Nonstop orvosi távfelügyelet a Xeroxtól

forrás: Prím Online, 2014. február 18. 10:08

A szív – és érrendszeri, illetve a légzőszervi betegségekkel küzdő emberek szoros felügyeletet követelnek az orvosoktól. Az esetleges állapotromlásukat csak folyamatos monitoringgal lehet megelőzni. Emiatt a betegeknek és a doktoroknak folyamatos összekötetésben kell állniuk egymással, viszont az állandó megfigyelés nagyon sokba kerül. Erre megoldásul a Xerox kutatói, a betegek védelmét szem előtt tartva, a költségek csökkentése érdekében kidolgoztak egy olyan kamerás, adatküldésre-és elemzésre alkalmas, vezeték nélküli rendszert, amely a betegeknek sem okoz semmilyen korlátozást, nem jár fertőzésveszéllyel, illetve az orvosoknak is segítséget jelent a gyógyító munkában.

A Xerox indiai és websteri kutatóinak együttműködésével kifejlesztett és az indiai Manipal Egyetemi Kórházban jelenleg tesztelt technológia lényege, hogy a betegeket olyan szenzoros kamerákkal „figyelik”, amelyeknek a felvételeit egy speciális algoritmus segítségével az orvosi műszereken megjeleníthető életjelekké lehet átalakítani. Például amikor a szívdobbanás hatására oxigéndús vér kerül a szervezetbe a bőr vörösebb lesz. A Xerox által fejlesztett kamerák észlelik ezt a változást - ami egyébként az emberi szem számára nem látható - és a kamerákkal összekötetésben lévő műszerek máris kiszámolják többek közt a pulzusszámot, ami azonnali információt jelent doktoroknak ahhoz, hogy kell-e nekik bármilyen beavatkozást elvégezniük a betegnél. A kamerarendszer abban is előrelépést jelent, hogy a pácienseknek nem szükséges folyamatosan kórházban tartózkodniuk, hanem akár otthonukban, vagy egyéb külső helyszínen is figyelemmel követhetőek, miután a kamerák könnyen mozgathatóak, és vezeték nélküli kapcsolattal működnek.

A Xerox egészségügyi kutatásai azt a célt szolgálják, hogy a modern orvoslást minél közelebb hozzák a mindennapok realitásaihoz, illetve a beteg-doktor kapcsolatot mindkét fél számára komfortosabbá, könnyebbé és egyszerűbben kezelhetővé tegyék a mielőbbi gyógyulás érdekében.
 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01