Tizennégy magyar cég a hannoveri CeBIT-en
Tizennégy magyar cég mutatkozik be Hannoverben a hétfőn megnyíló CeBIT információtechnológiai kiállításon a Nemzeti Külgazdasági Hivatal segítségével (HITA) - közölte a HITA. A CeBIT a világ egyik legnagyobb nemzetközi informatikai szakvására, Európában pedig a legnagyobb, amelyen tavaly több mint 4 ezer kiállító és 285 ezer szakmai látogató vett részt a világ 120 országából.
Mint írták, a kiállítás ideje alatt valósul meg a Future Match elnevezésű üzletember találkozó is, a világ legnagyobb vállalkozásfejlesztési hálózata, az Enterprise Europe Network hálózat szervezésében. Az esemény kiváló alkalmat biztosít az információs és kommunikációs technológiai (IKT) területen tevékenykedő vállalkozásoknak új üzleti lehetőségek, partnerek vagy k+f kapcsolatok felkutatásában.
A 2013-es Future Match-en 33 országból 370-en vettek részt és 1250 tárgyalást bonyolítottak le; idén 13 magyar cég képviselője regisztrált a szektor legjelentősebb kiállítása alatt megrendezendő programra.
A HITA a kiállító cégek mellett további húsz IKT-vállalat képviselői számára biztosított ingyenes belépőjegyeket - olvasható a közleményben.
Kapcsolódó cikkek
- CeBIT: Robotkézfogástól az adatbiztonságig
- A digitális biztonság lesz az idei CeBIT fő témája
- Misztikus kísérletek, villamdelejes forgony, influenciagép a kiállításon
- Megkezdődik a Mobil Világkiállítás Barcelonában
- Samsung csúcstechnológiás kijelzők az ISE 2014 kiállításon
- CES 2014: látványos külsőségek vs. belső univerzum
- Új dimenziókat hozhat a CES 2014: Elég végre a fanyalgásból
- Debreceni találmány csökkentheti a fűtési költségeket
- CES 2014: szemmel vezérlés, 3D nyomtatás és appok
- MOHAnet a németországi Medica2013 szakvásáron
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.