Versenyképes magyarok a CES 2014-en: 3D, navigáció és vizualizációs keresőmotor
Több magyar fejlesztőcég is megmutatja magát a világnak az év legpezsgőbb digitális trend seregszemléjén Las Vegasban. A GPS Tuner, a Leonar3Do és az Xdorid már büszkélkedhet nemzetközi sikerekkel, a CES pedig meghozhatja számukra az igazi áttörést. Technológiai óriáscégek és innovatív start-upok január elején mintegy 20.000 vadonatúj fejlesztésről rántják le a leplet a szakma legbefolyásosabb képviselői előtt.
A 2014-es CES a start-up cégek számára is az „ígéret földje” lesz. A teljes digitális spektrumot lefedő 20 TechZóna közül az Eureka Park ad otthont az induló technológiai vállalkozásoknak. A kiállításon több ezer kockázati tőkecég vesz részt keresve a leginnovatívabb ötleteket és a potenciális befektetési lehetőségeket. Az esemény óriási lehetőséget jelent a nagypályára lépésre és ezt több magyar cég is felismerte.
„A CES több ezer cég számára jelenti a kapcsolatépítés lehetőségét globális piaci szereplőkkel. A kiállítók közül sokan azért jönnek el, hogy az egész elkövetkező esztendőt meghatározó üzleteket kössenek. Abban is biztosak lehetünk, hogy a CES-en, ahogy eddig minden évben, előtérbe kerülnek olyan új technológiák, amelyek meghatározzák majd az iparág jövőjét” – mondta Shawn DuBravac, a CES vezető közgazdásza és szenior kutatási igazgatója.
A 3D tervezést és modellezést forradalmasító Leonar3Do már rutinos résztvevő a CES-en: a cég immár harmadik alkalommal viszi el Las Vegasba fejlesztéseit. A virtuális térben való munkát teljesen új alapokra helyező fejlesztések közül a legújabb a Leopoly! (http://leopoly.com/), ami koncepciójában ötvözi a prezi.com-ot a 3D rajzolással: webes alapon egyfajta közösségi oldalként teszi lehetővé bárki számára a digitális rajzolást és együttdolgozást. Egyben a legkönnyebb megoldást kínálja a 3D nyomtatásra szánt tárgyak megformázásához azoknak is, akik sem a 3D nyomtatással, sem a modellezéssel nem találkoztak korábban.
A GPS Tuner szintén rendelkezik már tapasztalatokkal a Las Vegas-i tech szupershow kapcsán: a cég évek óta rendszeres kiállító a CES-en. A hazai fejlesztőműhely már jelentős nemzetközi sikereket tudhat a háta mögött, kerékpáros navigációs szoftverével több országban is piacvezető. Szabadtéri (nem autós) navigációs alkalmazásai egyaránt elérhetők GPS eszközökre, Androidra, iPhone-ra és Windows Phone-ra.
Harmadikként az Xdroid képviseli hazánkat a digitális világ nyüzsgő globális színpadán. Az első alkalommal kiállító cég a mesterséges intelligencia és az adatbányászat terén kínál nemzetközileg is egyedi, hazai fejlesztésű megoldásokat. A magyar piacon elsősorban beszéd és érzelemfelismerő technológiákkal, üzleti előrejelző megoldásokkal foglalkozó Xdroid új területeken is szeretne nemzetközi sikereket elérni. A kiállításra a cég a BinPad nevű, teljesen unikális, vizualizációs keresőmotor alkalmazással készül.
A globális technológiai színtér jelenlegi és potenciális nagyágyúit 2014. január 7-10. között fogadja Las Vegas, ahol a CES 150 országból mintegy 150.000 iparági szakembert és szakújságíró vár.
Kapcsolódó cikkek
- A Huawei a CES 2013 rendezvényen mutatta be legújabb szélessávú mobileszközét
- Tablet boom-mal és magyar kiállítókkal rajtol január 8-án a 2013-as CES
- CES 2014: szemmel vezérlés, 3D nyomtatás és appok
- Modellezés kicsit másképp – Leopoly
- Prémium kategóriás LG IPS monitorok mutatkoztak be a CES-en
- LG 3D videofal és 84 hüvelykes Ultra HD, multi-touch képernyő az idei CES-en
- Magyar 3D-fesztivál nyílt Moszkvában
- 3D technológiával tör világhírre a magyar Leonar3do Las Vegasban
- Csúcsmobil a ’la Huawei – Ascend P1 S
- Strapabíró, ultravékony és olcsó tablettel is készül a Toshiba
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.