A MusicBank levonta a tanulságot a Napster- és MP3.com-perből

Zsigó József, 2000. augusztus 12. 21:26
A MusicBank, a nagy lemezkiadókkal egyetértésben, a Napsterhez és az MP3.com-hoz hasonló módon, de jogtiszta zenét kínál az interneten. Tanulva a fenti két cég ügyéből, Pierce Ledbetter, a MusicBank 33 éves vezetője úgy döntött, hogy konfrontáció helyett megegyezést keres a nagy lemezkiadókkal.
A 20 millió dollár tőkével alapított társaság már egyezséget kötött a Bertelsmann-nal és a Seagrammal - ezek a cégek milliós nagyságrendben már részesedést is vásároltak -, és előrehaladott tárgyalások vannak az EMI-jal, a Sony Music Entertainmenttel és a Time Warnerrel is.

Ledbetter szerint a MusicBank alkalmas lesz arra, hogy bárki kedve szerinti CD-t állítson össze kedvenc számaiból, és a zenéket honlapjáról akár mobiltelefonról is lejátssza. Nem lesz képes viszont a zenét merevlemezére menteni, csak ha megvásárolja az ebből készített CD-t, vagy kifizeti annak jogdíjait. Nem hozták nyilvánosságra a lemezkiadóknak fizetendő összeget, de becslések szerint minden elkészült 100 CD után 20 dollár illeti a kiadókat.

A TheStreet.com szerint 2004-re 1,2 milliárd dollárra duzzad az internetes zenei értékesítés ma még csak 6,5 millió dollárra tehető piaca.

Kulcsszavak: Napster MP3 mp3 zene

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01