H95 Bűvösvölgy: évente tízezer diákot várnak az új médiaértés központba
A rádiózás, a tévézés és a hírkészítés, a nyomtatott sajtó, a reklámok, valamint az internet és a mobilkommunikáció világát is megismerhetik azok a fiatalok, akik ellátogatnak a hamarosan nyíló H95 Bűvösvölgy nevű médiaértés központba.
Az évente mintegy tízezer, Magyarországról és a határon túlról érkező 9-16 éves diákokat váró központ a többi közt professzionálisan felszerelt tévéstúdióval, három, a virtuális tér megismertetésére szolgáló green boxszal várja az érdeklődőket. A fiatalok egy foglalkozás keretében kisfilmet készíthetnek, amelyhez a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap részvételével születtek a vágóképek alapjául szolgáló spotok. A fiatalok autósüldözés szereplőivé válhatnak, amelyhez egy, a green box-ban elhelyezett kis Polski adja a díszletet - mondta az animátor.
A Budapesten, a II. kerületi Hűvösvölgyi út 95. alatt található villaépületben kialakított oktatóhelyre olyan pedagógusok hozhatják el osztályaikat, akik maguk is nyitottak az aktív részvételre, de családokat vagy a dolgozóik gyermekei számára programot kínáló cégeket is vár a központ, amelynek kialakítói dán és holland mintát is figyelembe vettek.
Legeza Katalin hangsúlyozta: a központ Európában is példaértékű lesz, hiszen a Nemzeti alaptantervbe is beépíthető tudást kínáló program mással össze nem hasonlíthatóan széles tematikát ölel fel. Hozzátette: a kisebbek hat- míg a nagyobbak nyolcórás foglalkozás keretében próbálhatják ki a lehetőségeket.
Gyurkó Szilvia, az UNICEF Magyar Bizottság Alapítvány gyermekjogi igazgatója egy, a szervezete által készített okostelefonos alkalmazást, a HelpAPP-et mutatta be, amelynek segítségével kiszolgáltatott gyermekek könnyedén juthatnak segítséghez. Mint mondta, a fejlesztést egy kutatás előzte meg, eszerint Magyarországon minden tizedik gyermek van kitéve erőszaknak.
Az applikáció része egy pánikfelület, ennek segítségével a fiatal egyetlen gombnyomással SMS-ben elküldheti a tartózkodási helye GPS-koordinátáit egy előre megadott embernek. A gyermeksegély-vonalat működtető Kék Vonal Alapítvány közreműködésével készített eszköz fő felületén vészhívó funkció jelenik meg, amelyen a 112-es általános segélyhívó, a 116-123-as segélyvonal, valamint két hozzátartozó egyetlen gombnyomással felhívható.
Az alkalmazás tanácsokat is nyújt a használójának Gyurkó Szilvia azonban hangsúlyozta: nem azt sugallja a gyermekeknek, hogy a problémáikat maguk oldják meg, hanem abban támogatja őket, hogy külső segítséget kérjenek.
Kapcsolódó cikkek
- Akkor most mi van jogilag a kommentekkel?
- Több innovációt és digitális készségfejlesztést szorgalmaz Brüsszel az oktatásban
- Ingyenes online oktatás brit egyetemeken
- Rájár a rúd a rémhírterjesztő kínai bloggerekre
- Pekingben online platformot hoztak létre az internetes rémhírek ellen
- Kovács Attila-díj 2013: Idén is keresik az információs társadalmat népszerűsítő újságírókat
- A Wikipédia legvitatottabb témái
- Megkezdődött a netes gyermekbarát tartalmak közötti verseny
- Társadalmi együttműködést kezdeményez a Médiatanács a gyermekbarát internetért
- Törölték egy kritikus író és blogger mikroblogfiókjait a kínai hatóságok