A Flappy Bird alkotója meggondolta magát?
Nagyjából egy hónapja, hogy a Flappy Bird alkotója kérésére lekerült az alkalmazásboltok virtuális polcairól, most mégis visszatáncolna? Mindez csupán egy ütős marketingfogás volt, vagy valóban érzelmi okai voltak a döntésnek?
Akárhogy is áll a helyzet, a virtuális alkalmazástér tele van Flappy bird klónokkal, melyek mind azt bizonyítják, sikeres volt az eredeti. Olyannyira, hogy szinte hetekig a csapból is a Flappy Bird eltűnése és klónok megjelenése, a velük való küzdelem folyt.
Dong Nguyen, az eredeti játék vietnámi fejlesztője talán a fejéhez kapott, hogy még sem a visszalépés volt a legjobb döntés a feszültségek kezelésére. Vagy talán egy jó terapeuta segített neki, esetleg mindez tudatos lépés volt, ki tudja. Mindenesetre a fejlesztő júj játékokkal együtt visszatérésre készül.
A férfi egy Rolling Stonesnak adott interjúban beszélt arról, hogy megfontolta a kérdést, és visszaengedné a Flappy Birdöt az alkalmazásboltokba, ám a jövőben újabb verziókat nem tervez. Ha mégis, akkor valami hasonló figyelmeztetéssel találkozhatnak majd a játékosok: „kérlek, adjatok egy kis szünetet”. Mindez azért fontos számára, mert amikor a játék megjelent, sokan kezdték támadni a nintendós grafika miatt, és bizony sok panaszlevél is akadt, melyekben olyan kudarcokról számoltak be (pl. munkahely elvesztése, családi viszályok stb.), melyekért a játékot okolták. Ezek együttvéve sarkallták arra, hogy megszüntesse a játékot.
Pedig neki mindössze annyi volt a célja a Flappy Birddel, hogy egy egyszerű, könnyen kezelhető játékot alkosson, és, amikor elkezdett a sok pénz befolyni, egyáltalán nem volt boldog. Igaz, vett egy új Mac gépet, és a barátait is meghívta vacsorázni, de valamiért mégsem tudott örülni a sikernek. Sokan például azzal vádolták, hogy egyenesen a Nintendótól lopta el a dizájnt.
Nguyen azt is elárulta, hogy jelenleg három másik játékon dolgozik, és nem a Flappy Bird következő verzióján, bár attól sem zárkózik el, hogy az app visszakerüljön a virtuális polcokra. Lesz egy cowboy témájú lövöldözős, egy akció sakkjáték (Checkonaut), valamint egy repülős játék is (Kitty Jetpack), melyek szintén az egyszerűség és a retró dizájn elvét követnék, és a tervek szerint ebben a hónapban szándékozik kiadni.
Forrás: Techspot.com; kép: rollingstone.com
Kapcsolódó cikkek
- Pénzküldés telefonról telefonra
- Mobilalkalmazáson keresztül is követhetik egyenlegüket a diákhitelesek
- Egyedülálló egészségmenedzsment applikáció a piacon
- ITware a MWC-n: mobilalkalmazást készíthetünk 15 perc alatt
- Az SAP megoldása blokkolja a gyanús SMS-eket
- BeeSmarter: a Blackbone sikerével zárult a verseny
- Megérkezett a Facebook Messenger Windows Phone-ra
- Ajándék szoftverek minden Galaxy S5-höz
- Voks ’14: közvéleménykutató mobilalkalmazás
- Mobilalkalmazással a mentésben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.