35 millió képet tesz nyilvánossá a Getty Images
A vállalat bejelentette, hogy 35 millió képet nyilvánossá tesz gyűjteményéből. Az új beágyazási eszköz segítségével ezek megoszthatók Twitteren és Tumblrön is.
A felhasználók nem csak rengeteg Getty Images fotóhoz férnek hozzá, hanem sokféle témakör közül is választhatnak, többek között sportesemények, divatbemutatók, és különféle rendezvények, mint például az Oscar-gála képeiből.
Ehhez nem kell mást tenni, mint az oldalon a "Search images available to embed" feliratra kell kattintani és megkeresni az adott képet, majd alul (jobb szélen) az "Embed this image" ikonra kattintani, és megjelenik a kép HTML kódja, amelyet csak be kell illeszteni forráskódba.
Természetesen kivételek is akadnak. Talán senkinek nem kell megmagyarázni az okot, hogy például a 2001. szeptember 11-ei képek és hasonló borzalmas eseményekről készült fotók miért nem nyilvánosak.
A képeket nem lehet átméretezni, nem használhatók kereskedelmi célra, és mindegyiken található egy Getty Images logó, valamint a képet készítő fotós neve is szerepel rajta.
Több fényképész is felháborodott ezen a lépésen, mondván az ő képüket nem tegyék közzé ingyen. Sokak számára ez azt jelentheti, hogy képeiket sosem használhatják kereskedelmi céllal, vagyis egy fillért sem kereshetnek saját alkotásukkal.
Ráadásul konkurens szolgáltatások számára szintén nem egy üdvözölendő lépésről van szó, hiszen azzal, hogy a Getty ingyen ad 35 millió képet, hiába kínálja a másik olcsón, akkor is az ingyenest választják majd, hiszen hirdetések kivételével bármilyen cikkben, blogbejegyzésben ezentúl bárki felhasználhatja ezeket.
Mindebbe azért egy kis üzleti szándék is vegyült. A vállalat a jövőt illetően hasonló üzletpolitikát tervez, mint a YouTube, vagyis a képek mellé szeretnének majd hirdetéseket társítani, mint ahogy azt már a videóknál megszokhattuk.
Forrás: BBC.co.uk
Kép: m.animalnewyork.com
Kapcsolódó cikkek
- Megszűnik a Facebook és Google-belépés a Yahoo szolgáltatásainál
- Ajándék szoftverek minden Galaxy S5-höz
- Felhőbe vonul a WinZip
- Nikon D4S – a továbbfejlesztett utód
- A Facebook megvette a WhatsAppot
- A nemzetközi űrállomás Salgótarjánból
- Tíz nap alatt közel 9000 háztartás választotta az Xprime szolgáltatást
- iOS 8 és iWatch – fókuszban a mozgás és az egészség
- A Samsung és Getty Images egyesíti szakértelmét
- Magyar oldallal készül a világ egyik legnagyobb fotóügynöksége
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.