A MusicBank levonta a tanulságot a Napster- és MP3.com-perből
Zsigó József, 2000. augusztus 12. 21:26
A MusicBank, a nagy lemezkiadókkal egyetértésben, a Napsterhez és az MP3.com-hoz hasonló módon, de jogtiszta zenét kínál az interneten. Tanulva a fenti két cég ügyéből, Pierce Ledbetter, a MusicBank 33 éves vezetője úgy döntött, hogy konfrontáció helyett megegyezést keres a nagy lemezkiadókkal.
A 20 millió dollár tőkével alapított társaság már egyezséget kötött a Bertelsmann-nal és a Seagrammal - ezek a cégek milliós nagyságrendben már részesedést is vásároltak -, és előrehaladott tárgyalások vannak az EMI-jal, a Sony Music Entertainmenttel és a Time Warnerrel is.
Ledbetter szerint a MusicBank alkalmas lesz arra, hogy bárki kedve szerinti CD-t állítson össze kedvenc számaiból, és a zenéket honlapjáról akár mobiltelefonról is lejátssza. Nem lesz képes viszont a zenét merevlemezére menteni, csak ha megvásárolja az ebből készített CD-t, vagy kifizeti annak jogdíjait. Nem hozták nyilvánosságra a lemezkiadóknak fizetendő összeget, de becslések szerint minden elkészült 100 CD után 20 dollár illeti a kiadókat.
A TheStreet.com szerint 2004-re 1,2 milliárd dollárra duzzad az internetes zenei értékesítés ma még csak 6,5 millió dollárra tehető piaca.
Kapcsolódó cikkek
- Ideje leváltani az MP3-at
- Az iTunes a második legnagyobb zeneforgalmazó Amerikában
- Nemzetközi lesz az Amazon DRM-mentes zeneáruháza
- Ingyen kínálná letöltésre az mp3-akat a Yahoo?
- A Sony BMG katalógusa is mp3-ban - vége a DRM-nek?
- A Warner katalógusa is mp3-ban az Amazonon
- Barbie mp3-lejátszó tükörrel
- Hajtogatható kocka-mp3-lejátszó
- Legóformájú mp3-lejátszó
- Hitelkártya-formátumú Evergreen mp3-lejátszó