Felpörgött az online reklámpiac az utolsó negyedévben
A magyar online és mobil hirdetési piac a bevallásban résztvevő cégek bevételeit tekintve tavaly az utolsó negyedévben az egy évvel korábbinál is nagyobb ütemben 11,7 százalékkal növekedett az előző év hasonló időszakához képest az IAB Adex NORI mutató alapján. A NORI év/év alapon 7,8 százalékkal bővült.
Az utolsó negyedévben ismét a mobilbevételek és a kereskedelmi szektor élénkülő hirdetési aktivitása húzta az indexet. Megállt az email szegmens csökkenése, a pénzintézetek azonban az egy évvel korábbinál kevesebbet hirdettek az online piacon.
Néhány bevalló az adat validálás során utólagosan helyesbítette értékeit, így NORI értékének módosítására volt szükség.
Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarorszag Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI a search és listings típusú bevételek kivételével tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában.
A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről.
Az összesítést a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:
· Adaptive Media
· Axel Springer Magyarország
· CEMPSH
· Est Media Group
· EVO Media
· Gmedia
· Híreső
· HVG Kiadó
· HWSW
· Infinety
· Inform Media Online
· Madhouse
· Magyar Jeti
· MTM-SBS
· MTVA Online
· Net Média
· Optimusz Direkt Marketing
· Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató
· Reach Media
· Ringier Online
· R-Time
· Sanoma Budapest
· Thinkdigital
Kapcsolódó cikkek
- Diplomaosztó a Digitális Mesterkurzuson
- Egyre több alkalmazást töltünk le
- Terjednek a táblagépek – nőtt az eladott kütyük száma
- Kétszámjegyű növekedés az online játékforgalmazásban
- Két bővítménytől is megszabadult a Chrome
- Háromszorosára nőhet a világ internet-adatforgalma 2017-re
- A Samsung idei sikerei számokban
- Érkeznek a Facebook videóhirdetések
- Meghétszereződött az iOS 7 készülékek aránya
- A Sixt rekord eredménnyel zárta harmadik negyedévét
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.