Az Intel emberi érzékeléshez hasonló képességekkel ruházza fel készülékeit

forrás: Prím Online, 2014. január 7. 14:52

Az idei CES-en az Intel vázolta egészen új elképzeléseit, melynek hátterében a technológiával való kapcsolat egyszerűbbé, természetesebbé és élethűbbé tételére való törekvés áll. A vállalat ismertette miként fogja más vállalatokkal együttműködve képessé tenni az Intel alapú eszközöket emberi interakcióra az Intel RealSense technológiáról nevét kapó új hardver és szoftver termékcsaládján belül.

Az Intel RealSense 3D-s kamera az egyik első eszköz az új termékcsaládon belül, amely a világ első integrált 3D-s és 2D-s kamera modulja, amely segít úgy “láttatni” a mélységet, mint az emberi szem. 

 
A 2014-es CES kiállításon tartott sajtókonferencián Mooly Eden, a vállalat alelnöke és az érzékelés alapú számítástechnikai csoport ügyvezetője részleteket közölt a 3D Systemsszel, az Autodeskkel, a DreamWorksszel, a Metaioval, a Microsoft Skype-pal, a Lync Scholastickal, a Tencenttel és egyéb vállalatokkal való együttműködésről. Ezen kívül bemutatta a következő generációs Nuance Dragon Assistantot is.
 

Eszközök, amelyek emberi módon látnak

 
Az első Intel RealSense 3D-s kamera a kategóriáján belül a legjobb mélységérzékelővel és Full HD 1080p-s felbontású objektívvel rendelkezik. Képes detektálni az ujjmozgásokat, ezzel pedig nagy pontossággal felismerni a mozgás és az érzelmek megértéséhez szolgáló gesztusokat és arckifejezéseket. Képes megérteni az előtér és a háttér fogalmát, s így lehetővé teszi az interaktív kiterjesztett valóság irányítását és továbbfejlesztését, tárgyak három dimenzióban történő szkennelését és sok mást. 
 
 
Az Intel RealSense 3D-s kamera a népszerű 2 az 1-ben készülékekbe lesz beépítve, valamint az Acer, az Asus, a Dell, a Fujitsu, a HP, a Lenovo és a NEC ultrabookjaiba, notebookjaiba és all-in-one (AIO) készülékeibe már 2014 második félévében. Az Intel hét különböző Dell, Lenovo és Asus készüléket mutatott be, amelybe már beépítették a kamerát.  
 
Eden elmondta, hogy az Intel RealSense technológiája új térhatású élményeket fog kínálni, köztük a modern tanulás új formáit, a kiterjesztett valóság révén történő edutainmentet (szórakozás + tanulás), a térhatású játékokat, valamint a 3D képek készítésének és megosztásának képességét, valamint megváltoztatja azt is például, ahogy az emberek videokonferencia révén dolgoznak együtt.  
 
Az Intel RealSense 3D-s kamera segítségével történő videohívás és konferenciabeszélgetés lehetőségeinek demonstrálása érdekében az Intel és a Microsoft közös munkába kezdett a Skype-on és a Lync-ken keresztüli még térhatásúbb videohívások lehetővé tétele érdekében. A 3D-s kamera biztosítani fogja azt is, hogy szerkeszteni lehessen, illetve el lehessen tüntetni egy személy mögül a hátteret videohívás közben, hogy ezáltal csak a hívó felet jelenítsük meg, a háttérben lévő dolgokat nem. Ezzel a funkcióval az emberek számára több lehetőség áll majd rendelkezésére: megváltoztathatják a hátteret, de akár el is tüntethetik azt annak érdekében, hogy megosszanak egy prezentációt, megnézzenek egy filmet vagy sporteseményt együtt. 
  
Az Intel arra számít, hogy a gesztusok, a hang és az érintés arra ösztönzi majd a gyerekeket, hogy még aktívabb résztvevői legyenek a játék alapú tanulásnak. Az edutainmentben rejlő lehetőségek kihangsúlyozása érdekében Eden bejelentette a Scholastic-kal, azaz a gyerekeknek szánt oktató- és médiaanyagok kiadásával foglalkozó globális vállalattal való együttműködést a Clifford the Big Red Dog és az I SPY interaktív élményvilágának megtervezéséhez. A több felhasználós funkciót a kiállításon is bemutatták, ahol is az egyik Clifford játékban a 3 év körüli gyerekek kéz és karmozgatás, beszéd és érintések révén tudták még magasabb szintre emelni a játékélményt, miközben alapvető írás-olvasási készségeket sajátítottak el.  
 
Eden más vállalatokat is bemutatott, amelyekkel az Intel együttműködést folytat az edutainment és a játékélmény továbbfejlesztése érdekében. Lincon Wallen, a DreamWorks Animation technológiai vezetője elmondta: „Izgatottan várjuk, hogy az Intel RealSense 3D-s kamera technológiája helyet kapjon a mindennapi eszközökben. Azzal, hogy lehetővé válik a háromdimenziós megjelenítés ezekben, a vásárlók számára teljesen új élményeket kínálhatunk karaktereink és tartalmaink révén.”  
 
Ezután a 3D Systems (3DS) vezérigazgatója, Avi Reichental csatlakozott Edenhez a színpadon a két vállalat közti együttműködés részletes bemutatás céljából, amelynek során 3D-s szkennelést és nyomtatást tesznek lehetővé a mainstream felhasználók számára. Már 2014 második félévében a 3DS biztosítani fogja vevői részére a Sense szkennelést, szerkesztést és a 3D-s nyomtatáshoz szükséges szoftveres alkalmazásokat az új Intel RealSense 3D-s kamerával felszerelt Intel alapú készülékeken. Ennek eredményeképpen a felhasználók képesek lesznek könnyen impozáns 3D-s tárgyakat létrehozni. Továbbá, a 3DS azt tervezi, hogy a 3D-s szkennelési technológiáját elérhetővé teszi a fejlesztők számára az Intel RealSense szoftverfejlesztő készlet részeként. 
 

Természetes emberi beszéddel irányított személyi asszisztens

 
A számítógép „hallásának” továbbfejlesztése érdekében Eden bejelentette azt is, hogy a Nuance következő generációs Dragon Assistantje már elérhető az Acer, a Dell, a HP és a Lenovo 2 az 1-ben készülékein, ultrabookjain, notebookjain és AIO eszközein, amihez 2014 elején az Asus és a Toshiba készülékei is csatlakozni fognak. Most először a Dragon Assistan* elérhető lesz táblagépeken is: először a Lenovo készülékein 2014 elején.  
 
 
Az új Dragon Assistant egy teljesen új, a társalgást szolgáló személyi asszisztens, amely a legnépszerűbb weboldalakkal és alkalmazásokkal működik. Kiválasztható személyiségével lehetővé teszi a folyamatos párbeszédet az Intel alapú készülékekkel. Az embereknek egyszerűen csak ki kell mondaniuk, hogy indítsa el a zenét, keressen válaszokat, kapcsolódjon a barátokhoz, vagy keressen rá bizonyos tartalmakra – mindezt természetes emberi nyelven.
 
 
A Dragon Assistant képes ellenőrizni a naptárt, térképeket és útvonalakat keresni, repülőjáratok felől tájékozódni, vagy asztalt foglalni vacsorához. Offline működésre is képes: az emberek irányíthatják a készüléküket, és jegyzeteket diktálhatnak internet kapcsolat nélkül is. 
 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01