Az európai piaci növekedés mérsékelte a PC-eladások első negyedévi csökkenését
Csak csekély mértékben, 1,1 százalékkal csökkent a személyi számítógépek eladása az első negyedévben az EMEA régióban, köszönhetően az európai piacon elért 8,6 százalékos növekedésnek - közölte az amerikai International Data Corporation (IDC) számítástechnikai, informatikai és távközlési piackutató vállalat.
Európában az eladások 8,6 százalékkal növekedtek, ezen belül is a vállalati szférában 15,1 százalékkal, a lakossági szférában pedig 2,1 százalékkal. Kelet- és Közép-Európában az eladások 16,7 százalékkal csökkentek, a Közel-Keleten és Afrikában pedig 8,4 százalékkal.
Az értékesítések európai növekedése egyrészt a gazdasági helyzet javulásának, másrészt - elsősorban a vállalati szférában - a Windows XP gyártói támogatásának megszűnésével magyarázható.
"A Windows XP támogatásának megszűnése volt az egyik legerősebb hajtóerő az értékesítések növekedése mögött, főként az asztali számítógépek esetében. A makrogazdasági kilátások javulásával a vállalatok több negyedéves halogatás után ismét informatikai beruházásokba fogtak. A régió többi térségében politikai feszültség vagy a devizaárfolyamok kedvezőtlen alakulása vetette vissza az eladásokat" - fejtette ki Chrystelle Labesque, az IDC EMEA Personal Computing kutatási vezetője.
A lakossági szférában csaknem két éve először mutatkozott növekedés. Az olyan új funkciókkal, mint például az érintőképernyővel rendelkező személyi számítógépek több év után már a lakossági ügyfelek érdeklődését is felkeltették, bár ebben a szférában az eladások változatlanul meglehetősen visszafogottak.
Nyugat-Európában a vállalati szféra személyi számítógép iránti kereslete már sorban a negyedik negyedévben haladja meg a lakossági keresletet.
Az első negyedévben a legtöbb személyi számítógépet a Hewlett-Packard értékesítette az EMEA régióban, 4,702 milliót, 16,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Piaci részesedését ezzel 18,4 százalékról 21,6 százalékra növelte.
A legnagyobb növekedést az értékesítési rangsorban a második helyen álló Lenovo érte el az első negyedévben: 33,3 százalékkal több, 3,458 millió számítógépet adott el, piaci részesedése pedig 11,8 százalékról 15,9 százakéra nőtt.
A Dell 9,6 százalékkal 2,453 millióra növelte eladásait, piaci részesedése 10,2 százalékról 11,3 százalékra nőtt. Az Acer eladásai 12,9 százalékkal 2,105 millióra, piaci részesedése pedig 11,0 százalékról 9,7 százalékra csökkent.
A ASUS 7,2 százalékkal több - 1,870 millió - személyi számítógépet értékesített az első negyedévben, mint egy évvel korábban, piaci részesedése pedig 7,9 százalékról 8,6 százalékra emelkedett.
Az összes többi gyártó eladása 20 százalékkal csökkent, együttesen 7,184 millió személyi számítógépet adtak el, piaci részesedésük 40,8 százalékról 33,0 százalékra csökkent.
Kapcsolódó cikkek
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- Rekordnagyságú visszaesés lesz a PC-eladásokban idén
- Rekordnagyságú visszaesés lesz a PC-eladásokban idén
- A PC volt és marad is a legfontosabb számítástechnikai eszköz
- A PC volt és marad is a legfontosabb számítástechnikai eszköz
- IDC: csökkentek a negyedik negyedévben a PC-eladások az EMEA régióban
- IDC: csökkentek a negyedik negyedévben a PC-eladások az EMEA régióban
- Kevesebb személyi számítógépet adtak el az EMEA térségben
- Kevesebb személyi számítógépet adtak el az EMEA térségben
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.