Háromszorosára nőhet a világ internet-adatforgalma 2017-re
A mobil eszközök térnyerésének és a felhő technológiának köszönhetően becslések szerint legalább háromszorosára nőhet 2017-re az internetes adatforgalom. A felhasználók és az eszközök száma exponenciálisan nő, Afrikában kiemelkedő fejlesztéseket hajtanak végre, az infrastrukturális kiépítettség azonban még nem mindenhol tartja a lépést az igényekkel. Az internet robbanásszerűen bekövetkezett változásai a gyártókat is új kihívások elé állítják.
Folyamatos fejlesztések és új technológiák
„Az elmúlt évek növekvő tendenciája három tényezőre vezethető vissza. A még be nem telepített területek folyamatos fejlesztése, a stream technológia térnyerése és a „felhők” használata mind nagyobb teljesítményű és az új igényeknek megfelelő eszközök gyártására ösztönzik a hálózati gyártókat” – véli Martin Braticak, a ZyXEL közép-kelet európai regionális értékesítési igazgatója. Hozzátette: a milliós populációval rendelkező afrikai országokban, mint Dél-Afrika, Kenya, Egyiptom, Tunézia vagy Marokkó, rengeteg hálózati infrastrukturális fejlesztés történt, de ilyen jellegű kiemelkedő fejlesztésekről adtak hírt például Görögországban és Spanyolországban is.
A nagy felbontású, kiemelkedő adatforgalmú filmek megtekintéséhez ma már streamet használnak, azaz interneten keresztül nézik, nem pedig letöltik. A youtube hatása ezen a téren kiemelkedő, az oldal vezető mind a látogatottságok, mind a feltöltések számában, de a többi hasonló site is nagy forgalmat bonyolít le. A videómegosztók térnyerése mellett a mobiltechnika is sokat változott az elmúlt években. Egyre többen használják okostelefonjukat megosztásra és feltöltésre, valamint internetes böngészésre, ez pedig szintén jelentősen növeli az online adatforgalmat.
Átalakulnak a munkahelyi szokások is
A szabadidős tevékenységek mellett a munkahelyeken is előszeretettel alkalmazzák a legújabb technológiákat. Rengeteg vállalat feltöltötte adatbázisát “felhőkbe”, így ami régen kizárólag a cégek belső adathálózatán volt elérhető, most már az internet forgalmát képezi. Természetesen a technológia népszerűvé válásával az adatok feltöltésének a forgalma is exponenciálisan megnőtt.
Martin Braticak elmondta: A „Hozd a Saját Eszközöd” (BYOD, Bring Your Own Device) is egy nagyon lényeges húzóereje a világ hálózati fejlődésének. A csatlakozott eszközök száma megduplázódott, ma már szinte mindenki használ a számítógépe mellett legalább még egy eszközt akár magán, akár céges célokra, legyen az tablet vagy okostelefon. A vállalatok általában nem korlátozzák a hálózati hozzáféréseket, így az e-mail rendszerhez vagy az adatokhoz az irodán kívülről is könnyen hozzá lehet férni. „Ez a cég számára különösen előnyös, ugyanis már több tanulmány is igazolta, hogy a BYOD-nak köszönhetően a munkavállalók a korábbinál több időt áldoznak munkaidejükön túl, illetve a szabadságuk alatt munkájukhoz köthető online aktivitásokra. Mindezek azonban komoly biztonsági veszélyt rejtenek, amit a cégek sokszor hajlamosak figyelmen kívül hagyni” –hangsúlyozza a ZyXEL szakértője.
A forgalomnövekedésre választ kell adni
Az újabb hálózati eszközök az átvitt adatokat minden esetben lementik, duplikálják és titkosítják, ami szintén az adatforgalom növekedéshez vezet. Ezek a jellemzők még nagyobb teljesítményt kívánnak a switchektől, emellett biztonságosabb tűzfalat és WI-FI hálózatokat is.
„Nekünk, mint switch, tűzfal és vezetéknélküli hálózati megoldás gyártónak az előbb említett változások első sorban üzleti lehetőségeket teremtettek. Mind az internetszolgáltatók részéről, akik tartani akarják hálózatuk folyamatos fejlődését, mind a fogyasztók részéről jelentős igényeket kell kiszolgálnunk. Semmi sem kizárólag fekete vagy fehér, minden szervezet engedélyezési rendszere más. Habár a mikro és kisvállalati szektorban a megfelelő biztonsági rendszer kialakítása sokszor luxusnak számított, ez a gondolkodásmód sajnos kihatott a nagyvállalati gyakorlatra is. A mi feladatunk elmagyarázni, demonstrálni, és megtanítani azt, hogy a nyílt hozzáférésű vállalati WI-FI hálózat a technológiai történelem őskorához tartozik. A változásokra reagálva a ZyXEL nagy hangsúlyt fektetett a wireless technológiák fejlesztésére, piacra dobtuk új termékeinket és teljesen megváltoztattuk az árstratégiát is.”- összegez a szakember.
Kapcsolódó cikkek
- A British Airways járatain a teljes út alatt lehet mobilozni
- Már tízezer nagyi az interneten
- A Yandex új alapokra helyezi a netes keresést
- Netkapcsolat nélkül is elérhető lesz a Twitter mobilon
- Meghétszereződött az iOS 7 készülékek aránya
- A Sixt rekord eredménnyel zárta harmadik negyedévét
- Megvannak az év legjobb honlapjai
- Már nem csak okostévéken fut a fuso Premium
- A Xerox a bevételek növelésére összpontosít
- ESET tippek a biztonságos online karácsonyi vásárláshoz
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.