Nextent – elkészült a vulgaritást érzékelő motor
A Nextent Informatika Zrt. Vulfi elnevezésű projektje keretében készült el az a motor, amely azonosítja a kommunikációs stílust, és érzékeli a trágárságot. A kutatást az Európai Unió finanszírozta, a vállalat pedig már saját temékébe be is építette.
A fejlesztést nem csupán a Nextent saját termékében, a Yepnában találhatjuk meg, más érdeklődök is használhatják a jövőben.
A fejlesztési projekt fő célkitűzése egy olyan többnyelvű felügyelőeszköz kifejlesztése volt, mely ellenőrzi, elemzi, és szükség esetén kijavítja a hivatalos ügyintézők ügyfélszolgálati chat-kommunikációját. A protokoll-előírások naplózására, valamint a kapcsolattartó stílusának elemzésére szolgáló modul tovább növelheti az ügyfelek elégedettségét mindazon cégeknél, ahol online ügyfélszolgálat is üzemel.
Az eredeti terveknek megfelelően a magyar és az angol nyelvek mellett a rendszer elkészült még lengyel, svéd, bolgár és japán nyelven is. A fejlesztők a fenti nyelvekre készítették el a rendszer működésének alapjául szolgáló protokoll- és vulgáris kifejezések listáját, de a lista a későbbiekben a rendszer nyelv-független összetevőinek köszönhetően tetszőleges számú nyelvre bővíthető majd.
A piacon újdonságnak számító megoldással a cég a hazai piacon túl a nemzetközi piacon is meg kíván jelenni, az alkalmazott technológiák és módszertanok nyelvfüggetlenségének köszönhetően.
A fejlesztés 2011 negyedik negyedévében indult, az első prototípus tesztelése jelenleg előkészítés alatt van. A kutatás-fejlesztési projekt a cég Budapesten található innovációs központjában valósul meg. A KMOP-2011-1.1.4/A azonosító szám alatt futó beruházást az Új Széchenyi Terv keretében az Európai Unió 85 millió forinttal támogatta.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar klaszter Kínáig menetel
- Cisco: igény van az átfogóbb kommunikációs megoldásokra
- IDF 2013 - Az Intel és a számítástechnika jövője
- ARworks applikációk Augmented Reality jegyében
- SAP: HANA-ban a jövő
- IDC Digitális Iroda Konferencia
- Decembertől "új világ vár" a webáruház-üzemeltetőkre
- Folytatódik a KKV-AKADÉMIA – „Pénzünknél maradva. Követeléskezelés eredményesen”
- SAP: közös fejlesztés a partnerekkel
- Termékfelismerős mobilapp a Cellumtól