Előadások a média és az internet veszélyeiről és azok kiküszöböléséről
Az öngyilkosságot helytelenül bemutató tudósítások növelhetik az öngyilkosságok számát, ezért a hírközlési és médiabiztos - az Egészségügyi Világszervezet javaslatát követve - ajánlásokat fogalmazott meg az ilyen esetek megjelenítésére a médiában. Bodonovich Jenő A média hatása a gyermekekre és a fiatalokra című konferencián, Balatonalmádiban ismertette javaslatait.
A biztos hangsúlyozta: az öngyilkosság tényét csak akkor kellene közzétenni, ha az feltétlenül szükséges. Kerülni kell az eset környezetének vagy az elkövetés módjának bemutatását, emellett az érzelmi háttérről sem lenne szabad beszámolni. Csökkenti az utánzások számát, ha az öngyilkosságot a média lelki zavar hatásaként mutatja be, és azt hangsúlyozza, hogy az megelőzhető lett volna. Bodonovich Jenő a híradásokban szerepeltetné a krízishelyzetben lévőknek létrehozott segélyvonalak elérését is.
Rakoncza Zsolt, a Symantec Hungary üzletágvezetője a világhálón és a mobiltelefonokon érkező fenyegetésekkel kapcsolatos szülői feladatokról és a rendelkezésre álló eszközökről beszélt. Azt mondta: tavaly világszerte mintegy 560 millió áldozata volt az internetes támadásoknak.
Mivel a gyermekek bevallottan látogatnak olyan oldalakat, amelyekről tudják, hogy szüleik nem engednék azt, a felnőtteknek fontos feladatuk van ezen a téren - hangsúlyozta. A többi közt meg kell tanítaniuk gyermekeiket a közösségi oldalak biztonsági beállításaira, arra, hogy jelszavaikat ne adják ki még a barátaiknak sem, és csak szülői felügyelettel töltsenek le bármit az internetről, a folyamat során ugyanis az adathalász programok aktívak lehetnek. Kerülni kell a személyes adatok megosztását vagy másokat ábrázoló fotók közzétételét.
A cége által nyújtott, ingyenes Norton Family programot bemutatva elmondta: azzal a szülők nyomon követhetik gyermekeik számítógépes és okostelefonos aktivitását, ami alapján beszélgetést kezdeményezhetnek velük. A program segítségével láthatóvá válik, mely oldalt próbál megnyitni a fiatal annak ellenére, hogy az tiltott számára, továbbá a gyermek aktivitása a közösségi oldalakon, hogy mire kíváncsi a kereső oldalakon és az is, hogy milyen időpontokban használja mobiltelefonját. Ez utóbbival kiszűrhető, hogy a tanórákon tegye azt.
Kapcsolódó cikkek
- Akkor most mi van jogilag a kommentekkel?
- Okostelefonozni tudnak, cipőfűzőt kötni nem
- H95 Bűvösvölgy: évente tízezer diákot várnak az új médiaértés központba
- Médiakonferencia fókuszban a fiatalokkal
- Óvodások kommunikációs eszközhasználatát vizsgáló dolgozatot díjazott a Magyar Telekom
- Rájár a rúd a rémhírterjesztő kínai bloggerekre
- Pekingben online platformot hoztak létre az internetes rémhírek ellen
- Elutasítja a brit tervet az internetes tartalmak szűrésére az EBESZ illetékese
- A britek törvényben korlátoznák gyerekekkel kapcsolatos tiltott tartalmak elérését
- Kovács Attila-díj 2013: Idén is keresik az információs társadalmat népszerűsítő újságírókat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.