A Leonardo da Vinci kiállítás bemutatja a virtuális valóság Mona Lisa-ját

forrás: Prím Online, 2019. október 29. 13:52

A HTC VIVE Arts részlegét az a megtiszteltetés érte, hogy a párizsi Louvre partnerének választotta a múzeum első virtuális valóság (VR) élménycsomagjának kidolgozásához, melynek címe „Mona Lisa: A szemüveg mögül”, és a kiállítás már 2019. október 24-től látogatható. Az élmény átélésének ezen új, és sokkal mélyebb módja lehetőséget ad a látogatóknak, hogy úgy lássák Leonardo da Vinci legismertebb mesterművét, ahogy eddig még soha. Az élmény a Louvre, da Vinci munkásságát áttekintő, korszakalkotó, visszatekintő kiállításán belül érhető el, valamint bárki részese lehet bárhonnan a nagyvilágból a VIVEPORT-on keresztül is.

 

A „Mona Lisa: A szemüveg mögül” kiállításon belül a látogatók egy teljesen új nézőponton keresztül tekinthetik meg a híres da Vinci festményt, egyben lehetőséget kapnak arra a virtuális térben, hogy a műalkotással való találkozás sokkal intenzívebb élményt adjon számukra. Ez az innovatív, interaktív találkozási lehetőség a Mona Lisa-val lehetővé teszi a múzeum számára, hogy da Vinci ikonikus mesterművét világszerte elérhetővé tegye, ráadásul egy teljesen új, eddig példa nélküli módon.

 

A HTC Vive Arts és az Emissive tisztelgése a művészet előtt

 

A hétperces élmény-látogatás kezdetén a látogató a Louvre Salle des États elnevezésű termében találja magát, amely a valóságban a Mona Lisa állandó „lakhelye” a múzeumon belül, a teljesen valósághű élményt pedig a VIVE legújabb VR eszköze, a VIVE Cosmos biztosítja. Kiindulási helyzetben a látogató ott találja magát egy sereg másik látogatóval együtt a múzeum galériájában, a festmény előtt. 

 

 

Mint egy valódi látogatósereg része, a látogatónak sorba kell állnia, hogy elég közel kerülhessen a festményhez, amelyről ekkor lekerül a védőüveg és a keret. Így a szemlélődő közvetlen a mesterművel találja szemben magát, megtekintheti a híres olajfestmény minden apró, élénk részletét, láthatja a festékrétegen átütő fa panel textúráját is, ráadásul még a festmény mögé is benézhet, így a fa panel hátulján megláthatja annak a javításnak a nyomát, amely a restauráláskor keletkezett. 

 

Az élmény a virtuális valóságban mozgó képi elemeket, hangokat és interaktív design-t kombinál, ezzel húzza át teljesen a látogatót da Vinci világába, de az ikonikus műalkotás infravörös feltérképezésén keresztül megmutatja azt is, hogy mit rejtegethet még a képen szereplő modell. 

 

 

A látogatót nem csak térben, hanem időben is végig vezeti az élmény, így az is kiderül, hogyan készült eredetileg a festmény, és hogyan változott az elmúlt 500 évben. A virtuális vezetést kísérő narratív szöveg számos apró részletet fed fel a modellről magáról és a ruházatáról is, ezzel oszlatva el számos mítoszt a híres Mona Lisa-ról.

 

A „Mona Lisa: A szemüveg mögül” kiállítás azt is bemutatja, hogyan használta da Vinci a Sfumato technikát, mely a kontúrokat feloldva kerüli a lágy és éles részleteket, észrevétlenül vezet át a sötét árnyalatokból a világos árnyalatokba, vagy vissza. A látogató egy bemutatón keresztül megtekintheti, hogyan készül a da Vinci-féle Sfumato, azaz hogyan tudja egy kis füst-hatás kitölteni a teret és egyben lágyítani a fényeket. A VR élményen keresztül megtekinthetjük a da Vinci által a modell háta mögé eredetileg festett háttér rejtett részleteit is.

 

 

A „Mona Lisa: A szemüveg mögül” kiállítás rámutat annak fontosságára, hogy a múzeumok gyűjteményeit új módokon is elérhetővé lehet tenni a látogatók számára, új perspektívát ad azon intézményeknek, akik támogatják a fejlesztéseket, és beépítik ezeket a kiállítási programjaikba annak érdekében, hogy minél szélesebb körben érjenek el látogatókat akár házon belül, vagy kívül.

 

Az élmény kiterjesztett, otthoni verziója már a széles publikum számára is elérhető, méghozzá a HTC korlátlan VR előfizetési szolgáltatásán, a VIVEPORT Infinity-n keresztül, ez mellett a fő online VR platformokon is megtalálható, beleértve az Andoid és iOS mobil VR-t is. Továbbá a tartalom megtekintői virtuális sétát tehetnek a múzeumban, így a szélesebb közönség számára is elérhetővé válik, hogy kipróbálhassa, milyen érzés a Louvre-ba ellátogatni. A virtuális élmény kezdetén a látogató az ikonikus piramison keresztül éri el a Grand Galerie virtuális termét, és megtekintheti a Louvre összes da Vinci festményét a VR gyűjteményen keresztül.   

 

Ez az egyedülálló és jelentős virtuális valóság élmény a Louvre, a HTC és az Emissive VR produkciós stúdió összefogásából, és jóvoltából jött létre.

 

Dominique de Font-Réaulx, a Louvre kulturális programigazgatója : „A Louvre egyik fő küldetése, hogy új utakat találjon és biztosítson a széles publikum számára a múzeumunk birtokában lévő művészeti alkotások megtekintésére, és megcsodálására. A HTC Vive Art részleggel kötött partnerségünk egy csodálatos lehetőség arra, hogy először nyújtsunk virtuális élményt a látogatóink számára. A Mona Lisa VR élmény fejlesztésében való közvetlen közreműködésünkkel lehetőség nyílt arra, hogy a Louvre-ban összegyűjt tudást és tapasztalatot ötvözzük a digitális kreativitással, ebből pedig minden látogató csak profitálhat.”

 

Victoria Chang, a HTC Vive Arts részlegének igazgatója: “A VIVE Arts nagyon büszke arra, hogy a Louvre bennünket választott az első virtuális valóság élménycsomagjának, a „Mona Lisa: A szemüveg mögül” kiállításnak a kidolgozásához. Da Vinci egy rendkívül kreatív és nagy gondolkodó volt, aki a művészetek és a technológia terén is óriási fejlesztéseket vitt végbe. A virtuális valóság eredendően egy olyan komplex médium, amely lehetővé teszi a kreatív résztvevők számára, hogy a korábban egymástól teljesen elkülönítettnek vélt területek közötti határokat elmosva szabadon alkothassanak. Reméljük, hogy a Louvre látogatói számára még gazdagabbá tehetjük az élményt azzal, hogy a virtuális valóságon keresztül ismerkedhetnek meg egy híres műalkotás történetével, így a művel a részleteket jobban kihangsúlyozva, eddig egyedülálló módon kerülhetnek közvetlen közelségbe. Óriási megtiszteltetés, hogy mi támogathatjuk a Louvre-t abban a küldetésében, amely a gyűjteményei széleskörű elérését célozza, korábban még nem alkalmazott módokon. Reméljük, minél több ember a részese lehet majd azoknak az élményeknek, amelyeket ez a világhírű intézmény nyújtani tud.”

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A chatbot a cégvezető legjobb barátja

Employer branding, onboarding, HR-applikációk – divatos és gyakran puffogtatott kifejezések nem csak a toborzók és kommunikációs szakemberek, de a cégvezetők körében is. Mindeközben kevés vállalatot jellemez tudatosság a HR-stratégiát, a toborzásra fordított erőforrásokat és a járulékos költségeket tekintve, holott egy új kolléga kiválasztása átlagosan 50 napba és közel 1,2 millió forintba kerül a cégeknek. A kihívás és a verseny óriási, de a technológia ebben is partner: mesterséges intelligenciával a toborzásra fordított idő és a költségek is jelentősen csökkenthetők, így minden cégnek érdemes újragondolnia a hagyományos kiválasztási folyamatokat és eszközöket.

2020. február 26. 10:03

Az online sportportrajongók éve is lesz 2020

A 2020-as év sok szempontból tartogat újdonságokat, így van ez a sport világában is. Az idei EB bajnokság minden platformon vonzani fogja majd a rajongókat, nem lesz kivétel ez alól az online közvetítések területe sem. Egy dolgot biztosan leszögezhetünk: oldalak tömkelege versenyez majd a felhasználók kegyeiért.

2020. február 26. 09:38

Van-e dolguk a nőknek az IT világában?

A Wild Code School a hagyományostól eltérő webfejlesztő képzést kínál immár Budapesten is. Az új campus indulásának alkalmából csütörtökön egy finom ebédre és egy izgalmas beszélgetésre várják mindazokat, akiket érdekel, hogyan lehetne kiemelni a nőket az IT világában.

2020. február 26. 08:38

A biztosítási iparágat is elérte a digitalizáció

Az IDC és a Liferay közös biztosítási ágazatban végzett legfrissebb tanulmánya szerint az IT-kiadások globálisan 5,2 százalékos éves növekedést vetítenek előre 2022-ig, és elérik a 126 milliárd dolláros határt. 

2020. február 25. 17:55

A világ egyik legjelentősebb befektetési eseményén vett részt a magyar startup delegáció

A Startup Campus a HEPA törökországi irodája és az Isztambuli Magyar Főkonzulátus együttműködésében háromnapos törökországi üzleti túrát szervezett állami, egyetemi és vállalati partnerek, valamint három magyar startup számára. A startupok a világ egyik legjelentősebb befektetői konferenciáján, a World Business Angel Forum-on (WBAF) pitchelhettek, a Startup Campus pedig egyetértési megállapodást írt alá a török Hackquartersszel. 

2020. február 25. 16:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Nemzeti Közműszolgáltató nevében indult adathalász támadás

2020. február 25. 13:40

Lezárult a 28. Magyar Innovációs Nagydíj pályázat nevezése

2020. február 24. 11:45

Megjelent az NMHH 2020-as felügyeleti terve

2020. február 18. 10:35

Informatikai szakembereket keres az SAP Labs Hungary

2020. február 14. 10:33
online sportfogadás