SAP: HANA-ban a jövő
Az SAP memória alapú szolgáltatása, a HANA egyre inkább kezdi kitaposni magának az utat, bár hazánkban még nem sikerült megvetnie a lábát. A középtávú tervek között szerepel, hogy ez megváltozzon.
Ablonczy Balázs, az SAP ügyvezető igazgatója egy sajtóbeszélgetés keretében vázolta fel az iparági helyzetet, az SAP helyzetét, céljait, eredményeit Siófokon az SAP Forumon, ahová a sajtó képviselői is meghívást kaptak.
Bár 2012-ben a teljes informatikai piac csökkent, az SAP „nagyon jó évet zárt”, jobban teljesített az előző évekhez képest. A vállalat összbevétele 2 milliárd forinttal nőtt: 15,2-ről 17,1 milliárdra. De hogy lehetséges mindez, hiszen a piaci helyzet fordított képet mutat.
Az eredmények sokban függnek attól, milyen területekre fókuszál a vállalat, de sok múlik azon is, kik valósítják meg mindezt, és milyen tudással rendelkeznek.
Az SAP-nál 2010 óta van egy innovációra épülő stratégia, melynek fókuszában az iparági megoldások, a mobilitás, cloud, adatbázis és analitikai megoldások állnak.
Ablonczy Balázs azt is elmondta, hogy 2015-re ezek az eredmények a duplájára is nőhetnek, és a jelenlegi több mint 40%-os piaci részesedés is csak emelkedhet.
A legértékesebb
Jelenleg az SAP nemcsak egyszerűen jól teljesít, hanem a leggyorsabban növekvő adatbázis-kezelő cég címét is megkapta tavaly. Emellett olyannyira jó eredményeket tudhat magáénak, amivel jelenleg a német tőzsde legértékesebb cégévé vált, maga mögé utasítva ezzel például az Audit és a Siemenst.
A vállalat több mint 50 ezer új ügyféllel gazdagodott az elmúlt évben, és mintegy 16,4 milliárd euró globál bevételt realizálhat. Jelenleg 25 iparágban végez fejlesztést, melyek közül a legújabb a sport és a szórakoztatás.
Trendforduló
Úgy tűnik, egy teljesen új irány az, ami előre viszi a vállalatot, és új lehetőségeket, pespektívákat nyithat meg startupok, vállalkozások előtt is. Az SAP HANA-t 2010 végén jelentette be a vállalat – 2011 májusában jelent meg nálunk is –, és ez nem más, mint egy memória alapú adatbázis rendszer, amely valós idejű információfeldolgozást tesz lehetővé. A vállalat számára ez a „legdinamikusabban növekvő motor”, amely iparágakat is képes teljes mértékben megváltoztatni.
Sikeres példákat is megismerhettünk a HANA kapcsán. A német egészségügyben aktívan használják a technológiát a rákos betegségek feltérképezésére. A korábban 3 hetes folyamatot a HANA-nak köszönhetően sikerült lecsökkenteni 3 percre.
Hazánkban egyelőre még ismeretlen ez a terep, azonban világszerte 17 vállalat és számos elégedett ügyfél használja már ezt a megoldást. Ablonczy Balázs szerint a középtávú jövőképek között szerepel a vállalat életében az is, hogy a HANA valós változást fog hozni, és hisznek benne, hogy itthon is sikeres lehet a hazai startupok körében is.
Kapcsolódó cikkek
- A SUSECon 2014 éves konferencián számos újdonságot bemutattak
- „Az emberiség történelmében még nem volt akkora fejlődés, mint az elmúlt 24 évben”
- Az Epson „okos” gyártási megoldásai átalakítják a fotókidolgozást
- A komplexitás egyszerűsítése az SAP víziója
- A SUSE megoldásai elérhetők a SAP HANA platformon
- Nyomtató trendek a KKV szektorban
- SAP az ALDI-nál
- Az SAP megoldása blokkolja a gyanús SMS-eket
- Az SAP a partnereit is felhőbe hívja
- Az Intel emberi érzékeléshez hasonló képességekkel ruházza fel készülékeit
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.