Három hónapos az e-útdíj
Egyre népszerűbb a szolgáltatás
Egyre többen választják a fedélzeti egységgel (OBU) történő útdíj-bevallást a viszonylati jeggyel szemben: szeptemberben 34%-kal nőtt a WebEye Magyarországhoz érkező megkeresések száma augusztushoz képest.
A kezdeti bizonytalanság után szeptemberben ismét új lendületet vettek az e-útdíj megkeresések. Három hónappal ezelőtt a rendszer tesztidőszak nélkül indult el, emiatt az első hetekben számos problémával élesben kellett szembesülniük a résztvevőknek. Sokan ezért a kivárás mellett döntöttek és nem kötelezték el magukat egyik bevallási közreműködő mellett sem, hanem viszonylati jeggyel oldották meg az útdíj fizetést. Mára azonban közel 50 000 fuvarozó regisztrálta járműveit a rendszerbe.
Ez azonban hosszú távon nem a legelőnyösebb megoldás, hiszen viszonylati jegy vásárlását követően például nem változtatható meg sem az útvonal sem a jármű tengelyszáma, ami felesleges plusz kiadásokat eredményez a fuvarozók számára. Ráadásul jegyvásárlásnál a köztes pontok megadása nélkül a viszonylati jegyes rendszer automatikusan a legdrágább útszakaszra irányítja a fuvarozót.
Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője arról számolt be, hogy jelenleg a fuvarozóknak közel 45%-a használ fedélzeti egységet a díjfizetésre és 55%-uk vásárol viszonylati jegyet. Óránként 14 000 virtuális jegytépést regisztrálnak, ami közel 34%-os növekedést jelent a nyári hónapokhoz képest.
A magyarországi e-útdíj rendszer sajátossága, hogy már meglévő többszereplős telematikai piacra építkezett: jelenleg 23 bevallási közreműködő fedélzeti egységei közül választhatnak a fuvarozó vállalatok. Nem mindegy azonban, hogy melyik szolgáltató mellett teszi le a voksát az úthasználó, mivel komoly különbségek tapasztalhatóak a termékek között.
Bár az elmúlt hónapokban nagyrészt kiszelektálódtak a gyenge minőségű eszközök, még ma is sokan próbálnak olcsó, kevésbé megbízható OBU-kat értékesíteni. Ezeknél nagyon magas a meghibásodás kockázata, ami nem várt útdíj-bírságot vonhat maga után, melynek nagysága ráadásul szeptember 1-jétől több százezer forint is lehet. Érdemes tehát fokozottan figyelni a választásnál és a stabil múltú, megbízható szolgáltatók minőségi termékeit keresni.
Kapcsolódó cikkek
- Mobilmegoldásokért felelős értékesítési vezető az SAP-nál
- Indonéziában hódít mobil fizetési megoldásával a Cellum
- Távoli zárolás funkció az Android Eszközkezelőben
- Postai levél a PC-ről
- Termékbejelentések a G Datától
- A siker kulcsa a nyomdaiparban
- A városra figyel a világ
- Új HP termékek, hogy megzavarjuk támadóinkat
- QR-kóddal végigkövethető az élelmiszerek életútja
- Sérülékenység vizsgáló megoldás a Noregtől
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.