100%-ban megbízható adatvédelem a Vibernél
Miután bizonyos üzenetküldő applikációkban és social media felületeken adatvédelmi visszaélések történtek, - sok esetben az adatok hanyag kezelése miatt - a felhasználók világszerte aggodalmukat fejezték ki személyes adataik védelmével kapcsolatban.
A felhasználók üzenetküldő applikációk iránti bizalma megrengett, a személyes adataik védelméről szóló hírek pedig azóta is a világ egyik fő beszédtémáivá lettek. Napjainkra világossá vált, hogy különböző okokból – közbiztonság védelme és a megosztott tartalmak feletti felügyelet - bizonyos üzenetküldő applikációk elolvassák a felhasználók privát beszélgetéseit. Egyre többször derül ki azonban ezen tartalmak kereskedelmi felhasználása.
A Viber világszerte több mint 1 milliárd felhasználója számára biztosítja személyes adataik teljes körű védelmét, így ők minden beszélgetésüket csakis a sajátjuknak tekinthetik. A Viber emlékeztető rendszerüzenetek formájában is felhívja felhasználói figyelmét magánéletük védelmére.
1. A Viber alapértelmezettként tekint a személyes adatok védelmére
A Viber végponttól végpontig tartó titkosítást alkalmaz minden eszközön, így nem fordulhat elő, hogy a Viber bármelyik felhasználó egyéni csevegéseiről, telefonos beszélgetéseiről, csoportos beszélgetéseiről, valamint Viber hívásairól és annak tartalmairól tudomást szerezzen. A végponttól végpontig tartó titkosítás funkció bevezetése óta minden felhasználó számára alapértelmezetten érhető el, így aktiválása nem igényel külön erőfeszítést. A felhasználók védelme érdekében továbbra is ez a szolgáltatás marad az egyik legfontosabb a Viber számára.
Más üzenetküldő alkalmazások nem kínálják fel automatikusan a titkosítás funkciót, a felhasználóknak a beállítások között külön be kell azt kapcsolni. Ezért alapértelmezetten számos applikáció hozzáférhet, olvashatja vagy hirdetők számára tovább értékesítheti a felhasználók privát beszélgetéseit. A Viber számára nem lehetséges, hogy felhasználói személyes adatait értékesítse, mert nincs hozzáférése felhasználói privát beszélgetéseihez.
2. Az üzenetek szükség szerint utólag törölhetők
A Viber lehetővé teszi felhasználói számára, hogy a maguknak, vagy másoknak küldött üzeneteiket töröljék. A már elküldött, de utólag törölt üzenet nem jelenik meg többé sem a saját, sem pedig a másik fél eszközén. Az üzenet küldése óta eltelt idő sem számít, a felhasználók bármikor törölhetik azt.
3. Eltűnő üzenetek küldése a Secret Chats funkcióban
Bizonyos üzenetek olyan információkat tartalmazhatnak, amelyek kiemelt diszkréciót igényelnek. A Secret Chats segítségével a felhasználók időzítővel láthatják el üzeneteiket, amelyek azok elolvasása után a megadott időtartam lejártakor automatikusan törlődnek mind a küldő, mind a fogadó fél eszközéről. Az Androidos készülékekről küldött Secret Chats üzeneteket továbbítani, valamint képernyőfelvételt készíteni róluk nem lehet. IPhone készülékek esetén az üzenetekről engedélyezett a képernyőfelvétel, azonban az üzenet küldője értesítést kap, ha a fogadó fél rögzíti az üzenetet. A Secret Chats funkció üzenetei egy megkülönböztető jellel jelennek meg a felhasználók főképernyőjén.
Ellentétben más üzenetküldő alkalmazásokkal, a Viber az egyetlen olyan applikáció, amely 100%-os védelmet nyújt felhasználóinak a fent felsorolt adatvédelmi intézkedések segítségével. A privát beszélgetések – mint az egyéni- és csoportos csevegések, valamint a hang- és videóhívások – csak azokra a felekre tartoznak, akik részt vesznek a beszélgetésben.
Kapcsolódó cikkek
- Biztos, hogy a 6 milliárdos bírság nem érinti az Ön cégét?
- Így szerezhet jobb állást 20 perc alatt
- GDPR: Nincs 100 százalékos megfelelés
- Facebook-generáció: jog-tudatosabbak lesznek?
- Újabb változás a Facebook felhasználók hírfolyamában
- Magyarországi kis- és középvállalkozások felkészülése a GDPR-ra
- Kövesd Facebookon vagy Viberen a csomagod!
- A Rakuten és a Techstars közösen segítik a startupokat
- Nyakunkon a GDPR
- Új funkcióval bővül a Viber
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.