Magyar fejlesztésnek köszönhetően megúszhatják a szállásadók az újabb többszázezres kiadást

forrás: Prím Online, 2020. december 11. 09:35

Január elején lép érvénybe az a kormányrendelet, amely minden magyarországi szálláshelyet a vendégek okmányának digitális beolvasására és a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) felé továbbításra kötelez. A feltételeket teljesítő többszázezres készülékekhez képest jelentősen olcsóbb és sokoldalúbb eszközt mutatott be a digitális azonosításra szakosodott ID&Trust Kft.

Augusztusban tették közzé, és – amennyiben a járványhelyzet miatt el nem csúsztatják az indulást – januártól már hatályos is az a kormányrendelet, amely azt írja elő, hogy a magyarországi szálláshelyeknek már nem csupán a vendégek adatait kell elküldeniük a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központnak (NTAK), hanem az adatok rögzítéséhez okmányolvasót is kell használniuk. 

 

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) az elmúlt években folyamatosan kiterjesztette a szálláshelyek adatszolgáltatási kötelezettségét, az új rendelet azonban több nehézséggel is szembesítette az iparági szereplőket. Az okmányról ugyanis nem készíthető sima fotó, nem is fénymásolható, hanem csupán bizonyos adatok olvashatók be, amelyek automatikusan továbbítandók az NTAK felé. A szigorú adatvédelmi és -továbbítási kritériumoknak megfelelő céleszközök viszont többszázezres kiadással terhelnék a koronavírus-járvány miatt egyébként is éppen súlyos válságban lévő szektor vállalkozásait.

 

Erre a problémára kínál költségkímélő, biztonságos, az előírásoknak teljeskörűen megfelelő és gyorsan telepíthető rendszert a magyar ID&Trust Kft., amely különböző digitális azonosítási megoldásaival már két évtizede van jelen a magyar közigazgatásban és számos külföldi állami intézményben – többek között a nevükhöz fűződik a magyar eSzemélyi fejlesztése.

 

A GoodID Scanner okmányolvasó lényege, hogy szinte bármilyen androidos telefonnal elvégezhető az okmányszkennelés. A mobilapplikáció összeköttetésben áll a szálláshely PC-jére telepített alkalmazással, amely automatikusan továbbítja az adatokat a szálláshely saját szoftverébe, és onnan az NTAK-nak. Az okmányolvasó mobilapp akár a szállásadó saját androidos telefonján, vagy a recepción, egy dedikált készüléken is futhat. A GoodID egy speciális telefonállványt is kifejlesztett, amellyel a nagyobb forgalmú recepciókon is gyorsan és profin megoldható az okmányolvasás.

 

 

Fontos, hogy a GoodID Scanner nem az okmányokat fotózza be egészben, csupán a kötelezően előírt adatokat rögzíti az adatvédelmi szabályoknak megfelelően, és továbbítja a központ felé visszaigazolhatóan, anélkül, hogy a személyes adatokat tárolná. 

 

„Mivel a kormányrendelet bevezetése előtt az iparági szereplők még bizonytalanok, és az érdekvédelmi szervezeteken keresztül jelezték tanácstalanságukat a választható készülékeket illetően, mi kifejlesztettük a GoodID Scannert. Ez olyan alternatíva, ami az eddig ismert készülékek árának töredékéért veszi le az okmányolvasás és adatszolgáltatás gondját a szállásadók válláról. Ez a 2020-as év turisztikai mutatóit ismerve jelentős könnyebbség lehet a szállodáknak, panzióknak, apartmantulajdonosoknak egyaránt” – mondta Szabó Tamás, az ID&Trust Kft. ügyvezetője. Az sem elhanyagolható szempont szerinte, hogy nem feltétlenül igényli a rendszer fizikai készülék telepítését, így sokkal rövidebb idő alatt lehet képes a teljes iparág igazodni a jogszabályi feltételekhez, mint akkor, ha ehhez műszaki berendezéseket kellene rendelniük és hadrendbe állítaniuk.

 

Ráadásul arra is van mód, hogy a vendég a saját telefonján telepítse a GoodID digitális irattárca alkalmazását, és azzal olvassa be az okmánya hiteles adatait, amelyek a bejelentkezéskor így automatikusan jutnak el a szálláshely rendszerébe, és az NTAK-ba, megúszva ezzel a személyes érintkezést. Az érintkezés nélküli azonosítás nem csak a békeidőben nagy forgalmú szállodák számára lehet érdekes, de ezzel a megoldással a jövőben is megoldható, hogy a népszerű szálláshely-közvetítő oldalakon (mint a Szallas.hu, Airbnb vagy Booking.com) keresztül foglalt szobát az üzemeltetővel való személyes találkozó nélkül elfoglalhassák a vendégek (a szabályozás szerint a jövőben ezen szolgáltatók számára is kötelező lesz a vendégek azonosítása, illetve az okmányadatok továbbítása).

 

„A szállásadókat nagyon súlyosan érintette a koronavírus-járvány miatti válság, így minden beszerzés esetén a legköltségkímélőbb megoldást kell választaniuk. Emiatt elengedhetetlen, hogy erre a helyzetre is legyen költséghatékony megoldás. Bár a hazai turisztikai iparág jelenleg tetszhalott állapotban van, a korlátozások feloldását követően is arra lehet számítani, hogy a vendégek nagyon óvatosak lesznek. Lehetőség szerint a szálláshely kiadójával való személyes érintkezés nélkül szeretnének majd bejelentkezni a szállásra, amire a hagyományos azonosítással és a kötelezően bevezetett okmányolvasással nem lenne lehetőségük.” – hangsúlyozta Szigetvári József, a közép-európai régió vezető szálláshely-közvetítő szolgáltatása, a Szallas.hu vezérigazgatója.

 

Az ID&Trust közel két évtizedes tapasztalattal rendelkezik digitális okmányok és digitális azonosítási rendszerek fejlesztése terén. A cég nevéhez fűződik a magyar eSzemélyi, a japán útlevél és a román egészségügyi kártya kifejlesztése. A távoli azonosítási rendszerük középpontjában a GoodID mobilalkalmazás áll. A GoodID az első hazai mobiltelefonos irattárca alkalmazás, amely mindenféle okmányunk digitális megfelelőjét, emellett pedig a hűségkártyáinkat is magába tudja foglalni. Egyedülálló módon arra is képes, hogy útlevél vagy új típusú eSzemélyi esetén a chipen található adatokat is beolvassa (NFC-kapcsolattal), így az alkalmazás segítségével a későbbiekben hiteles adatainkkal azonosíthatjuk magunkat. A GoodID úgynevezett auditált elektronikus hírközlő eszköz, ami azt jelenti, hogy a pénzmosás elleni törvény szerinti, az MNB előírásainak megfelelő távoli ügyfél-azonosításra is alkalmas.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Digitális pénzügyi és biztonsági innovációs labort nyit a HUAWEI

A HUAWEI Technologies regionális fejlesztési üzletága a vállalat finnországi K+F központjával karöltve Digitális Pénzügyi és Biztonsági Innovációs Laboratóriumot (Fin²Sec) hozott létre, melynek célja, hogy eleget tegyen annak az egyre sürgetőbb követelménynek, hogy az európai banki, pénzügyi és pénzforgalmi szolgáltatások elsődlegesen digitálissá váljanak.

2021. szeptember 17. 12:55

Robotokkal növelhető a fenntarthatóság

A fenntarthatóság már rég nem csak egy divatos hívószó, hanem mindennapjaink létfontosságú elemévé vált, amire az ipar minden szereplőjének tekintettel kell lennie, beleérte a gyártóvállalatokat is. 

2021. szeptember 17. 11:22

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A világon egyedülálló drónra szerelhető szállítódobozt fejlesztettek

2021. szeptember 15. 14:15

Öt érmet is elhoztak a magyar diákok a juniorok informatikai diákolimpiájáról

2021. augusztus 31. 09:58

A Xiaomi várakozásokat felülmúlóan teljesített a második negyedévben

2021. augusztus 26. 14:46

Ma negyvenéves az IBM PC!

2021. augusztus 12. 09:58