Egyelőre nem lesz fordított adózás az informatikában
A Nemzetgazdasági Minisztérium az informatikai ágazatban egyelőre nem látja indokoltnak a fordított adózás bevezetését, jóllehet a közösségi jog lehetőséget ad arra, hogy a tagállamok az áfacsalások visszaszorítása érdekében, indokoltság esetén ebben az ágazatban is alkalmazhassák.
A nemzetgazdasági tárca egyelőre nem rendelkezik arról adatokkal, hogy az informatikai ágazatban olyan mértékű és típusú áfacsalás lenne, ami ezen adózási mechanizmus bevezetését indokolná. Ennek megfelelően a minisztérium nem dolgozik annak bevezetésén.
A tárca általánosságban a fordított adózás kiterjesztésével kapcsolatban kiemelte, hogy önmagában ez a jogintézmény nem csodafegyver, így indokoltság esetén is csak kellő körültekintéssel célszerű kiterjeszteni, olyan módszerek egyidejű kutatásával, amelyek hosszútávon is hatékony eszközt nyújtanak az áfacsalások elleni küzdelemben. (A fordított adózásnál az eladó nem számít fel áfát, a forgalmi adót a vevőnek kell megfizetnie.)
Kapcsolódó cikkek
- Júliustól változtak a roaming díjak, bevezették a telefonadót
- Telenor: díj és szolgáltatás módosítás a telefonadó bevezetése miatt
- A Telenor áthárítja ügyfeleire az új távközlési adót
- Mobilszolgáltatók: a kormány megduplázza adóterhüket
- Már pénteken elfogadhatja a távközlési adóról szóló javaslatot az Országgyűlés
- Júliustól vezetik be a távközlési adót
- Nem kiszámítható bevételi forrás a percalapú telefonadó a távközlési cégek szerint
- Havidíjba építené : az új távközlési adót a BTel
- A távközlési adó miatt az informatikai rendszert és tarifacsomagokat is át kell alakítani
- A távközlési cégek a törvényjavaslat visszavonását kérik
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.