Két szolgáltatással bővül a mobiltárca tesztelése
Két új szolgáltatással bővül februárban a mobiltárca alkalmazás tesztelése, egyben június végéig meghosszabbították a tavaly év közepén indult, és eredetileg fél évre tervezett tesztidőszakot - közölte a Magyar Mobiltárca Szövetség.
A közlemény szerint az NFC a jövőben olyan alapfunkcióvá válik a telefonokban, mint a mobilinternet-elérés vagy a kamera. A hazai mobilszolgáltatók várakozásai szerint 2014 végére az új okostelefon értékesítések nagy része már NFC-képes készülék lesz. Az NFC-technológián alapuló fizetés pedig egyre több elfogadóhelyen lehetséges: a Magyar Nemzeti Bank 2013. első félévi statisztikája szerint Magyarországon 22 ezer terminál képes PayPass típusú, érintéssel működő fizetésre.
A mobiltárca alkalmazás nyilvános magyarországi tesztelése 2013 júliusában indult 2000 fő részvételével. A Magyar Mobiltárca Szövetség koordinálásával megvalósuló projektben részt vesz mindhárom mobilszolgáltató - a Magyar Telekom, a Vodafone Magyarország és a Telenor Magyarország -, továbbá az OTP Bank, a MasterCard kártyatársaság és a SuperShop hűségprogram. A szolgáltatás technikai hátterét az ANY Biztonsági Nyomda (korábbi nevén Állami Nyomda) biztosítja.
A tesztelés első hat hónapjában a résztvevők több mint 20 ezer sikeres fizetési, illetve 3 ezer hűségpont tranzakciót hajtottak végre és összesen 60 millió forintot fizettek ki ilyen módon. A mobiltárcát eddig több mint 2200 érintés nélküli fizetésre lehetőséget biztosító helyen használták fizetésre, illetve közel 230 SPAR/Interspar üzletben hűségpont gyűjtésre.
Februártól az Interticket és az All You Can Move (AYCM) SportPass kibocsátója, a Klub Rekreációs Kft. is csatlakozik a mobiltárca teszteléshez. Az AYCM sportbérlet NFC-s változatával 8 budapesti sportlétesítménybe léphetnek be telefonjukkal a tesztben résztvevők. Az Interticket jegyrendszerén (jegy.hu) keresztül vásárolt jegyek pedig letölthetők a mobiltárcába, így az előadásra való belépéskor elegendő lesz a telefont a jegykezelőnél lévő olvasóhoz érinteni.
Kapcsolódó cikkek
- Kétezer tesztelő mondja: piacképes a MobilTárca
- Mobiltelefonnal azonnal küldhető adomány a QR-kód lefotózásával
- QR 2.0: Új generációs QR kód törölheti el a nyomtatott igazolványokat és jegyeket
- Indonéziában hódít mobil fizetési megoldásával a Cellum
- Okostelefon kezeli majd a hűségkártyát is
- A nemzeti mobilfizetési rendszer indulását jövő júliusra halasztanák
- Az év legjelentősebb infokommunikációs projektje a MobilTárca
- Termékfelismerős mobilapp a Cellumtól
- Fizetési rendszert tesztel a Facebook
- Elindult a Mobiltárca alkalmazás tesztelése
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.