Ősszel a rappereké volt a YouTube
Az Artisjus ismét közzétette YouTube toplistáját, amely szerint az elmúlt időszakban Majka és Curtis: Elvitted a szívemet című dala volt a legnépszerűbb. Az őszi hónapok legszembetűnőbb tanulsága az, hogy az a zenész, aki jelentős energiát szán a közösségi média használatára, akkor is sikeres lehet az interneten, ha a rádiók nem is játsszák a dalait.
Majka és csapata az Artisjus YouTube Toplistájának állandó szereplői, az első három hely valamelyikén eddig mindig találkozhattunk velük. Elvitted a szívemet című új daluk ebben a negyedévben listavezető, harmadik helyen pedig a feltöltése óta összesen 22 milliós nézettséget szerző és ezzel minden idők legnézettebb online hazai zenés videójává nőtt Belehalok áll. A második helyet Jolly és Kis Grofó No roxa áj című produkciója szerezte meg. Korábban a paródia és mulatós videók külön listába kerültek.
Ősszel azonban a magyarok kevésbé érdeklődtek e műfajok iránt: az újra egyesített toplistában egyetlen paródia sem érte el az alsó küszöböt és mulatós nóta is csupán három szerepel a legnépszerűbb 30 dal között.
Az őszi időszak a nyárinál több újdonságot hozott, a Top 30-ban most 7 olyan dal szerepel, amely korábban nem került fel a toplistára. Az eredmények azt mutatják, és néhány előadói interjú is azt igazolja, hogy a hagyományos médiaszereplések hiánya tudatos, elkötelezett közösségi média munkával pótolható.
A rangsor első harmadában ugyanis több olyan rapper is található – pl. az esztergomi gengszterrapper, Mr Busta, vagy a kapuvári Boros Tamás, alias Essem –, akiknek dalaival a rádió- vagy televíziócsatornákon nem találkozhat a közönség. Bár a hiphop kisebb anyagi befektetést igénylő, alacsonyabb belépési küszöbű műfajnak tűnik, a listából az is látszik, hogy valóban tudatos és hozzáértő munka eredménye lehet az internetes siker. A toplistán szereplő dalok kétharmadát ugyanis mindössze 5 előadó vagy előadói csapat jegyzi.
Az Artisjus azt is megvizsgálta, mely zenészeknek volt a legnagyobb Facebook-rajongótábora az őszi időszakban. A videómegosztóval ellentétben a Facebook közösségépítési listán többségben vannak a mainstream médiában is (sokat) szereplő zenészek, bár akadnak kivételek. A Csík Zenekar őrzi 10. helyét, a korábban már említett Essem pedig a 11. helyen szerepel.
Új szereplők a listán L.L. Junior (19.) és a Hooligans (20.). Az élbolyban annyi változás történt a korábbi időszakhoz képest, hogy Majka előrelépett a 3. helyre. A közösség aktivitását jellemző ún. „talk about” mutató arról árulkodik, hogy a kisebb rajongótáborokat könnyebb megmozgatni. Ezt a ragsort a többi listán nem szereplő AK26 vezeti, őket L.L. Junior és Nótár Mary követi. Érdekesség, hogy itt Müller Péter Sziámival, sőt Kasza Tiborral is találkozhatunk.
Kapcsolódó cikkek
- A közösségi média hálójában
- Ingyenes mobil zeneszám szolgáltatást indít a Spotify
- „Melyik Facebook barátod utál” alkalmazás
- Több mint 2 millió felhasználó fiók esett a hackerek áldozatául
- Új funkció a Facebookon
- YouTube: nem tökéletes az új kommentrendszer
- SuperSong néven zenei versenyt indít a Sony
- Winamp: 16 év után itt a vég
- Változnak a YouTube kommentek
- Frissült a Facebook Messsenger Android és iOS változata
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.