen új nézőponton keresztül tekinthetik meg a híres da Vinci festményt, egyben lehetőséget kapnak arra a virtuális térben, hogy a műalkotással való találkozás sokkal intenzívebb élményt adjon számukra. Ez az innovatív, interaktív találkozási lehetőség a Mona Lisa-val lehetővé teszi a múzeum számára, hogy da Vinci ikonikus mesterművét világszerte elérhetővé tegye, ráadásul egy teljesen új, eddig példa nélküli módon.

 

A HTC Vive Arts és az Emissive tisztelgése a művészet előtt

 

A hétperces élmény-látogatás kezdetén a látogató a Louvre Salle des États elnevezésű termében találja magát, amely a valóságban a Mona Lisa állandó „lakhelye” a múzeumon belül, a teljesen valósághű élményt pedig a VIVE legújabb VR eszköze, a VIVE Cosmos biztosítja. Kiindulási helyzetben a látogató ott találja magát egy sereg másik látogatóval együtt a múzeum galériájában, a festmény előtt. 

 

 

Mint egy valódi látogatósereg része, a látogatónak sorba kell állnia, hogy elég közel kerülhessen a festményhez, amelyről ekkor lekerül a védőüveg és a keret. Így a szemlélődő közvetlen a mesterművel találja szemben magát, megtekintheti a híres olajfestmény minden apró, élénk részletét, láthatja a festékrétegen átütő fa panel textúráját is, ráadásul még a festmény mögé is benézhet, így a fa panel hátulján megláthatja annak a javításnak a nyomát, amely a restauráláskor keletkezett. 

 

Az élmény a virtuális valóságban mozgó képi elemeket, hangokat és interaktív design-t kombinál, ezzel húzza át teljesen a látogatót da Vinci világába, de az ikonikus műalkotás infravörös feltérképezésén keresztül megmutatja azt is, hogy mit rejtegethet még a képen szereplő modell. 

 

 

A látogatót nem csak térben, hanem időben is végig vezeti az élmény, így az is kiderül, hogyan készült eredetileg a festmény, és hogyan változott az elmúlt 500 évben. A virtuális vezetést kísérő narratív szöveg számos apró részletet fed fel a modellről magáról és a ruházatáról is, ezzel oszlatva el számos mítoszt a híres Mona Lisa-ról.

 

A „Mona Lisa: A szemüveg mögül” kiállítás azt is bemutatja, hogyan használta da Vinci a Sfumato technikát, mely a kontúrokat feloldva kerüli a lágy és éles részleteket, észrevétlenül vezet át a sötét árnyalatokból a világos árnyalatokba, vagy vissza. A látogató egy bemutatón keresztül megtekintheti, hogyan készül a da Vinci-féle Sfumato, azaz hogyan tudja egy kis füst-hatás kitölteni a teret és egyben lágyítani a fényeket. A VR élményen keresztül megtekinthetjük a da Vinci által a modell háta mögé eredetileg festett háttér rejtett részleteit is.

 

 

A „Mona Lisa: A szemüveg mögül” kiállítás rámutat annak fontosságára, hogy a múzeumok gyűjteményeit új módokon is elérhetővé lehet tenni a látogatók számára, új perspektívát ad azon intézményeknek, akik támogatják a fejlesztéseket, és beépítik ezeket a kiállítási programjaikba annak érdekében, hogy minél szélesebb körben érjenek el látogatókat akár házon belül, vagy kívül.

 

Az élmény kiterjesztett, otthoni verziója már a széles publikum számára is elérhető, méghozzá a HTC korlátlan VR előfizetési szolgáltatásán, a VIVEPORT Infinity-n keresztül, ez mellett a fő online VR platformokon is megtalálható, beleértve az Andoid és iOS mobil VR-t is. Továbbá a tartalom megtekintői virtuális sétát tehetnek a múzeumban, így a szélesebb közönség számára is elérhetővé válik, hogy kipróbálhassa, milyen érzés a Louvre-ba ellátogatni. A virtuális élmény kezdetén a látogató az ikonikus piramison keresztül éri el a Grand Galerie virtuális termét, és megtekintheti a Louvre összes da Vinci festményét a VR gyűjteményen keresztül.   

 

Ez az egyedülálló és jelentős virtuális valóság élmény a Louvre, a HTC és az Emissive VR produkciós stúdió összefogásából, és jóvoltából jött létre.

 

Dominique de Font-Réaulx, a Louvre kulturális programigazgatója : „A Louvre egyik fő küldetése, hogy új utakat találjon és biztosítson a széles publikum számára a múzeumunk birtokában lévő művészeti alkotások megtekintésére, és megcsodálására. A HTC Vive Art részleggel kötött partnerségünk egy csodálatos lehetőség arra, hogy először nyújtsunk virtuális élményt a látogatóink számára. A Mona Lisa VR élmény fejlesztésében való közvetlen közreműködésünkkel lehetőség nyílt arra, hogy a Louvre-ban összegyűjt tudást és tapasztalatot ötvözzük a digitális kreativitással, ebből pedig minden látogató csak profitálhat.”

 

Victoria Chang, a HTC Vive Arts részlegének igazgatója: “A VIVE Arts nagyon büszke arra, hogy a Louvre bennünket választott az első virtuális valóság élménycsomagjának, a „Mona Lisa: A szemüveg mögül” kiállításnak a kidolgozásához. Da Vinci egy rendkívül kreatív és nagy gondolkodó volt, aki a művészetek és a technológia terén is óriási fejlesztéseket vitt végbe. A virtuális valóság eredendően egy olyan komplex médium, amely lehetővé teszi a kreatív résztvevők számára, hogy a korábban egymástól teljesen elkülönítettnek vélt területek közötti határokat elmosva szabadon alkothassanak. Reméljük, hogy a Louvre látogatói számára még gazdagabbá tehetjük az élményt azzal, hogy a virtuális valóságon keresztül ismerkedhetnek meg egy híres műalkotás történetével, így a művel a részleteket jobban kihangsúlyozva, eddig egyedülálló módon kerülhetnek közvetlen közelségbe. Óriási megtiszteltetés, hogy mi támogathatjuk a Louvre-t abban a küldetésében, amely a gyűjteményei széleskörű elérését célozza, korábban még nem alkalmazott módokon. Reméljük, minél több ember a részese lehet majd azoknak az élményeknek, amelyeket ez a világhírű intézmény nyújtani tud.”

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Philips monitors új gaming monitorokkal jelentkezik

Az elmúlt év során sok felhasználó fedezte fel újra a PC gaming örömét és élményét, miközben megértették, hogy szükségük van egy jó, teljes értékű monitorra, amely mind az újonnan felfedezett hobbijuk, mind a konzol játékok terén megfelel az elvárásaiknak. 

2021. október 28. 18:10

Akik jártak a világűrben – nemzetközi űrhajóskongresszus Budapesten

Egy héten át a magyar főváros ad otthont a Nemzetközi Űrhajós Szövetség (Association of Space Explorers – ASE) 33. Kongresszusának. Több tucat, már a világűrben járt űrhajós érkezik a budapesti programokra Farkas Bertalan meghívására. A rendezvény a különböző nemzetközi szakmai szervezetekben egyaránt igen aktív tagként jelenlévő hazánk számára nem csak presztízsértékkel bíró esemény, hanem jelentős lépés az űrkutatás hazai népszerűsítése, és az abban egyre jelentősebb szerepet vállaló magyar egyetemek, kutatóintézetek és gazdasági vállalkozások számára is.

2021. október 28. 16:34

Már programozási alapismeretekből is lehet ECDL-vizsgát tenni

A munkaerőpiac változó igényeire reagálva vezeti be a Neumann Társaság a programozási alapismereteket tartalmazó új ECDL-modulját, amely a világ legnépszerűbb programozási nyelvén, a Pythonon alapul. A másik újdonság, az Online együttműködés modul keretében a távmunka mellett egyre több irodában is sikeresen alkalmazott internetes kollaborációs platformok kezelését sajátíthatják el az érdeklődők.

2021. október 28. 14:58

Több mint 900 településen érhető el a DIGI mobilszolgáltatása

A  28  újonnan  csatlakoztatott  településsel  októbertől kezdődően több mint 900 településen érhető el a DIGIMobil szolgáltatás, ezzel az lakosság több mint 90%-nak biztosítva a kültéri lefedettséget.

2021. október 28. 13:18

Magyar diákok az unió egyik legbefolyásosabb digitális innovációs egyetemi képzésén

Az Európai Unió egyik vezető, digitális innovációkra összpontosító intézete, az EIT Digital, azaz az Európai Innovációs és Technológiai Intézet Digitális Tudásközpontja október 15-én nagyszabású virtuális eseményre hívta össze 300 új hallgatóját. 

2021. október 28. 12:03

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít Az Év Honlapja Pályázat

2021. október 15. 18:12

Google: környezetbarát keresési funkciók érkeztek

2021. október 7. 17:13

Radikális változások jönnek a Google keresésben: itt a MUM!

2021. szeptember 30. 19:07

Megújul a Vodafone vezetékes internet és TV portfoliója

2021. szeptember 29. 11:20