Magával ragadó 3D-s hangrendszer a Continental és a Sennheiser együttműködésében

forrás: Prím Online, 2020. január 20. 15:11

A Las Vegas-i CES 2020 kiállításon a Continental technológiai vállalat és a hang specialista Sennheiser egy, a járművek belső felületét felhasználó, hangszóró nélküli hangrendszert mutatott be. Ez a különleges megoldás valósághű, magával ragadó hangokkal tölti meg a jármű belterét. 

A két cég a Sennheiser szabadalmaztatott AMBEO 3D audio technológiáját integrálja a Continental Ac2ated Sound hangrendszerébe. A Continental innovatív koncepciója teljesen felhagy a hagyományos hangszórókkal, ugyanis ezek helyett a jármű egyes belső elemei szolgáltatják a hangokat. A Sennheiser AMBEO Mobility megoldásának felhasználásával lélegzetelállító, 3D-s hangzás hozható létre, amely hihetetlenül részletesen és élethűen öleli körül az utasokat. A hagyományos hangrendszerekhez képest az Ac2ated Sound akár 90 százalékkal könnyebb és kisebb lehet, így nem csupán a lehető legjobb hangminőségre képes, hanem optimális a helykihasználása, illetve kicsi a súlya, amely szigorú elvárás az elektromos autók esetében. 

 

 

„Az Ac2ated Sound létrehozásához az akusztika, az infotainment és a járműkialakítás területein szerzett szakértelmünket használtuk fel. A Sennheiser mérnökei segítettek abban, hogy úttörő hangrendszerünk még innovatívabb és különlegesebb legyen” - mondta Helmut Matschi, a Continental igazgatótanácsának tagja, a Vehicle Networking and Information üzleti terület vezetője. „Együttműködésünk során olyan hangrendszert fejlesztettünk ki, amely szinte a semmiből hoz létre kiváló hangminőséget. Emellett az Ac2ated Sound-nak minimális a mérete és a súlya is. Ez a fajta fenntarthatóság zene a füleinknek a Continentalnál.”

 

„Nagy örömünkre szolgál, hogy a hangtechnikai tapasztalatainkat és az AMBEO Mobility szoftvert a Continental Ac2ated Sound rendszerének a szolgálatába állíthatjuk. Magával ragadó és természetes hangélményt hoztunk létre, amely új lehetőségeket nyit a hangtechnológia területén” - magyarázta dr. Andreas Sennheiser, a Sennheiser társ-vezérigazgatója.

 

A vállalat másik társ-vezérigazgatója, Daniel Sennheiser hozzátette: „Az AMBEO magával ragadó megoldásai a lehető legmagasabb minőséget nyújtják a hangfelvétel, a feldolgozás, és a visszajátszás során. Fontos tényező, hogy a lélegzetelállító, magával ragadó hang élvezetéhez nincs szükség külön 3D-s hangforrásokra. Az AMBEO Mobility térbeli algoritmusa bármilyen sztereó anyagot különleges hangélménnyé képes változtatni. Azzal, hogy a szabadalmaztatott algoritmus intelligens módon elemzi a tartalmat, művészi módon keveri újra a hangot, az érzelmekre ható mély élményt nyújt - az utas szinte a zene részévé válik.”

 

 

A jármű hangszerré alakítása

A klasszikus vonós hangszerek technológiája adta az ötletet: a fából készült test zengőkamraként működik - ehhez hasonlóan a speciálisan kifejlesztett elemek kapcsolatba lépnek a jármű belső terének bizonyos felületeivel. Az eredmény a rendkívül természetes hanghatás, az utasok úgy érezhetik magukat, mintha egy koncertteremben ülnének, ahol körülveszi őket a zene. Továbbá a hagyományos hangszórós rendszerekhez képest - amelyek akár 40 kilót is nyomhatnak - ez a megoldás sokkal könnyebb. A már meglévő felületek használatával az Ac2ated Sound jóval kisebb helyet foglal el, így akár 75-90 százalékos csökkenést is el lehet érni a hagyományos rendszerekhez képest.

 

A „láthatatlan” hangtechnológia használatával a jármű tervezői és gyártói még többet hozhatnak ki az autó belső teréből, mivel ezentúl nem kell foglalkozniuk az értékes helyet elfoglaló hangszórók minél praktikusabb elhelyezésével. Az Ac2ated Sound esetében számos alkatrész feleslegessé válik, mivel a jármű felületei úgy rezegnek, mint egy hangszóró membránja. Ilyen lehet például az A oszlop vagy az ajtó burkolata, a tető borítása, de akár a hátsó polc is, melyeket, ha megrezegtetnek, különféle frekvenciatartományban képesek hangot adni. A Continental és a Sennheiser a CES 2020 kiállításon mutatta be a futurisztikus hangrendszerét, ahol a látogatók megtapasztalták, hogyan reagál a rendszer az új kihívásokra, vagyis arra, hogyan lehet csökkenteni a súlyt és a térfogatot úgy, hogy közben nem áldozzák fel a hangminőséget.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

„Mit lájkol a gyerek?” – A szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. 

2024. július 26. 16:32

Magasabb ponthatárok mellett több mint 4400 elsőéves jutott be a Széchenyi-egyetem minőségi képzéseire

Összesen 4409 elsőéves kezdheti meg tanulmányait a győri Széchenyi István Egyetemen szeptemberben. A ponthatárok a szakok jelentős részén emelkedtek a tavalyihoz képest, van olyan, amelyre 487 ponttal lehetett csak bejutni. Mindez azt mutatja, hogy felkészült hallgatók érkeznek az intézmény magas színvonalú képzéseire.

2024. július 26. 12:18

A HONOR 200 Pro és a mesteri fotózás: fejlődés a Studio Harcourt hagyatékával

Rengeteg ikonikus személyiség mögött ott rejlik egy olyan portré, amely nemcsak a személy lényegét ragadja meg, hanem az örökségét is megörökíti. A hírességektől a politikusokig a portrék alakították a történeteket és magáról az emberiségről alkotott képünket. 

2024. július 26. 10:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kék halál képernyőn túl: miért ne hagyjuk figyelmen kívül a szoftverfrissítéseket?

2024. július 26. 13:59

Idén a fenntartható cégek tulajdonosait is díjazza az EY

2024. július 24. 13:59

Akár 50% időmegtakarítást jelenthet a PS szinte érintésmentes könyvelési megoldása

2024. július 16. 16:29

ESET kiberfenyegetettségi jelentés: egyre gyakoribb a mesterséges intelligencia és a deepfake a támadásokban

2024. július 5. 09:55