PayPal: egyre népszerűbb az online vásárlás
A magyar internetezők 53 százaléka vásárolt online az elmúlt 12 hónapban, elsősorban számítógépes játékokat és szoftvereket, zenét, számítógép-alkatrészeket, könyvet vagy rendezvénybelépőt - derül ki a PayPal online pénzügyi szolgáltató megbízásából készített kutatásból.
Az internetet egyre nagyobb arányban használják online vásárlásra, csak az e-mailezés, a közösségi hálózatok használata és a hírek olvasása előzi meg a világhálón bonyolított vásárlást.
A költések arányait figyelembe véve az utazás vezet, ezt követi a számítógéppel kapcsolatos vásárlás, majd a ruházat. A válaszadók leginkább azért kedvelik az online vásárlást, mert olcsóbbnak, valamint kényelmesebbnek tartják, illetve mert szerintük speciális igényeket is kielégít.
A megkérdezettek 8 százaléka használja okostelefonját online vásárlásra. A válaszadók több mint fele inkább a számítógépéről bonyolítja a pénzügyi tranzakcióit; 47 százalékuk úgy véli, mobiltelefonjának kijelzője nem elég nagy a kényelmes vásárláshoz.
A belföldről megrendelt termékek és szolgáltatások esetében az utánvét a legnépszerűbb fizetési forma, a vásárlók 70 százaléka választja. Ezt követi a bankkártyával történő fizetés és az átutalás.
Azok körében, akik külföldi weboldalakról vásárolnak, a PayPal a legkedveltebb fizetési mód, a válaszadók 51 százaléka használja legszívesebben, ezzel megelőzi a kártyás fizetést és az utánvétet - olvasható a közleményben.
Kapcsolódó cikkek
- Már szolgáltatásokért is lehet fizetni PayPal-lal
- E-mail címre utalhatunk pénzt az IND és a PayPal új megoldásával
- Fizetési rendszert tesztel a Facebook
- Indulhat a nyári bevásárlás a PayPallal!
- A Librinél is fizethetünk PayPal-lal
- PayPal-lal is fizethetünk már az Extreme Digitalnál
- Szerbiában és Grúziában is megkezdte működését a PayPal
- Új európai vezetők PayPalnél
- A mobilfizetésre térnének át a pénzintézetek
- A PayPal a legismertebb digitális- és mobilfizetési platform
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.