Idén karácsonykor a nők aktívabbak
Bár az idei évben a vásárlók kétharmada 30 ezer forint alatt költ majd, mégis egyre többen vannak azok, akik vásárlásaikat az interneten kezdik, itt tájékozódnak a termékről. A nők több ajándékot vesznek, lassabban és megfontoltabban. Sokan „trükköznek”.
Az Olcsóbbat.hu vezető ár-összehasonlító portál 1500 fő megkérdezésével végzett online kutatást karácsonyi vásárlási szokásainkról.
A válaszadók 87%-a a vásárlást megelőzően az interneten keres információt egy-egy termékkel kapcsolatban. Leginkább a 25-45 év közöttiek, illetve a férfiak részesítik előnyben az internetes információkeresést. Emellett a vásárlók több mint fele nézi át az áruházak akciós hirdetési újságait, valamint minden második nő sok információt az áruházakat járva, nézelődés közben szerez be.
Konkrét termékek esetében a legtöbb férfi a webáruházak oldalai mellett a gyártó honlapját is megnézi, ha kérdése van. Szinte minden megkérdezett úgy nyilatkozott, hogy elolvassa más felhasználók véleményét, értékelését is a termékek oldalain. A legnagyobb jelentőséget a 65 év felettiek tulajdonítottak a megjelenő vásárlói véleményeknek.
Az idei szezonban a válaszadók közel kétharmada bevásárlóközpontokban vásárol, fele hipermarketekben, és kicsit kevesebb mint a fele interneten keresztül is. A z okostelefonnal rendelkezők több mint fele (vagy 10%-a rendszeresen) használja okostelefonját b. is a keresgélés, vagy vásárlás során.
A megkérdezettek 40%-a már ősszel nekilát a vásárlásnak, a 65 éven felüliek több mint fele ekkor kezdi meg a karácsonyi ajándékvásárlást. A fiatalabbak nagyrészt decemberre hagyják az ajándékok beszerzését.
A kutatás szerint a vásárlással a nők több időt töltenek el mint a férfiak. A férfiak célirányosabbak, kevesebb idő alatt, rövidebb utat bejárva veszik meg az ajándékokat.
A kiválasztott ajándékkal szinte mindenki örömet szeretne okozni. Emellett a vevők csaknem kétharmada számára fontos az is, hogy a kiválasztott termék márkás és minőségi legyen. Az Olcsóbbat.hu kutatásából az is kiderült, hogy a felhasználók háromnegyede örömforrásként tekint a vásárlással töltött időre, negyedük éli meg csupán kötelességnek. A legtöbben 5-8 fő számára vásárolnak ajándékot, a férfiak általában kevesebb, a nők jellemzően több embert lepnek meg idén is.
A megkérdezettek harmada 10-20.000 Ft között tervez költeni, de összesen a kétharmaduk mondta, hogy biztosan 30.000 Ft alatti összegből fogja megoldani a karácsonyi ajándékok beszerzését. 100.000 Ft fölött csupán a válaszadók 4%-a fog tudni költeni idén.
A megkérdezettek 98%-a számára felmerült, hogy idén spórolni szeretne a karácsonyi kiadásokon. Az Olcsóbbat.hu kutatásában résztvevők 40%-a a karácsonyi menün szeretne takarékoskodni, negyede kisebb értékű ajándékokat fog venni, ötödük megfontolja, hogy legyen-e otthonában karácsonyfa. 15-15% állítja, hogy kevesebb embernek vesz ajándékot, illetve kifejezetten a leértékelt, akciós termékeket fogja keresni. Minden tizedik vásárló ismerte el, hogy ilyenkor saját magát is meglepi valamivel.
A vásárlás során trükkökhöz folyamodók között a legtöbben megpróbálnak megelőzni más vevőket, hogy biztosan lecsaphassanak a kiszemelt termékre, több mint harmaduk a pénztárnál is megpróbál előrejutni. 16%-uk számolt be arról, hogy ilyenkor szabálytalanul vezet, ill. 10% a tilosban parkol pusztán azért, hogy előbb túl legyen a vásárláson.
Kapcsolódó cikkek
- Webáruházakban készülünk az ünnepekre
- „Vedd a neten!” – nincs tumultus és kedvezmények várnak
- Nő az IT-biztonsági kockázat
- ESET tippek a biztonságos online karácsonyi vásárláshoz
- A Microsoft az informatikai szektorra készíti fel a nőket
- A második negyedévben a Check Point vezet a tűzfal-berendezések piacán
- A világ második leggyakoribb gazdasági bűncselekménye a kiberbűnözés
- A netezők több mint egyharmada használ időjárás- és híralkalmazásokat
- Már több a nő a 35 évesnél idősebb internetes játékosok között
- A Google kampányol, hogy Indiában több nő használja az internetet
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.