Terjednek a táblagépek – nőtt az eladott kütyük száma
Tavaly 217,1 millió darabot értékesítettek
Az ünnepi időszakban jóval több táblagép fogyott, mint az év többi részében, ám összességében is nőtt a szegmens az IDC jelentés szerint: egy év alatt mintegy 28,2%-kal.
Az IDC piackutató cég adatai szerint egyre többen vásárolnak táblagépeket, és az ünnepi időszakban különösen nagy a kereslet irántuk. A 2013 negyedik negyedéves (Q4) adataiból kiderül, hogy ebben az időszakban jelentősen megugrott a táblagépeladások száma, ám az előző év azonos időszakához képest is nőtt a kereslet.
Az éves adatokat tekintve világszerte összesen 217,1 millió táblagép találta gazdára, amely másfélszerese a tavalyi 144,2 milliónak. A negyedik negyedévet tekintve pedig 76,9 millió készülék kelt el. Ez a harmadik negyedévhez (Q3) képest 62,4 százalékos, a tavalyi év azonos időszakához képest 28,2%-os növekedést jelent.
A gyártók között a sorban az első az Apple a Q4-es időszakot tekintve. A vállalat pénzügyi jelentése szerint több mint 26 millió táblagépet adtak el, ami jelentős növekedést mutat a Q3-as adatokhoz képest (14,1 millió). A tavalyi utolsó negyedévhez képest is javított mutatóin a cupertinói cég, ugyanis akkor az eladott táblagépek száma mindössze 22,9 millióra rúgott.
A dobogó második fokán a Samsung áll 14,5 millió eladott táblagéppel és 18,8%-os piaci részesedéssel. A top 5-ben foglal még helyet az Amazon, Asus és Lenovo 5,8 millió, 3,9 millió és 3,4 millióval.
A többi gyártó összesen 23,3 millió készüléket értékesített a Q4-es időszakban, amely a fentebbi mutatókhoz hasonlóan szintén pozitív irányba mozdult el a tavalyi 19,5 millióról.
Forrás: Techspot.com
Kapcsolódó cikkek
- Különleges oktatási központ nyílt Jászfényszarun
- Az ASUS bemutatta VivoTab Note 8 táblagépét
- Az ASUS bejelentette két operációs rendszerrel működő masináját
- Átalakítható ASUS számítógép két operációs rendszerrel és négy móddal
- Lenovo Horizon AiO PC és Horizon 2 Tábla PC hibrid
- Az új ThinkPad X1 Carbon a legkönnyebb 14 hüvelykes ultrabook a világon
- Meghétszereződött az iOS 7 készülékek aránya
- Amerikában az Apple uralja az okostelefon piacot
- A Lenovo az LG fölé kerekedett az okostelefon-piacon
- A Lenovo négy okoseszközt értékesít másodpercenként
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.