2014 a táblagépek éve lehet
A karácsonyi időszakban már nagymértékben érezhető volt a tablet értékesítések növekedése, az igazi áttörést azonban idén várható. A Notebook.hu becslése szerint a magyar számítástechnikai piacot figyelembe véve az utolsó negyedévben ugyanis már több tablet fogyott, mint notebook. Az idei évben viszont akár másfélszer annyi tablet is fogyhat, mint notebook.
A számítástechnika fejlődésével együtt a tabletek is egyre inkább beépülnek az emberek mindennapjaiba. A viszonylagos olcsóságuk miatt igen sokan választják a tabletet azok, akik nem tudnak megfizetni, vagy éppen megfelelően kihasználni egy notebookot. Így összességében talán nem is meglepő, hogy a tavalyi év utolsó negyedévében már több tablet fogyott, mint notebook a magyar piacon.
Farkas András, a Notebook.hu ügyvezető igazgatója elmondta, hogy "a tabletek átlagára alig éri el az 50 ezer forintot, míg a notebookok esetében 150 ezer forintot meghaladó átlagárról beszélhetünk a tavalyi évet tekintve. Természetesen egy tablet nem veheti fel a versenyt egy notebookkal, ugyanakkor, ha valaki nem tudja kihasználni utóbbinak a teljesítményét, inkább dönt egy tablet mellet. A karácsonyi szezonban a leginkább keresettek a 7”-os kijelzővel rendelkező tabletek voltak, míg a notebookok közül a Core i3-as gépeket keresték a vásárlók.”
A notebook vásárlók még most is elsősorban multimédiás tartalomfogyasztásra keresnek gépet, ugyanakkor egyre több kis- és közepes vállalkozás is vásárol „munkahelyi” notebookot, a képzeletbeli dobogó harmadik fokára pedig azok a vásárlók állhattak fel, akik konkrét elképzelés nélkül érkeztek a boltokba, „szeretnék venni egy notebookot” felkiáltással. A Notebook.hu felmérése szerint amúgy az igazi hardcore vásárlók a Core i7-es, negyedik generációs processzorral, legalább 2 GB-os videokártyával, és 16 GB memóriával felszerelt gépeket keresik.
„A karácsonyi időszakban a számítástechnikai kiegészítők eladása is több mint a duplájára nőtt az egész éves értékesítéshez viszonyítva, a legkeresettebb termékek sorrendben az egerek, merevlemezek, tokok, és táskák, az átlagár pedig mindent összevetve, nagyjából 5 ezer forint körül mozgott” – tette hozzá Farkas András. „Idén érdekesen alakulhat az érintőképernyős notebookok piaca is, jelenleg ugyanis ezért a plusz szolgáltatásért nem hajlandóak a vevők többet fizetni. Azonban ha ez az árkülönbség eltűnik, komoly növekedés lesz tapasztalható ezen termékek körében is.”
A folyamatosan növekvő értékesítés, és az egyre újabb technológiai újdonságok térnyerése miatt döntött a Notebook.hu, hogy tovább növeli bolthálózatát is. A tervek szerint február 5-én nyitja meg, Magyarországon elsőként a HP prémium üzletét az Árkád Bevásárlóközpontban. Az üzletben notebookból és tabletből mintegy 100 félét, kiegészítő termékekből pedig 100-150 félét kínálnak a vásárlók számára, ezzel az egyik legnagyobb kínálattal rendelkező mobil informatikai üzlet nyit meg a közeljövőben.
Kapcsolódó cikkek
- Az ASUS bejelentette két operációs rendszerrel működő masináját
- Átalakítható ASUS számítógép két operációs rendszerrel és négy móddal
- Az új ThinkPad X1 Carbon a legkönnyebb 14 hüvelykes ultrabook a világon
- Megjelent a HP Pavilion x2 hibrid gép
- Minden negyedik elektronikai készülék megsérül
- Microsoft: a kütyük állnak a karácsonyi lista élén
- Forgatható és szétszedhető Sony PC-k
- Nagy teljesítményű noteszgép és könnyű táblagép egyben
- Új Dell Venue Pro táblagépek és új XPS laptopok
- Újfajta ultrahordozható géptípus: Asus Transformer Book Trio
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.