Az iPad szorította vissza a PC-ket?
Sokféle elméletet hallottunk már arra nézve, miért csökken drasztikus mértékben a PC-piac, most a Statista mutatott be egy felmérést, ami azt látszik igazolni, hogy az ipad megjelenése vezetett ide.
A felmérés azt látszik igazolni, hogy az iPad megjelenésével együtt a PC eladások csökkenni kezdtek. Az Apple 2010. április 3-án mutatta be táblagépét, amely az ábra szerint negatívan hatott a számítógép eladásokra.
Többféle magyarázat is létezik a drasztikus csökkenésre, például ott van a Windows 8 megjelenése, vagy a táblagépek általános elterjedése, amit a többen gondolnak. Ám lehet. Hogy az Apple-lel kezdődött a folyamat, sokan úgy vélik, ő élesztette újjá a táblagép ipart.
A globális PC szállítások már hat egymást követő egyedéve csökkenést mutatnak, legutóbb ennek mértéke már közelített a 9%-hoz (8,6).
Ennek oka az lehet, hogy a táblagépek egyre jobban kezdik kielégíteni a fogyasztók számítástechnikai igényeit, és mint kiderült, sok számítógép már nem a legkényelmesebb és költséghatékonyabb megoldás.
Forrás: Statista.com
Kapcsolódó cikkek
- Kevesebb iPad-et vesznek az idén
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- Az androidosok több mint fele nem figyel a biztonságra
- Újfajta ultrahordozható géptípus: Asus Transformer Book Trio
- Lemaradásban az Android az alkalmazások terén
- Nálunk is tör előre a tablet
- ASUS a Computex 2013-on: Elvárások az átalakulás jegyében
- IDC: a táblagép eladások 2015-re túlszárnyalják a PC-ket
- Itt az első asztal nélkül is használható asztali PC
- MSI 27 hüvelykes minden egyben PC játékokhoz
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.