Zsebünkben a kassza

forrás: Prím Online, 2021. szeptember 24. 15:58

Január elseje óta a vállalkozások kötelesek a készpénzes fizetésen túl legalább egy elektronikus fizetési lehetőséget is biztosítani a vásárlók részére. Ennek legelterjedtebb módozata a POS terminálok létesítése, azonban ez nem minden vállalkozás számára a legjobb alternatíva.

A koronavírus-járvány időszaka a pénzügyi tranzakciók terén teljes átalakulást hozott. Míg a kis értékű készpénzes fizetések száma visszaesett, az elektronikus fizetési módok használata több helyzetben is növekedett. A járványhelyzet egyértelmű nyertese az online kártyás vásárlás volt és a boltokban is nőtt az igény az elektronikus megoldásra. 

 

„Egyre elterjedtebb az azonnali átutalás, illetve a QR-kódos vagy linken keresztüli azonnali fizetés. Azonban még mindig a POS terminállal történő bankkártya-elfogadás a legnépszerűbb, annak ellenére, hogy üzemeltetése plusz költséget jelent a vállalkozások számára, a telephellyel nem rendelkezőknek – kereskedők, szolgáltatók, taxisok, utazóügynökök, tanácsadók – pedig hordozásra kevésbé alkalmas mérete miatt is problémás” – hívta fel a figyelmet Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója.

 

 

Bankkártyás vásárlás mobillal

A Billingo és a Global Payments Europe (GPE) közös fintech fejlesztése androidos telefon segítségével nyújtja a bankkártyás vásárlás kényelmét. A szolgáltatás használatához csupán egy minimum Android 8.0 operációs rendszerrel működő, NFC-képes mobiltelefon vagy tablet és internetkapcsolat szükséges. A vásárlók bárhol és bármikor, terminál nélkül fizethetnek Mastercard vagy VISA bankkártyájukkal okostelefonon, okosórán elérhető virtuális bankkártyával a Billingo MobilAPP-odon keresztül.

 

„Ez az innováció abban tér el jelentősen a többi mobilos bankkártya-elfogadási lehetőségtől, hogy a folyamat nem áll meg a tranzakciónál. A fizetésről néhány gombnyomással készülhet számla vagy e-számla, majd a bizonylat mobil-blokknyomtatóval elektronikusan továbbítható a vevőnek, de hagyományos nyomtatóra csatlakoztatva ki is nyomtatható. Mindezek mellett a rendszer a NAV adatszolgáltatást is automatikusan képes intézni” – avatott be Sárospataki Albert.

 

Egy ilyen automatizált rendszer nemcsak a fizetési folyamatot gyorsítja és egyszerűsíti, de a bizonylatoláshoz kapcsolódó adminisztrációt is képes a nullára csökkenteni, ami jelentős időmegtakarítást és akár bevételnövekedést is jelenthet.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Szemléletváltás szükséges a digitális társadalom kialakításához

A világ legfejlettebb digitális társadalmának megalkotói osztották meg tapasztalataikat Budapesten, az október 14-én megrendezésre került think.BDPST innovációs konferencián. Hazánk egyik legnívósabb jövőkonferenciáját immáron hatodik alkalommal tartották meg, melynek középpontjában a pandémia utáni digitális világ, a fenntarthatóság kérdése, a fake news romboló hatása, valamint az e-kormányzás jelene és jövője kapott szerepet. Az idei esemény vendégországa az e-kormányzásban és digitalizációban világszinten élen járó Észtország volt. 

2021. október 18. 15:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít Az Év Honlapja Pályázat

2021. október 15. 18:12

Google: környezetbarát keresési funkciók érkeztek

2021. október 7. 17:13

Radikális változások jönnek a Google keresésben: itt a MUM!

2021. szeptember 30. 19:07

Megújul a Vodafone vezetékes internet és TV portfoliója

2021. szeptember 29. 11:20