Dél-Koreában a phabletek a menők
Egyre inkább hódítanak a nagykijelzős telefonok, a phabletek, amelyek okostelefonnak már túlméretezettek, ám táblagépeknek ugyanakkor túl kicsik. Dél-Koreában kiemelt figyelmet kapnak.
A Flurry ábrája szemlélteti számunkra, mennyire népszerű jelenleg az okostelefon és táblagép között áll kategória, a phablet. Úgy tűnik, világszerte a kiskijelzős táblagépek elterjedtségével vetekszik (7%v.s 6% a phaletek javára), és itt még a kise méretű telefonok is jelen vannak (4%).
A Galaxy Note 3 bemutatóján a Samung kollégáival való beszélgetés során került szóba az Ázsiában uralkodó trend, ahol már-már cikinek számít a kis kijelzős telefon. A felmérés ezt látszik igazolni, ugyanis Dél-Korára vetítve a kérdést látható, hogy a kis kijelzős modellek eltűntek a sorból, valamint a phabletek majdnem olyan arányban vannak jelen (41%), mint közepes méretű mobilok (54%). Itt ez a két kategória hódít, a táblagépeket elenyésző mennyiségen használnak.
Dél-Koreában nem olyan meglepő módon a Samsung uralja a piacot 60%-os részesedéssel, és a Flurry szerint az itt használatos eszközök 85%-a helyi gyártmányú is.
Nálunk éppen trendforduló zajlik, hiszen míg régebben a nagy kijelzős telefonokat el sem tudtuk képzelni, addigra ma már a táblagépek szinte természetes részét képezik a piaci kínálatnak, és a phablet, mint kategória is egyre nagyobb szeletet hasít ki magánnak a tortából. Ezt hazai kutatócégek felmérései is igazolni látszanak, amelyből a Galaxy Note 3 népszerűsége is jól látszik.
Forrás: Mashable.com
Kapcsolódó cikkek
- A Samsung következő nagy dobása – Galaxy Note III
- Egyszerre lesz Android és Windows Phone a HTC telefonokon?
- NFC-s, költséghatékony lézernyomtatók a Samsungtól
- Több mint 40 millió eladott Galaxy Note
- Galaxy Note 3 a Vodafone kínálatában
- Csökken az Apple részesedése a táblagéppiacon az idén
- A Samsung egyelőre nem számít a memóriaáramkör piac fellendülésére
- A Nokia után a Samsung is visszaesést jósol a mobilpiacon
- A Samsung a nyuget-európai mobilpiac élére tör
- Tovább esnek a lapkaárak
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.