Bitcoinnal lehet fizetni egy ciprusi egyetemen
A University of Nicosia ciprusi egyetem egy olyan megoldást vezetett be, amellyel méltán felhívta magára figyelmet. Az intézményben ezentúl Bitcoinnal is lehet fizetni.
Egy ciprusi magánegyetem alkalmazta elsőként a nem mindennapi megoldást, vagyis hogy elfogadja a digitális fizetőeszközt, a Bitcoint, amely egy kibocsátó nélküli nyílt forráskódú online fizetőeszköz. Az egyetem úgy nyilatkozott, hogy a hallgatók tavasztól a tandíjat is befizethetik Bitcoinnal.
Ez sokat segít majd a nemzetközi diákoknak, akik esetleg más országból kezdeményezik a befizetést, hiszen a Bitcoinok nem adókötelesek, nincsenek külön költségei a befizetésnek, és nincs mögötte központi szabályozás sem. Emellett pedig a pénz útját sem lehet nyomon követni, ami a biztonság szempontjából igen jelentős.
Az egyetem elmondása szerint bizonyos országokban rendkívül nehézkesek a nemzetközi fizetések, és számos külföldi hallgató van, aki havi részletet fizet. Az átviteli díjak bizonyos esetben a befizetések 5-10%-át is elérhetik, amelyet ezzel a megoldással kiküszöbölhetnek.
Az egyetem a jövőben a ciprusi kormánynál is lobbizik majd azért, hogy az ország kapcsolódjon be a Bitcoin kereskedelem, feldolgozás és banki központjába.
Forrás: TheNextWeb.com
Kapcsolódó cikkek
- Velencét is bebarangolhatjuk a Street View-val
- Okos szemüvegen dolgozik a Samsung?
- Virtuálisan életre kel a Bálna
- Már virtuálisan is bejárható az Iparművészeti Múzeum
- ARworks applikációk Augmented Reality jegyében
- A HP bemutatta legnagyobb teljesítményre képes vékony kliensét
- E-mail címre utalhatunk pénzt az IND és a PayPal új megoldásával
- Fizetős csatornák a YouTube-on
- Facebook: fizetőssé válnak egyes üzenetek
- Olcsóbb lesz a felsőfokú oktatás
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.