2019-ig háromszorosára nőhet az okostelefon-előfizetések száma
Az Ericsson legfrissebb mobilitási jelentése szerint jelentősen nő az elkövetkezendő években a mobilelőfizetések száma, és főként az okostelefonok iránti kereslet lesz jellemző.
Az Ericsson jelentése szerint a mobil-előfizetések száma nagyjából harmadával emelkedik majd, a mostani 6,6 milliárdról 9,3-ra, és ezen belül az okostelefon-előfizetések tűnnek ki a sorból. Ezek száma 2019-re elérheti az 5,6 milliárdot, amely mintegy háromszorosa a mostani adatoknak.
A jelentés arra is rávilágít, hogy a mobil adatátviteli-forgalom hat év alatt megtízszereződik, és eléri a 10 exabájtot. Technológiai téren pedig úgy fest, akkor már a népesség több mint 90 százaléka rendelkezik majd 3G lefedettséggel, és a 4G/LTE hálózathoz is már több mint felük, 65 százalék hozzáfér majd – ez jelenleg 10 százalékon áll. A mobil-előfizetések számát 8 milliárdra prognosztizálják.
Az egy előfizetőre jutó havi átlagos adatforgalom jelenleg 600 megabájt, ez 2019-re 2,2 gibabájtra nő. Ennek több mint 50 százalékát a videoforgalom fogja kitenni, a közösségi hálózatok és az internetes szolgáltatások pedig külön-külön nagyjából 10 százalékos részesedéssel rendelkeznek majd.
A jelentésben olvasható az is, hogy 20123 harmadik negyedévében több mint 113 millió új mobil-előfizetést kötöttek: ennek 25 százalékát Kína adta. Emellett pedig már ott tartunk, hogy az eladott készülékek 55%-a okostelefon volt.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkek
- Egyre népszerűbb itthon is a HANA
- A Galaxy Gear Oprah Winfrey kedvencei között
- Hazánkban az LG Optimus L9 II
- A Lenovo négy okoseszközt értékesít másodpercenként
- Amerikában az Apple lekörözte a Samsungot
- Nyílt levélben kéri IKT tervei újragondolására a kormányt az IVSZ
- Az internetes oldalaknak csak három típusát látogatjuk rendszeresen
- Már interneten rendelhető a Google Nexus 5
- Percenként 700 Samsung készülék talál gazdára
- Katasztrófaelhárítás számokban
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.