A jövő okos otthona a Samsungtól
A Samsung az olaszországi Fuorisalone 2014 szakkiállításon mutatja be dizájn-filozófiáját és jövőképét az elkövetkező évek okos otthonairól. Az eseményen a Prémium Ház is megtalálható, amely a jövő okos otthonát testesíti meg.
A Samsung tevékenységének fókuszában évek óta a technológia és a dizájn kapcsolata áll. A vállalat célja, hogy termékeivel segítse vásárlói mindennapjait. Az idei év témája a művészi aprólékossággal kivitelezett „Flow: utazás a jövőbe” program, amely a látogatókat a jelenből a jövő világába kalauzolja. Bemutatkozik a jövő otthona, ahol minden termék összekapcsolódik egymással és egy egységes platformot alkot, amely lehetővé teszi a lakóknak, hogy tartalmak és élmények széles választékát hozhassák létre és irányíthassák.
A Samsung „Tedd Tartalmassá” dizájnszemlélete magát az embert helyezi minden dizájn középpontjába, s biztosítja, hogy a piackutatásokból származó eredmények olyan funkciókká alakuljanak át, amelyek választ adnak a felhasználók életének főbb kihívásaira, s jobbá teszik mindennapjaikat. Idén a WW9000-es mosógép és a Food Showcase hűtőszekrény testesíti meg a legjobban a vállalat dizájnfilozófiáját. Mindkét termék a szép külső és a kiemelkedő funkcionalitás teljesen új dimenzióját nyújtja, alkalmazkodva a fogyasztók mindennapi szükségleteihez.
Kiállítják a „Prémium Házat” is, amely a jövő okos otthonát testesíti meg a benne megtalálható új generációs háztartási eszközökkel. Minden termék vezeték nélkül kapcsolódik az internethez, így megmutatva a felhasználóknak, hogy hogyan irányíthatják saját otthonaikat.
Samsung Prémium Ház
A ház egy olyan okos otthont mutat be, amely hamarosan mindenki számára elérhetővé válhat: videó falak, ívelt Ultra HD felbontású TV-k és távvezérelt digitális háztartási gépek jelennek meg benne. Mindezek kommunikálnak egymással, így okostelefonról, táblagépről és televízióról is lehet őket irányítani.
Az elegáns Arclinea, Artemide és B&B Italia bútorokkal berendezett házban a látogatók megtapasztalhatják az okos otthon élményét. Egy virtuális utaskísérő és egy 55 hüvelykes TV várja a bejáratnál a látogatókat, amely bemutatja a legismertebb Samsung termékek dizájntörténetét.
Bent kipróbálhatják és irányíthatják a berendezéseket Samsung Galaxy Note PRO 12.2 táblagépek segítségével. Ezen készülékek irányítanak mindent a háztartásban a világítástól kezdve a kamerákon át az összes egyéb összekapcsolt készülékig. A táblagépeken keresztül lehetőség van a különböző gépek energiafelhasználásának megfigyelésére is, így azonnal látható a Samsung Smart LED lámpáknak és egyéb készülékeknek köszönhető energia-megtakarítás is.
A Nappaliban megpihenhetnek, és élvezhetik a 105 hüvelykes Ívelt UHD TV-n bemutatott műsorokat. Az Étkezőben ki lehet próbálni a Samsung Gamepad játékkonzolt, mely a Ívelt UHD TV-hez és a Galaxy Note Pro táblagéphez van csatlakoztatva. A Konyha közepén lévő valóban interaktív asztalt úgy tervezték, hogy a digitális tartalmakhoz hozzáférhessen az egész család, beleértve a legfrissebb újságokat, és a híres olasz séf, Davide Oldani receptjeit is. Ugyanitt van a Food Showcase hűtőszekrény is. A Mosókonyhában a Samsung Navibot tisztítja a padlót, a legújabb WW9000 mosógép pedig Wi-Fi-n keresztül egy táblagéppel vagy okostelefonnal vezérelhető, mivel a Smart Washer alkalmazás valós idejű állapotfrissítést küld a mosógépről. Az Irodában az NFC technológiának köszönhetően mobil készülékekről egy érintéssel nyomtathatók dokumentumok és fényképek.
Ugyancsak emiatt, ha valaki okostelefonon beszél, egy érintéssel átirányíthatja a hívást a szobában található NFC vezetékes telefonra. Végezetül pedig a Hálószobában lévő mérleg a mért testtömeget automatikusan elküldi az S-Health alkalmazásnak Bluetooth-on keresztül, így az folyamatosan frissíti az edzéstervet.
A dizájn
A Samsung valóban díjnyertes dizájnnal büszkélkedhet, több elismerést is besöpörtek már a termékek. 2013-ban 825 dizájn díjat nyert, például az iF-től és az IDEA-tól. 38 Samsung terméket ismertek el kiváló tervezésért az iF Nemzetközi Dizájn Fórumon 2014-ben, s így az elmúlt három évben a Samsung mindig az iF besorolások első helyén végzett.
Kapcsolódó cikkek
- A nyomtatás evolúciója – múlt és jelen
- Hvg.hu - Bezár a Samsung SDI Magyarország
- A Samsung megkerülhetetlen a fejlett technológia területén
- A Fehér Ház lecserélné a BlackBerryket? [Frissítve]
- Felhőalapú nyomtatási megoldások KKV-nak
- Új NFC-képes Samsung nyomtatók KKV-knak
- A Facebook átalakítja az oldalak megjelenését
- Már lehet regisztrálni a Samsung Galaxy S5-re a Vodafone-nál
- CeBIT: Robotkézfogástól az adatbiztonságig
- Tizennégy magyar cég a hannoveri CeBIT-en
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.