Magyar startup hódítaná meg a globális hajóbérlési piacot
Nemzetközi vizekre evez a BoatForRent.com, a világ első online hajóbérlési piactere. A magyar internetes startup már 51 országban közvetít több mint 12 000 hajót. A több milliárd dolláros hajóbérlési piacon egyelőre nincs is igazi versenytársa.
A hajóbérlés területén léteznek ugyan regionális összehasonlító oldalak, melyek egy adott terület hajóit listázzák, de globális hajóbérlési platform a BoatForRent előtt nem volt. A 2013-ban indított oldal üzleti modellje a Booking.com-hoz hasonlít: lényege, hogy charter cégekkel kötnek szerződést, amelyek a hajóbérlésben professzionális szolgáltatást nyújtanak, valamint minden szükséges biztosítással és engedéllyel rendelkeznek, viszont a megfelelő marketing hiányában sok emberhez nem jutnak el. Éppen ezért egy olyan szolgáltatónak, amely ügyfeleket hoz nekik, szívesen fizetnek jutalékot.
A hajóbérlési piac nagyságát globális szinten nagyjából 2-5 milliárd dollárra becsülik, 20-25 000 nyilvántartott hajóval, melyek közül a legtöbb az USA-ban és az EU-ban található. Pontos adatokat azért nehéz erről a piacról mondani, mert sok olyan bérelhető hajó van a világon, ami nincs nyilvántartva.
A BoatForRent első honlapját Magento alapon készítette egy magyar programozó csapat, a nemrég megújult oldal azonban már PHP alapú egyedi fejlesztés, egy kaliforniai cég, a Plain Name Media munkája. Az amerikai cégalapítás és a tavalyi tesztidőszak után mára 51 országban összesen több mint 12 000 hajót közvetítenek.
A vállalkozás hosszú távú célja, hogy a világ első számú hajóbérlési platformjává váljon. Ennek érdekében következő lépésként egy új iroda nyitását tervezik, mégpedig Nagy-Britanniában. „A hajózás két legmeghatározóbb piaca Amerika és Európa, ezért erre a két területre kell koncentrálnunk” – mondta Vasvári Zsombor. „Az Egyesült Királyságban nagyon kedvezőek a cégalapítás feltételei, ráadásul innen az egész európai piacot le tudjuk fedni, ezért ez lesz a következő állomás.”
A szigetországba való kitelepülésben a brit kormány kereskedelemfejlesztésért és befektetés-ösztönzésért felelős irodája, a UK Trade & Investment (UKTI) segíti Vasvári Zsomborékat. A szervezet tanácsadást nyújt, emellett pedig segít létrehozni a megfelelő üzleti kapcsolatokat.
Annak ellenére, hogy a UKTI-hoz hasonló támogató szervezetek már hazánkban is elérhetők, az alapító úgy látja, hogy sok magyar cég még mindig fél megtenni a szükséges lépéseket ahhoz, hogy megjelenjen a nemzetközi piacon. „Ha egy termék vagy szolgáltatás itthon sikeres tud lenni, az bármely másik európai országban is sikeres lehet. Úgy gondolom, ha egy kicsit bátrabbak vagyunk és kihasználjuk azt, hogy egy hatalmas piac, az EU kellős közepén ülünk, nagyon sok sikeres nemzetközi vállalkozást hozhatunk létre” – hangsúlyozza Vasvári Zsombor.
Kapcsolódó cikkek
- Az Ericsson is beszáll a startup utánpótlásba
- Virtuális múmiaboncolás Svédországban
- Mindent bekebelez a Foodpanda
- Közel 25 milliárd forintos forgalmat generálnak az online szállásközvetítők
- Smartmobil 2014: hazai startupok a világsiker küszöbén
- Fél milliárd forint start-up támogatásra
- Meghosszabbították a startup verseny jelentkezési határidejét
- Magyar Telekom: helyreállt az államkincstár Webkincstár felülete
- Fontos az ár: külföldi webshopokban vásárol a magyar
- Labdarúgó NB I - Már online is lehet jegyet vásárolni