35 millió képet tesz nyilvánossá a Getty Images

Czipperer Dia, 2014. március 7. 09:46

A vállalat bejelentette, hogy 35 millió képet nyilvánossá tesz gyűjteményéből. Az új beágyazási eszköz segítségével ezek megoszthatók Twitteren és Tumblrön is.

A felhasználók nem csak rengeteg Getty Images fotóhoz férnek hozzá, hanem sokféle témakör közül is választhatnak, többek között sportesemények, divatbemutatók, és különféle rendezvények, mint például az Oscar-gála képeiből.

 

Ehhez nem kell mást tenni, mint az oldalon a "Search images available to embed" feliratra kell kattintani és megkeresni az adott képet, majd alul (jobb szélen) az "Embed this image" ikonra kattintani, és megjelenik a kép HTML kódja, amelyet csak be kell illeszteni forráskódba.  

 

Természetesen kivételek is akadnak. Talán senkinek nem kell megmagyarázni az okot, hogy például a 2001. szeptember 11-ei képek és hasonló borzalmas eseményekről készült fotók miért nem nyilvánosak.

 

A képeket nem lehet átméretezni, nem használhatók kereskedelmi célra, és mindegyiken található egy Getty Images logó, valamint a képet készítő fotós neve is szerepel rajta.

 

Több fényképész is felháborodott ezen a lépésen, mondván az ő képüket nem tegyék közzé ingyen. Sokak számára ez azt jelentheti, hogy képeiket sosem használhatják kereskedelmi céllal, vagyis egy fillért sem kereshetnek saját alkotásukkal.

 

Ráadásul konkurens szolgáltatások számára szintén nem egy üdvözölendő lépésről van szó, hiszen azzal, hogy a Getty ingyen ad 35 millió képet, hiába kínálja a másik olcsón, akkor is az ingyenest választják majd, hiszen hirdetések kivételével bármilyen cikkben, blogbejegyzésben ezentúl bárki felhasználhatja ezeket.

 

Mindebbe azért egy kis üzleti szándék is vegyült. A vállalat a jövőt illetően hasonló üzletpolitikát tervez, mint a YouTube, vagyis a képek mellé szeretnének majd hirdetéseket társítani, mint ahogy azt már a videóknál megszokhattuk.

 

Forrás: BBC.co.uk

Kép: m.animalnewyork.com

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32