Google Glass és hordható okoseszközök a Telenor Okostelefon Akadémián
Az ötödik Telenor Okostelefon Akadémia fókuszában a hordható okoseszközök álltak. Sokan azt jósolják, hogy 2014 a hordható okoseszközök éve lesz. A rendezvényen testközelből megcsodálhattuk a legújabb csúcskészülékeket, és a Google okosszemüvegét is felpróbálhatták a szerencsések.
Karórák és fitneszeszközök széles skáláját mutatták be az 5. Okostelefon Akadémián. A legújabb csúcsmobilok is pózoltak a techcégek standjain: többek között az LG GFlexet, a Samsung Galaxy S5-öt is megnyomkodhatták a résztvevők. De mit ér egy telefon okos kiegészítő nélkül?
LG G Flex
Ez ma még nem biztos, hogy olyan egyértelműen eldönthető kérdés, hiszen ez a tendencia kirajzolódóban van világszerte, de bizony egyre több vállalat nyit ebbe az irányba (lásd Huawei, LG, Samsung, Google, Sony stb.). Már az idei CES-en elkezdődött a hordható okoseszközök dömpingje, amely az MWC-n is folytatódott. És még csak az év elején tartunk…
A Google okosszemüvege is jelen volt a Telenor eseményén, ami azért is nagy szó, mert az egész országban összesen két darab van belőle, ebből az egyik az EU Edge vállalat birtokában. Maróy Ákos, a cég alapítója a szemüveget viselve tartotta meg előadását. 30 szerencsés pedig a standon fel is próbálhatta a nem mindennapi kiegészítőt, amelyhez jelenleg csak az USA kiváltságos és persze szerencsés fejlesztői juthatnak hozzá borsos áron.
A mindennapok trendje lesz?
Van, aki számára ez teljesen evidens, hiszen maga is használ ilyen vagy ehhez hasonló termékeket, ám sok ember nem is tudja, milyen potenciál rejlik ezekben. Az okostelefonok kiegészítőjeként ezek az eszközök egészen új dimenziókat nyithatnak meg előttünk, akár az egészség vagy a sport területén.
A kényelem és funkcionalitás sem utolsó szempont, hiszen ahogy egy hagyományos óra is kiemelt szereppel bír a csuklón viselve, egy fitnesz karperec vagy éppen egy okosóra ezt kiegészítve telefonunkat varázsolhatja kezünkre, és saját magunk őreivé válhatunk azáltal, hogy monitorozhatjuk tevékenységeinket, illetve egészégi állapotunkat (pl. vérnyomás, szívritmus stb.).
Galaxy Gear Fit
Fogyatékkal élők számára jó perspektíva
Persze, mindenre rá lehet húzni még egy bőrt – gondolhatjuk, de jobban beleásva magunkat a bennük rejlő lehetőségekbe, nem is tűnik olyan megfoghatatlannak. Egy mozgássérült számára kifejezetten előnyös lehet például hosszú távon a Google Glass. Itt most nem a következő pár évre gondolok, hiszen mire kiforrja magát a technológia, és többek között magyarul is elérhetővé válik, még sok víz lefolyik a Dunán. Ám a Google nagyon erősen épít a hangutasításokra, ami például egy mozgásában korlátozott ember számára nagyon hasznos lehet. Az eszközzel videót, fényképet készíthetünk csupán néhány szavas utasítás segítségével: „OK, Glass, take a picture/ a video”.
Tény, hogy ez még nem a közeli jövő, hiszen a Glassot is egyelőre csak fejlesztők tesztelhetik és birtokolhatják. Ami viszont jó hír, hogy az API level 15-nek köszönhetően (Android 4.0.3) nagyon könnyű rá alkalmazásokat írni, így csupán a kreativitás szabhat határt, mi lesz a Glassból végül. Most egyelőre csak annyit mondhatunk: „OK,Glass, be smarter!”
Kapcsolódó cikkek
- Még fel sem futott a 4G, máris itt az 5G
- Mobilalkalmazással a mentésben
- A Samsung bemutatta Gear Fit okoskarkötőjét
- Google Glass és Galaxy S5 az Okostelefon Akadémián
- Huawei Talk Band B1 – headset egy okoskarkötőben
- Milliót érhet egy kép a Telenornál
- Okosszemüveggel válnak láthatóvá a rákos sejtek
- Csökkent a Telenor bevétele és nyeresége a negyedik negyedévben
- Egyre több alkalmazást töltünk le
- Deloitte: 2014 az okos eszközök éve lesz
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.