Már 70 infokommunikációs cég érhető el a HITA online ICT export adatbázisába
Alig három hét alatt 70 infokommunikációs cég töltötte fel profilját a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) fejlesztésében elérhető angol nyelvű, online ICT Export Directory felületre, amelynek célja a magyar infokommunikációs cégek exportjának elősegítése külföldi partnerek számára elérhető adatbázis kialakításával.
Az Export Directory első külföldi bemutatását az Egyesült Arab Emírségekben október 20-án kezdődő GITEX kiállításon tervezi a külgazdasági hivatal, ezért a következő napokban különösen várják a cégregisztrációkat - olvasható a közleményben.
A HITA kiemelt projektje eredményeként a honlapon bármely magyar ICT-cég regisztrálhat az adatbázisba, melyen keresztül a külföldi partnerek közvetlenül kereshetik meg. Az Export Directory mobiltelefonokra és tabletekre optimalizált verziója is elérhető.
A külgazdasági hivatal számos további szakmai fórumon és eszközzel fogja népszerűsíteni a regisztrációval rendelkező cégeket.
Az infokommunikációs technológia (ICT) a magyar gazdaság domináns ágazata: a bruttó hazai termék (GDP) 10 százalékát adja, ugyanakkor ennek 90 százalékát a Magyarországon jelen lévő multinacionális cégek hardverexportja teszi ki - fejti ki a HITA.
A maradék 10 százalék a nagyobb hozzáadott értékkel bíró, sokkal gyorsabban növekvő szoftver- és szolgáltatásexportból származik, amelyben fontos szerep jut a hazai kis- és közepes vállalkozásoknak és a már szép sikereket elért magyar start-up cégeknek is.
Kapcsolódó cikkek
- HITA: hiánypótló exportpromóciós lehetőség magyar infokommunikációs cégeknek
- Közeleg az idei Internet Hungary
- BTel: az 50 fő feletti vállalkozásoknál népszerűek az infokommunikációs szolgáltatások
- Megújul a 112-es segélyhívó
- 10 tényező, ami meghatározza a vállalati kommunikáció fejlődését 2013-ban
- Kihívások előtt a "magyar sikerágazat", az infokommunikáció
- Internet Hungary – A miniatürizálásé a jövő
- Paradigmaváltás a vállalati kommunikációban
- Az infokommunikációs ipar robbanásszerű növekedésére lehet számítani
- Nyitrai Zsolt államtitkársága megszűnik, a volt államtitkár távozik a tárcától
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.