Ha már tapogatunk, tisztítsunk is
A CES-en debütál egy új tisztítómegoldás
A 2014-es Las Vegas-i szupershow-n, a CES-en nem csak különféle okoskütyük mutatkoznak be, hanem ezekhez tartozó hasznos segédeszközök és megoldások is. Az egyik ilyen a LensPen Elite egy olyan eszköz, amely egy speciális folyadékkal tisztítja meg masináinkat.
Az érintőképernyős készülékek megjelenése nem csak a gyártókat állította új kihívások elé, hanem a fogyasztókat is. Mindennek megvan az ára, ahogy annak is, hogy egyszerűsödött a navigáció a készülékek képernyőjén az érintésnek köszönhetően. A kijelző ugyanis egyre jobban koszolódik, zsíros foltokkal lesz teli, amit nem könnyű eltávolítani. Egy új megoldás erre kínál megfelelő alternatívát.
Egy kis kanadai cég találmánya a LensPen Elite, amely az ujjlenyomatainktól és azok zsíros maradványaitól tisztítja meg az érintőképernyőket. A megoldás akár elsőre még haszontalannak is tűnhet, hiszen hányféle tisztítómegoldás versenyez a piacon – még akkor is, ha csak az alternatív lehetőségekből, például szemüvegtisztítás indulunk ki.
Ám tökéletes módszer mindezidáig nem született. Lehet, hogy az áttörést ez az újdonság jelentheti? Miért is ne! Okoskütyükhöz okos tisztító megoldás. Ha a találmány a CES-ig menetelt, csak tudhat valamit. Nézzük, miben áll a különlegessége!
A benne lévő tisztítófolyadék feketeszén-vegyületet tartalmaz, amely páratlan tisztítóerővel rendelkezik. Ám jogosan merrül fel a kérdés, hogy mindez milyen nyomot hagy ujjunkon vagy a készülék tokján?
A LensPen ötlete nem újkeletű, első megjelenéséhez egészen 1984-ig kell visszamenetelnünk az időben. Akkor kifejezetten kameralencsék tisztításához alkalmazták. Többek között a Nikon, Canon, Sony , Pentax és a Samsung is forgalmazott saját márkás LensPen termékeket. Akkor még bizony fekete nyomot hagyott maga után, megfogta, amihez hozzáért.
Ez azonban mostanra megváltozott. A folyadék, bár szénvegyületet tartalmaz, átlátszó. Emellett a piac is átalakult, új területen kezdheti meg hódító útján a megoldás: az okoskütyük háza táján. Persze, más eszközök tisztítására is kiválóan alkalmas, például szemüvegek, napszemüvegek esetén. A vállalat alelnöke szerint a LensPen még idén ezen a területen is úttörő lehet.
Kapcsolódó cikkek
- Új termékportfólió a Sonytól
- Samsung NX30 okoskamera a CES-en
- Az LG legújabb OLED TV kínálata a CES-en
- Az új ThinkPad X1 Carbon a legkönnyebb 14 hüvelykes ultrabook a világon
- Új szoftver a gerincbetegek diagnosztizálásához
- A világ legvékonyabb 27 hüvelykes AiO PC-je a CES-en
- 4G-vel újít a Chevrolet
- Új dimenziókat hozhat a CES 2014: Elég végre a fanyalgásból
- Négy okostelefonnal újít a Lenovo
- Újabb platformon tanúsított és támogatott a SUSE Linux Enterprise
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.