Mobilalkalmazások: kik a legaktívabbak?
A Distimo új tanulmánya szerint jelenleg Ázsiában van a legnagyobb piactere az alkalmazásoknak. Egy év alatt 162%-kal nőttek a Google Playből származó bevételek.
A Google Play bevételei 2013-ben jelentősen nőttek, melynek meghatározó részét Ázsia produkálta. A Distimo kutatása alapján a világ alkalmazás-bevételeinek 41%-a innen származik, Észak-Amerika 31%-ot, Európa pedig 23%-ot tesz ki a befolyt összegek tekintetében.
Az ázsiai országokat tekintve a Google Playből és az App Store-ból származó bevételek egyenletesebben oszlanak meg, mint más régiókban. Észak-Amerikában az Apple vezet ezen a téren 75%-kal. Az ázsiai országokat jobban szemügyre véve pedig kétségtelenül Japán a legjövedelmezőbb ország.
Ebben a régióban az ingyenes üzleti modell vezet A legnagyobb bevétel-növekedést Dél-Korea érte el 271%-kal, melynek jó részét a Google Play letöltések adták.
Decemberben a legnépszerűbb, ezáltal a legtöbbet letöltött játék az Angry Birds Go! volt, melyet a CarrotFantasy 2: Polar Adventure (japán verzió) és a The Hardest Game is History (japán) követett.
Egy másik jelentés szerint (Portio Research) szintén az ázsiai régióban várható a legnagyobb növekedés, ám külön-külön mindegyik piacon pozitív irányba mozdult el az alkalmazáspiac.
Az előzetes becslések szerint az ázsiai térségben az alkalmazás-felhasználók száma 2017-ig 39,8%-kal nő majd, és számuk átlépi a 2 milliárdot (nagyjából 2 milliárd 39 millióra nő).
Világszinten is főként az ingyenes alkalmazásokat keresik az emberek. A becslések szerint az elkövetkező években továbbra is ez a tendencia folytatódik majd: míg tavaly a letöltött applikációk 89,6%-a volt ingyenes, addig 2017-re ezek aránya a 94,5%-ot is elérheti.
Kínában a Baidu tette közzé legfrissebb eredményeit az Android felhasználókat vizsgálva az aktuális mobiltrendeket illetően. Ebből kiderül, hogy az emberek nagy része (59%) alkalmazásboltokból szerzi be az egyes appokat, csupán 13%-uk használ online alkalmazáskeresőket, és 21% telepíti PC-n keresztül eszközére az adott programot.
A letöltések száma is növekedett az előző évhez képest: még 2012-ben az egy főre jutó letöltött appok száma 8,2 volt, addig 2013-ban már 10,5 alkalmazás jutott egy-egy userre. Rendszeresség tekintetében is növekedés tapasztalható: míg egy évvel korábban az androidosok 11%-a töltött le napi szinten valamilyen appot telefonjára, addig2013. harmadik negyedévében ez a szám már 15%-ra rúgott.
Forrás: Techspot.com
Kapcsolódó cikkek
- Az Apple és a Google küzd a Flappy Bird klónok ellen
- Több mint egymillióan tölthettek le a Google Play áruházból egy kártevőt
- Egyre több alkalmazást töltünk le
- Sok vállalat szerint a BYOD trend egyre nagyobb veszélyt jelent
- A netezők több mint egyharmada használ időjárás- és híralkalmazásokat
- Mobilappal adni-venni
- Az amerikai okostelefon-használók már reggel appoznak
- 2017-re 5 milliárd mobiltulajdonos lesz
- A neten női táskát vásárlók egyhatoda férfi
- Nem kedveljük a mobilappokat?!
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.