Közösségi médiamutatók hazánkban
Mobilon és munka közben is bejelentkezünk
A Kutatócentrum első negyedéves Web2.0 Report felméréséből kiderül, hogy a közösségi médiahasználók egyharmada mobilról és munka közben is közösségi életet él. Továbbra is a Facebook áll az élen.
Hozzánk még nem értek el a nyugaton hódító közösségi média tendenciák, többek között az sem, hogy az emberek egyre inkább kezdenek elfordulni a Facebooktól más közösségi oldalak felé. Hazánkban még jelenleg ez a legnépszerűbb oldal, a Web2.0 Report szerint még mindig ez képes leginkább aktivizálni az embereket.
Az adatok szerint itthon is megtorpant már a Facebook növekedése 2012-ben, ám ennek ellenére a legalább egy hasonló szolgáltatást használók 92%-a regisztrálva van az oldalra. A KutatóCentrum felmérése szerint 87% továbbra is aktívan használja, és ezzel továbbra is a vezető helyet birtokolja.
Tengerentúlon új trendek hódítanak
Míg nálunk az emberek megrekedtek Mark Zuckerberg oldalán, addig a tengerentúlon inkább a fényképmegosztó alkalmazások hódítanak, mint az Instagram és a Pinterest. A KutatóCentrum felmérésében résztvevők 6-7%-a regisztrált csupán ezeken az oldalakon. Bár aktivitás tekintetében a Facebook után ezeken a site-okon a legaktívabbak az emberek: a Pinterest esetén 56%, az Instagramnál pedig 52% rendszeresen használja a szolgáltatást. Ez utóbbit pedig főként a fiatalok kedvelik. Az adatok szerint ez a közönség a legfiatalabb a vizsgált oldalak között – 80%-uk még nem múlt el 30 éves.
Az iWiW még mindig a második
Jelenleg még mindig az iWiW a regisztrált felhasználók számát tekintve a második helyen, ám az aktivitás terén már nincs a dobogón. A felhasználók kevesebb mint harmada látogatja rendszeresen az oldalt, de passzivitás terén csak a negyedik a MyVIP, a MySpace és a Twitter után.
Harmadik helyen a sorban a Google+ áll: a megkérdezettek 55%-a regisztrált az oldalon. Ám aktivitás terén még nincs az élmezőnyben, minden harmadik felhasználó lép be rendszeresen.
A LinkedIn még nem igazán terjedt el széles körben Magyarországon, tábora lassan növekszik. Felhasználói pedig egyre aktívabbak, a válaszadók fele rendszeresen belép az oldalra, ellentétben a Twitterrel, ahol az elmúlt két évben csökkent az aktivitás 2%-kal.
Munka közben és mobilon is
A felmérésben résztvevők háromnegyede napi szinten használ valamilyen közösségi oldalt: 30% nyilatkozott úgy, hogy munka közben is belép, 35% pedig mobilról is aktív. Ez főként a fiatal korosztály jellegzetessége, a 18-29 évesek éreznek ellenállhatatlan késztetést, hogy más elfoglaltság közben is a közösségi oldalakat látogassák.
Közel egyharmaduk, elsősorban a 30 év alattiak és a nők pedig levelezésre is gyakrabban használják ezeket az oldalakat, mint saját e-mail fiókjukat.
A Web 2.0 Report 2014 felmérés eredményeit bemutató teljes elemzés elérhető a KutatóCentrum honlapján.
Kép: thedrum.com, conv.co.nz
Kapcsolódó cikkek
- A közösségi média hálójában
- A magyarok többsége szerint a kütyük és a közösségi média ártalmas lehet a párkapcsolatra
- Az Instagram leelőzte mobilfronton a Twittert az USA-ban
- A Facebook átalakítja az oldalak megjelenését
- Facebookoznak és blogolnak a magyar újságírók
- A Twitter vezetője Kínába készül
- Mikor hal meg a Facebook? Maximum, ha öngyilkos lesz…
- Közösségi élet a Facebookon túl
- A WhatsApp számokban
- Átalakul a Twitter
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új vezetőt kap az EIT InnoEnergy
Mikołaj Budzanowski lett az EIT InnoEnergy Közép-Európa új vezérigazgatója. A 2025 januárjában hatályba lépő stratégiai kinevezés célja, hogy a fenntartható energetikai fejlesztések mellett elkötelezett szervezet növelje a szerepét a tiszta technológiák közép-európai elterjesztésében és felgyorsítsa az energetikai átmenetet ebben a régióban.
Újra platina minősítést szerzett a Bridgestone
A Bridgestone EMEA 2024-ben már a negyedik egymást követő évben nyerte el a vezető globális fenntarthatósági értékelő platform, az EcoVadis legmagasabb, „platina” minősítését, amellyel a világszerte értékelt mintegy 130 000 vállalat közül a legjobb egy százalékba került.
Téli szünet nyelvleckékkel? Ezért éri meg napi 20 percet rászánni
A téli szünet elsősorban a pihenésről és a feltöltődésről szól, de rendszeres, rövid, intenzív tanulás beiktatásával a diákok könnyen szinten tarthatják a tudásukat, különösen az idegen nyelvek területén.
Ki vigyáz az adataidra, ha te nem? – a magyarok 90 százalékánál már próbálkoztak online csalók, adathalászok
Találkoztál már az online térben adathalászokkal? Estél már áldozatául vírusoknak, hackereknek? Ismered az online veszélyeket és védekezel is ellenük? Az ESET biztonsági szoftverek hazai forgalmazója, a Sicontact Kft. 2024 októberében ezeket a kérdéseket tette fel generációs attitűdkutatása során. Jó hír, hogy az online veszélyek ismertsége egyre magasabb és egyre többen védekeznek a tudatosság mellett védelmi szoftverekkel is – de még bőven van tennivalónk.
Új fejezet a Galaxy AI fejlesztéseinek történetében
A Samsung új szintre emeli a mobilélményeket a Galaxy eszközök mesterséges intelligenciával támogatott személyre szabhatóságával. Az adatvédelemre épülő One UI 7 szoftverfrissítés és az új Now Bar funkció a hatékonyság mellett könnyebben kezelhető mindennapokat is ígér. Az AI-alapú újítások pedig úgy segíthetnek a felhasználóknak, hogy közben megőrzik a személyes adataik biztonságát.