2019-ig háromszorosára nőhet az okostelefon-előfizetések száma
Az Ericsson legfrissebb mobilitási jelentése szerint jelentősen nő az elkövetkezendő években a mobilelőfizetések száma, és főként az okostelefonok iránti kereslet lesz jellemző.
Az Ericsson jelentése szerint a mobil-előfizetések száma nagyjából harmadával emelkedik majd, a mostani 6,6 milliárdról 9,3-ra, és ezen belül az okostelefon-előfizetések tűnnek ki a sorból. Ezek száma 2019-re elérheti az 5,6 milliárdot, amely mintegy háromszorosa a mostani adatoknak.
A jelentés arra is rávilágít, hogy a mobil adatátviteli-forgalom hat év alatt megtízszereződik, és eléri a 10 exabájtot. Technológiai téren pedig úgy fest, akkor már a népesség több mint 90 százaléka rendelkezik majd 3G lefedettséggel, és a 4G/LTE hálózathoz is már több mint felük, 65 százalék hozzáfér majd – ez jelenleg 10 százalékon áll. A mobil-előfizetések számát 8 milliárdra prognosztizálják.
Az egy előfizetőre jutó havi átlagos adatforgalom jelenleg 600 megabájt, ez 2019-re 2,2 gibabájtra nő. Ennek több mint 50 százalékát a videoforgalom fogja kitenni, a közösségi hálózatok és az internetes szolgáltatások pedig külön-külön nagyjából 10 százalékos részesedéssel rendelkeznek majd.
A jelentésben olvasható az is, hogy 20123 harmadik negyedévében több mint 113 millió új mobil-előfizetést kötöttek: ennek 25 százalékát Kína adta. Emellett pedig már ott tartunk, hogy az eladott készülékek 55%-a okostelefon volt.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkek
- Egyre népszerűbb itthon is a HANA
- A Galaxy Gear Oprah Winfrey kedvencei között
- Hazánkban az LG Optimus L9 II
- A Lenovo négy okoseszközt értékesít másodpercenként
- Amerikában az Apple lekörözte a Samsungot
- Nyílt levélben kéri IKT tervei újragondolására a kormányt az IVSZ
- Az internetes oldalaknak csak három típusát látogatjuk rendszeresen
- Már interneten rendelhető a Google Nexus 5
- Percenként 700 Samsung készülék talál gazdára
- Katasztrófaelhárítás számokban
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.