Megszorongatta a China Mobile-t a konkurencia
Csökkent a China Mobile profitja tavaly, amit a kínai cég a növekvő versenynek és az internetes üzenetküldő szolgáltatások térnyerésének tud be, ezért az új technológiák fejlesztésében látja az eredmény javításának lehetőségét.
A cég az előfizetőkért folytatott, egyre élesedő versenyt okolja jövedelmezőségének visszaeséséért, emellett arra is rámutat, hogy az SMS-ek küldését drasztikusan apasztja a mobilos csevegőprogramok előtörése.
Az előfizetők száma alapján a China Mobile a világ legnagyobb mobilszolgáltató cége. Jelenleg az összes kínai mobilozó 1,25 milliárdos táborának 62 százaléka, 776 millió ember telefonál a cég szolgáltatásait használva, csaknem egyharmaduk pedig a vállalat 3G-s szolgáltatására is előfizet.
A részletes statisztikákból jól látható, hogy miközben a hangalapú szolgáltatásokból származó bevételek visszaestek, az adatforgalomból származó bevételek 24 százalékkal emelkedtek.
A China Mobile a jövőbeli növekedés lehetőségét éppen ennek az ágnak a fejlesztésében látja: a cég legújabb generációs, 4G-s hálózatát aktívan tervezi fejleszteni, 22 százalékkal, 225 milliárd jüanra (8,1 ezer milliárd forint) emelve az idén a tavalyi beruházási büdzsét. A vállalat 100 millió 4G-s okostelefont és táblagépet kíván értékesíteni 2014-ben.
Kapcsolódó cikkek
- Bevételének és nyereségének csökkenésére számít az idén a Magyar Telekom
- Magyar Telekom részvényeket vett a társaság vezérigazgatója
- A Magyar Telekom április 11-én tartja éves közgyűlését
- Az internetes verseny viszi el a kínai keresőóriás profitját
- Változások a Magyar Telekom tulajdonosi szerkezetében
- Magyar Telekom: 253 millió forintos profit a negyedik negyedévben
- Csökkent a cseh Telefónica bevétele
- Jelentősen növelte árbevételét a FreeSoft
- Partnerségi együttműködési megállapodást köt a kormány a Magyar Telekom Nyrt.-vel
- IFS: 19 százalékos licencárbevétel-növekedés 2013-ban