Hat százalékos bővülés az online és mobil hirdetési piacon
Az IAB közzétette harmadik negyedéves eredményeit az online és mobilpiac alakukulásáról. Az Adex NORI mutatói alapján 5,9 szátalékkal növekedett ez a piac az előző évhez képest.
A piac növekedési dinamikája ugyan egy picit visszaesett a második negyedév 6,1 százalékos bővülési üteméhez képest, ám így is gyorsabb a bővülés mint egy éve ilyenkor, amikor 5,7 százalékot mutatott a NORI.
A mutató összetevői között a webes és molbil piaci – utóbbi csökkenő dinamikával - bővült, míg az email szegmens visszaesett.
Nagy kérdés, hogy az utolsó negyedév hoz-e a tavalyihoz hasonló kiugróan jó számokat. 2012-ben az októbertől decemberig terjedő időszakban egy tizedével növekedtek a webes és online reklámbevételek.
Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarorszag Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI a search és listings típusú bevételek kivételével tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában.
A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről.
időszak |
NORI |
2012 q1 |
3,1% |
2012 q2 |
0,5% |
2012 q3 |
6,7% |
2012 q4 |
10,1% |
2013 q1 |
2,1% |
2013 q2 |
6,1% |
2013 q3 |
5,9% |
A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:
· Adaptive Media
· Axel Springer Magyarország
· CEMPSH
· Est Media Group
· EVO Media
· Gmedia
· Hírek Média
· Híreső
· HVG Kiadó
· HWSW
· Infinety
· Inform Media Online
· Madhouse
· Magyar Jeti
· MTM-SBS
· MTVA Online
· Net Média
· Optimusz Direkt Marketing
· Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató
· Ringier Online
· R-Time
· Sanoma Budapest
· Thinkdigital
Kapcsolódó cikkek
- Szutor Ferenc az IAB Hungary elnökségében
- Szutor Ferenc az IAB Hungary elnökségében
- A Lenovo az LG fölé kerekedett az okostelefon-piacon
- A Lenovo az LG fölé kerekedett az okostelefon-piacon
- Rekord a Xiaominál a „szinglik napján”
- Rekord a Xiaominál a „szinglik napján”
- Percenként 700 Samsung készülék talál gazdára
- Percenként 700 Samsung készülék talál gazdára
- Nőtt a Google+ népszerűsége
- Nőtt a Google+ népszerűsége
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Élje át a "Yes" Moment Élményt az electronica-n
Jubileumi évében, november 12-15. között a világ vezető elektronikai szakvásárán minden a „Minden elektromos társadalom” körül forog – ideális helyszín a Conrad Sourcing Platform lehetőségeinek megismerésére! A Conrad Electronic beszerzési platformként személyre szabott digitális megoldásokat kínál üzleti ügyfeleinek, hogy még hatékonyabbá tegye a beszerzést. Különösen, ha rövid időn belül nem tervezett műszaki igények fedezéséről van szó.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.