Az eSIM hozhatja el a tech cégek mobilpiacra lépését

forrás: Prím Online, 2022. december 7. 20:07

Március óta mindhárom magyar szolgáltató lakossági kínálatában elérhető a virtuális SIM kártya. Az eSIM előnyei között a szolgáltatók jellemzően kiemelik a kisebb környezetterhelést a kevesebb keletkező műanyaghulladék miatt, a kényelmesebb mobilhasználatot és a kisebb eszközök – például okosórák – számára is biztosítható közvetlen mobilinternet-hozzáférést. Az eSIM bevezetést ünneplő sajtóközlemények azonban jellemzően nem hangoztatják a technológia egy másik jelentős erősségét, az egyszerű szolgáltatóváltás lehetőségét. 

Hosszu Gábor

„Egy eSIM-et használó ügyfél számára az új mobilszolgáltató választása kis túlzással egy kattintással megvalósítható lehet, hosszú távon pedig kérdéses, hogy szükség lesz-e egyáltalán a fizikai ügyfélszolgálat felkeresésére a folyamat során.” – mondta Hosszu Gábor, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának igazgatója.

 

Az eSIM-et használó ügyfelek aránya jelenleg még alacsony, azonban a folyamatos készülékcserékkel egyre több felhasználó számára lesz elérhető a technológia. Kérdés, hogy ez meg fog-e jelenni (és ha igen, mikor) a szolgáltatók oldalán is esetlegesen megnövekedő ügyfélmozgási adatokban? Az Egyesült Királyságban 2024-re 20%-osra becsülték az eSIM képességgel rendelkező okostelefonok arányát, amely azt jelentheti, hogy világszinten 2025-re potenciálisan már 2,4 milliárd készülékben használhatnak virtuális SIM kártyát.

 

A nagy tech cégek már jelenleg is megkerülhetetlenek

 

A nagy tech cégek, elsősorban az Apple és a Google komoly szereppel bírnak a mobil ökoszisztéma szolgáltatásban (eszközök, operációs rendszerek és online szolgáltatások biztosítása), emellett erős közvetlen kiskereskedelmi szintű ügyfélkapcsolattal is rendelkeznek. Ezt kihasználva tudnák piaci szerepüket tovább erősíteni mobil előfizetések közvetlen kiskereskedelmi értékesítésével, ahogy erre az Ofcom februári tanulmánya is rámutatott (Ofcom’s future approach to mobile markets – A discussion paper).

 

A mobil szolgáltatások kiskereskedelmébe való belépés több módon is elképzelhető az Ofcom szerint: kínálhatnak közvetlenül mobil szolgáltatásokat a saját márkájuk alatt, virtuális szolgáltatóként (MVNO), illetve operációs rendszerük szolgálhat kiskereskedelmi platformként a szolgáltatóváltáshoz, ahol az okostelefon tulajdonosa egy gombnyomással kiválaszthatná a szolgáltatóját is.

 

pixabay.com

 

Google Fi: végállomás vagy első lépés? 

 

Működő példa már van: a Google az USA-ban lépett piacra virtuális szolgáltatóként a Google Fi előfizetési szolgáltatással, amellyel az eSIM képes készülékek tulajdonosai a technológiában rejlő előnyöket kihasználva mindig a legjobb lefedettséggel bíró szolgáltató hálózatára tudnak csatlakozni, kvázi belföldi roamingot megvalósítva. Innen már csak egy lépés az okostelefonok menürendszerén keresztüli szolgáltatóváltás. 

 

Bakos Márton

„Nem nehéz elképzelni, hogy a böngészők alapbeállítást kérő felugró ablak mintájára egyszer csak olyan üzenetet látunk okostelefonunk menüjében, amely szerint telefonálási és internetezési szokásainkat figyelembe véve, havonta bizonyos összeget meg tudnánk takarítani egy másik szolgáltató csomagjára váltva.” – tette hozzá Bakos Márton, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának szenior specialistája.

 

A szakértő szerint, ha tovább is mennek a nagy tech cégek ezen az úton, a magyar piac várhatóan nem lenne az elsők között, ahol ezt a szolgáltatást bevezetik. Néhány piaci sajátosság miatt ugyanis hazánkban nehezebben elképzelhető az egykattintásos szolgáltatóváltás: ezen ellen dolgozik például a csomagolt vezetékes és mobil szolgáltatások magas aránya és nehezebb kiválthatóságuk is. Meglepő módon más országokban ez nem annyira magától értetődő, az Egyesült Királyságban például még csak most kezdenek jobban elterjedni a konvergens szolgáltatási ajánlatok.

Kulcsszavak: eSIM Deloitte

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Konnektivitás újratöltve: a Xiaomi bemutatta az új „Human x Car x Home” koncepcióját

A Xiaomi az MWC Barcelona 2024 rendezvényen bemutatta az új „Human x Car x Home” stratégia jegyében kifejlesztett okos ökoszisztémáját, amely új fénybe helyezi a technológiai integráció fogalmát.  A Xiaomi SU7 elektromos autó ennek az új megközelítésnek a megtestesítője, amely a bejelentéssel együtt debütált nemzetközileg, ízelítőt adva abból, hogy milyennek képzeli el az okos eszközökkel bőven ellátott jövőt a Xiaomi – egy olyan új világot, amelyben a felhasználói igényeket egy közös okos ökoszisztéma fogja kiszolgálni.

2024. február 26. 18:59

Különleges motort fejlesztett az ABB

Az ABB egy újabb világelsőséget ért el az IE5-ös hatékonyságú szinkron reluktanciamotorok (SynRM) fejlesztésében egy olyan új változat piaci bevezetésével, amely egyesíti az ultraprémium energiahatékonyságot a rendkívül jó tényleges teljesítményt nyújtó folyadékhűtés előnyeivel. Az új kialakítás kompakt helyigény mellett új mércét állít fel a nagy kimenti teljesítmény és a megbízhatóság tekintetében. 

2024. február 26. 17:30

A HONOR átfogó, mesterséges intelligencia-alapú stratégiát vitt az idei MWC-re

A HONOR Barcelonában mutatta be új, átfogó stratégiáját, amely a mesterséges intelligencia hajtotta, az operációs rendszereken túlmutató élményekre, és a szándék alapú felhasználó kezelőfelületekre épül. Nemzetközi partnereivel együttműködve több okoseszköz érkezését is bejelentette: a HONOR Magic6 Pro érkezése mellett a HONOR MagicBook Pro 16 AI PC-t is, ami platformszintű AI-jal felszerelve kínál emberközpontú élményeket.

2024. február 26. 16:03

Csúcskészülékeket vitt az MWC kiállításra a Xiaomi

A Xiaomi, a világ egyik vezető mobiltechnológiai innovátora Barcelonában, egy exkluzív sajtóesemény keretében bejelentette legújabb csúcsmodelljei, a Xiaomi 14 termékcsalád megjelenését. Az esemény mérföldkőnek számít a Xiaomi történetében, hiszen a vállalat soha eddig nem látott felhasználói élményt lesz képes nyújtani világszerte. Az eseményen William Lu, a Xiaomi Corporation partnere és elnöke, valamint a Xiaomi nemzetközi üzleti részlegének elnöke bemutatta a "Human X Car X Home" intelligens ökoszisztémára épülő vállalati stratégiáját. 

2024. február 26. 14:27

A HMD számára minden az emberi innovációról szól

A HMD leleplezte, milyen lesz az élet a Human Mobile Devices új dimenziójában. A HMD célja, hogy olyan telefonokat készítsen, amelyek megfizethetőek, gyönyörűek, trendik és otthon javíthatóak. Leegyszerűsítve: abban segítenek, hogy mindez egyszerre elérhetővé váljon, megfizethető áron. Olyan készülékeket gyártunk, amelyek segítenek leküzdeni a globális technológiai kihívásokat, mint az e-hulladék kérdése, és az úgynevezett „digitális kiégés”, ami egy vészesen terjedő jelenség napjainkban. Tehát minden tekintetben jobbá teszik a felhasználói élményt.

2024. február 26. 12:53

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

2024. február 21. 16:15

Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP

2024. február 20. 11:27

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2023 díjazottjai!

2024. február 8. 09:30

Számos díjjal jutalmazták az LG innovációit a 2024-es CES-en

2024. január 29. 16:07